Nytt styre til GSX1250F

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Nytt styre til GSX1250F

Legg inn av sankyo »

2 dager etter prehøstturen verker håndleddene fortsatt noe og jeg har nå kommet frem til at jeg trenger et nytt styre. Er det noen her som har byttet styre på en GSX1250F/GSF1250/GSX650F etc og som kan komme med noen anbefalinger? (Om ikke jeg tar feil er det opprinnelige styre 67 cm bredt, vil nødig bytte til et som er mye bredere.)

Om ikke det, vet dere om en butikk i Oslo og omegn som har ulike styrer i butikken? Sist jeg skulle bytte på min forrige sykkel bestilte jeg noe på nettet, men styret funket ikke i det hele tatt og måtte demonteres etter få mil. Vil ikke gjøre samme feil igjen.

Takker for innspill
Live long and prosper :janikk

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Nytt styre til GSX1250F

Legg inn av Banditmannen »

sankyo skrev:2 dager etter prehøstturen verker håndleddene fortsatt noe og jeg har nå kommet frem til at jeg trenger et nytt styre. Er det noen her som har byttet styre på en GSX1250F/GSF1250/GSX650F etc og som kan komme med noen anbefalinger? (Om ikke jeg tar feil er det opprinnelige styre 67 cm bredt, vil nødig bytte til et som er mye bredere.)

Om ikke det, vet dere om en butikk i Oslo og omegn som har ulike styrer i butikken? Sist jeg skulle bytte på min forrige sykkel bestilte jeg noe på nettet, men styret funket ikke i det hele tatt og måtte demonteres etter få mil. Vil ikke gjøre samme feil igjen.

Takker for innspill
For mye vekt på håndledda da kanskje? :-k
Kan jo prøve styrehever før du bytter styre. Koster mindre og du får garantert samme bredde som du har! :-)
Vet ikke hvor mye du i så fall vil heve, eller hvor mye du har å gå på med slanger og kabler på sykkelen din.
Du kan jo f.eks. prøve deg fram med denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ti ... yer-82566/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg brukte disse til å finne ut hvor høyt jeg kunne løfte styret mitt, og så kjøpte jeg noe som så litt bedre ut etterpå.
Sånn så de ut på min:
Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Nytt styre til GSX1250F

Legg inn av Kjellrf »

Sjekk om hendlene dine står for mye rett fram/oppover. Da er det lett å få vondt i håndledda, pga ugunstig vinkel på håndleddet. Plagdes engang på en sykkel jeg kjørte, løsnet bare hele klumpen og justerte nedover, så gikk clutsjing og bremsing uten smerter. :)

Er om å gjøre å holde håndleddet rett i forhold til armen, ikke i vinkel.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Nytt styre til GSX1250F

Legg inn av Voodoodoo »

Satan du e pinglete, hva med å trene litt isteden.. Du sitter jo rettoppåned på den sykkelen din jo..... Sier han som heva styret med 70mm :-k
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar