Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av hakhap »

Ikke idag men levert idag

Bilde

guzzidiag ledninger for å koble opp Tuono mot pc og lese av ting
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

hakhap skrev:Ikke idag men levert idag

Bilde

guzzidiag ledninger for å koble opp Tuono mot pc og lese av ting
Har nøyaktig samme kabelen selv og kan forsikre deg om at den absolutt holder mål. God kvalitet i motsetning til en del kopier der ute...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av hakhap »

AJ skrev:
hakhap skrev:Ikke idag men levert idag

Bilde

guzzidiag ledninger for å koble opp Tuono mot pc og lese av ting
Har nøyaktig samme kabelen selv og kan forsikre deg om at den absolutt holder mål. God kvalitet i motsetning til en del kopier der ute...
Godt å høre :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Tomtom rider 400. :crazy:
Dårlig retningssans kombinert med å velge små kronglete veier har vist seg å være en dårlig kombinasjon.
Så enda en duppeditt!
Første inntrykket er bra, solid design og at den virker er en god start! Bruksanvisninger må du finne selv, men med masse folk som liker å legge ut tips på youtub så har jeg funnet frem til hvordan man planlegger ruter på pc, og få dem over på enheten. Bra!
Fin måte å bruke en regnværsdag på, planlegge. :prf

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av vim »

Bestilt Metzeler Z8 dekk, men de skal nok ikke på før på sensommeren. Har fortsatt 2,6mm å slite på bak.
Kjekt å ha klart og til 2450,- for et komplett sett, så måtte det handles :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Bakdelen med å sette rutepunkter selv i egnet programvare for så og overføre dem til TomTom (og sikkert andre typer GPS'er også) er at hvis du bommer eler kjører utenom et av rutepunktene du har plottet inn så beregner den ikke automatisk kjøreturen til neste punkt på listen. Den skal på død og liv ha deg innom ALLE punktene.

Det beste er å sette GPS på "svingete" vei og evt. velge "Alternativ rute" slik at den finner alternative ruter på svingete vei. Da genererer TomTom kun et start og stopp punkt med ruten i mellom. Kjører du da feil eller bestemmer deg for å ta en annen vei enn det som du har angitt så vil TomTom fortsatt forholde seg til rutemålet som destinasjon, noe som i mine øyne fungerer bedre.

man kan trykke på "unngå del av ruten" hvis du misser på et punkt, men det blir bare veldig plundrete og gjorde at jeg solgte min TomTom Rider ganske kjapt.

I dag så bruker jeg TomTom appen eller Google veiviser via telefonen hvor jeg får kjøreanvisninger på øret. MYE mer behagelig og jeg slipper å montere GPS etc.

sanderA
Innlegg: 27
Registrert: 16 okt 2015, 21:05
Motorsykkelen din: F800GS & Transalp

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av sanderA »

Tommy Andersen pi skrev:Tomtom rider 400. :crazy:
:prf
Hvor kjøpe du den?

OT: Har du noen bilder av sykkelen din som du kunne tenke deg å legge ut en eller annen farge på forumet? Så ut som en en stilig farge.

Toven

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Toven »

Fått bestilt meg et nytt sett Pirelli Anget GT, fortsetter med det som funker :)

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av HeHy »

Toven skrev:Fått bestilt meg et nytt sett Pirelli Anget GT, fortsetter med det som funker :)
Hvilken sykkel og hvor mange km får du ut av de? Jeg vurderer de til neste dekkbytte på min.
OT: ikke i dag men for en uke siden (venter fortsatt på posten)
http://www.midwestme.com/products.html#Clutch
Kortere clutchhendel som faktisk skal være lettere å presse inn enn orginal til KTMen min Bilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Baffin »

Fikk i posten i dag
Bilde

Og da skal det bli det slik etter hvert, plass til litt verktøy m.m.
Bilde

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Monstr »

Ny drivakselmansjett til bilen. ;) Samt olje og originalfilter til neste skift hos Hestmann motor! ;)

Toven

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Toven »

HeHy skrev:
Toven skrev:Fått bestilt meg et nytt sett Pirelli Anget GT, fortsetter med det som funker :)
Hvilken sykkel og hvor mange km får du ut av de? Jeg vurderer de til neste dekkbytte på min.
OT: ikke i dag men for en uke siden (venter fortsatt på posten)
http://www.midwestme.com/products.html#Clutch
Kortere clutchhendel som faktisk skal være lettere å presse inn enn orginal til KTMen min Bilde
Kjører sv650. Litt hardere på bakdekk mtp motorbrems.
Bytter som regel nærme 10k.

Fordekk har pr nå 4000 km
Bakdekk har rulla nesten 9000km

Bilde
Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av WikingTnT »

Baffin skrev:Fikk i posten i dag
Bilde

Og da skal det bli det slik etter hvert, plass til litt verktøy m.m.
Bilde

Bilde

Baffin
Trengs verktøy til en japse da ? :O :D

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Tommy Andersen pi »

[quote="Bjerknez"]Bakdelen med å sette rutepunkter selv i egnet programvare for så og overføre dem til TomTom (og sikkert andre typer GPS'er også) er at hvis du bommer eler kjører utenom et av rutepunktene du har plottet inn så beregner den ikke automatisk kjøreturen til neste punkt på listen. Den skal på død og liv ha deg innom ALLE punktene.

.........]

Takk for tips, jeg har ikke veldig stor tålmodighet med gjenstridig dupeditter, så det blir litt mental trening også. Jeg har funnet ut hvordan jeg avbryter et spor, et must for å bruke gps generelt. Den funksjonen kunne vært litt mer synlig.
Uansett ser jeg den velger en del nye ruter jeg aldri har vært på før, så det blir spennende! Også er det alltid en fordel å vite hvor en er!

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Tommy Andersen pi »

sanderA skrev:
Tommy Andersen pi skrev:Tomtom rider 400. :crazy:
:prf
Hvor kjøpe du den?

OT: Har du noen bilder av sykkelen din som du kunne tenke deg å legge ut en eller annen farge på forumet? Så ut som en en stilig farge.
EL- kjøp, foretrekker å ha noen å gå til om ting ikke fungerer. Kjøpte noe deler til kamera på Lightn box, som jeg fortsatt ikke har mottatt 2 mnd etter. Ingen kundeservice kontakt.

For ta noe bilder av sykkelen når solen kommer frem igjen, gulfargen så ikke fin ut i annonsen, men når jeg så den live så falt jeg den.

Svar