Hjelm - type "pilot"

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Petterh »

Jeg syns sånn type hjelm kan være skikkelig tøff:

http://shop.bikerstreet.no/roof-v8-blac ... 19905.html

eller den forbedredte

http://shop.bikerstreet.no/roof-desmo-m ... 20370.html

Men er de noe tess? Funker de godt? Tar de mye av synsfeltet? :scratch

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av KydeX »

Jeg har aldri prøvd en, men de funker sikkert. Har ikke lest noen tester av dem heller. Jeg tror ikke den tar noe mer av synsfeltet enn andre hjelmer. Ut ifra bildet ser det ut som den har minst like stort synsfelt som andre.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Snikendeugle »

Jongsanim har slik hjelm fra Shark om jeg husker rett.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av KydeX »

Her har du en review av V8 versjonen.

http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... -boxer-v8/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av jongsanim »

Har en Shark Evoline 3, matt grønn/sort.. Ser også jager-pilot ut, spesielt med solskjermen nede, men tror den er betydelig bredere i kjevepartiet enn de du viser :)

Du må gjerne se min i Oslo hvis du vil, er tilgjengelig de fleste dager ;)


http://www.shark-helmets.com/product.ph ... %20English" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Petterh »

Jeg ser på reviewen at den er ikke veldig lydisolerende.. Syns også mekanismen for åpning kunne vært gjort litt enklere. Dette er nok forbedret i den "Desmo"-versjonen.

Vil ha en hjelm som skiller seg ut! Denne er jo også skikkelig tøff, da!
http://shop.bikerstreet.no/bandit-alien ... -3049.html

Men hva gjør man med sotet visir dersom det blir kvelden? Har man alltid med seg et blankt visir for å bytte..?

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Barbarozza »

Petterh skrev:Men hva gjør man med sotet visir dersom det blir kvelden? Har man alltid med seg et blankt visir for å bytte..?
Ja eneste muligheten det hvis du ikke velger en hjelm med innebygd solavskjerming

Synes du burde se på litt andre merker også som er bra en de du linket til. Men du må også prøve litt. Finnes et utall hjelmer som er fine og sikre til en relativt rimelig penge også

Personlig synes jeg AGV har mange fine rimelige hjelmer sammen med Shark. Sjøl har jeg en AGV S4 som reserve og en Shubert S2 som hovedhjelm. Du får stikke å prøve, det er den eneste muligheten og sjekk de ut på sikkerheten
Memento mori

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av AndreasB »

Petterh skrev:Jeg ser på reviewen at den er ikke veldig lydisolerende.. Syns også mekanismen for åpning kunne vært gjort litt enklere. Dette er nok forbedret i den "Desmo"-versjonen.

Vil ha en hjelm som skiller seg ut! Denne er jo også skikkelig tøff, da!
http://shop.bikerstreet.no/bandit-alien ... -3049.html

Men hva gjør man med sotet visir dersom det blir kvelden? Har man alltid med seg et blankt visir for å bytte..?
Jeg byttet ikke visir på min gamle hjelm, kjørte med sotet visir hele tiden :) For oss snille gutter går solen aldri ned vettu :P

Fet hjelm!! :D

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Barbarozza »

AndreasB skrev: Jeg byttet ikke visir på min gamle hjelm, kjørte med sotet visir hele tiden :) For oss snille gutter går solen aldri ned vettu :P
da kjørte du ikke noe særlig uttafor opplyst vei gitt :-) og evt kun i juni :lol

Prøv å kjør med sota visir mellom Halden og Ørje en mørk kveld i midten av August du :lol

Var på badetur en fin kveld der for 3 år siden og glemte tiden...uten lyst visir.....aldri MER :)

Kjørte med visiret nesten oppe fram til Ørje...så ikke en dritt inni skogene der, derfra og hjem til Nesodden gikk greit
Memento mori

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av AndreasB »

Barbarozza skrev:
AndreasB skrev: Jeg byttet ikke visir på min gamle hjelm, kjørte med sotet visir hele tiden :) For oss snille gutter går solen aldri ned vettu :P
da kjørte du ikke noe særlig uttafor opplyst vei gitt :-) og evt kun i juni :lol

Prøv å kjør med sota visir mellom Halden og Ørje en mørk kveld i midten av August du :lol

Var på badetur en fin kveld der for 3 år siden og glemte tiden...uten lyst visir.....aldri MER :)

Kjørte med visiret nesten oppe fram til Ørje...så ikke en dritt inni skogene der, derfra og hjem til Nesodden gikk greit
Jeg bor i Oslo jeg vettu, trenger ikke bevege meg ut til slike urbane strøk :D
Dessuten kan jeg tenke meg at alle insektene smakte godt?

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Petterh »

Skvatt no gæli i dag da jeg lå i 100 på E6, og ei humle traff visiret!!

Finnes det noen god løsning på å ha med seg ekstra visir, eller? Har jo ikke tenkt å ALLTID kjøre med vesker. Samtidig er det mye kulere - syns jeg - med sotet visir, men da kun på dagtid...

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av KydeX »

Det er kult med sota visir, men vanlig visir pluss innebygd solvisir er så sinnsykt praktisk at jeg sverger til den løsningen.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Petterh »

KydeX skrev:Det er kult med sota visir, men vanlig visir pluss innebygd solvisir er så sinnsykt praktisk at jeg sverger til den løsningen.

Helt enig i at dette er en veldig praktisk løsning. Lenge ønsket jeg meg en slik løsning selv. Men så fikk jeg mer og mer øynene opp for at matt svart hjem med svart visir så skikkelig bad ass ut! :prop:

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Snikendeugle »

Barbarozza skrev:
AndreasB skrev: Jeg byttet ikke visir på min gamle hjelm, kjørte med sotet visir hele tiden :) For oss snille gutter går solen aldri ned vettu :P
da kjørte du ikke noe særlig uttafor opplyst vei gitt :-) og evt kun i juni :lol

Prøv å kjør med sota visir mellom Halden og Ørje en mørk kveld i midten av August du :lol

Var på badetur en fin kveld der for 3 år siden og glemte tiden...uten lyst visir.....aldri MER :)

Kjørte med visiret nesten oppe fram til Ørje...så ikke en dritt inni skogene der, derfra og hjem til Nesodden gikk greit
Jeg kjører med både Iridium visir på Schuberten og sotet visir på Arai hjelmen min... Kjørte i Januar og Februar på mørke kvelder (og kjører nå på kvelder og netter), ikke noe problem...
Dog litt enklere å se i mørket med det sotede visiret vs iridium visiret.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hjelm - type "pilot"

Legg inn av Moby »

Er det sterkt sollys ute blir jeg sliten av å myse hvis jeg ikke bruker sota visir. Har alltid solbriller tilgjengelig i bilen også.
Jeg tar med klart visir i baggen hvis jeg vet jeg ikke er hjemme før det er mørkt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar