Nå drar vi på tur! Blir DU med? - Nå med videoklipp!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Nå drar vi på tur! Blir DU med? - Nå med videoklipp!

Legg inn av Dexter »

Til alle sammen: Nå drar vi på tur!

- Hvem er vi? Vi er Dexter og Globe som med skråsikker ubesluttsomhet har kommet frem til at nå drar vi bare.

- Hvor da? Hvem vet, vi benytter oss av to velkjente metoder for å bestemme veien:
1. innfallsmetoden
2. været.
Andre faktorer: Turen skal i hovedsak svinge nordover, men først etter at den har gått sørover :knegg

Når? Vel, det er nå det kan bli litt spennende! Globe kjører i dag fra Trondheim til ca. Lillehammer. I morgen kjører han videre mot Kongsberg hvor vi har oppsummering og derfra drar videre. Det er fra dette punkt at turen går nordover igjen sånn i all hovedsak. Turen "avsluttes" på tilfeldig sted på en slik måte at alle når å kjøre hjem igjen på søndag.

Alle som vil kan være med på hele eller deler av turen. Overnatting blir i det vi medbringer med mindre andre bedre alternativer dukker opp underveis. Jeg tar med Lavvo, og har plass til flere i den.

Globe vil redegjøre for tidspunkter og rute for turen fra Trondheim i eget innlegg her. Vi antar foreløpig at avmarsj fra Kongsberg i morgen kan berammes til et sted mellom Kl.12 og 13, men dette kommer vi tilbake til. Ta det som et utgangspunkt.

Følg med på emnet her for endringer og oppdateringer! Dette blir bra!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av OleB »

og denne helga var jeg invitert i bryllup ](*,) :bl3
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Utrolig hva en liten "praterunde" på nettet kan føre til. 2 menn, med litt fritid, på ulike kanter av landet....hva gjør vi...hiver oss på sykker'n og møtes :thumleft

Jeg skal nå pakke sidevesker med klær og stuff, toppboksen skal ta vare på PC (eller MAC da), kamera (kompakt og speilrefleks), kjedespray (i egen pose) + div +div.

Regner med å ta avreise fra Trondheim ca. kl. 14:30.

Tar turen forbi Berkåk (E6), tar så riksvei 3 til Storelvdal,Atna. Tar så av inn på riksveg 219 over fjellet, via Folldal og ender opp ned på E6 igjen ved Ringebu. Kjører så innover mot Lillehammer for å finne et passende overnattingsted.


På vegne av Dexter og meg selv, vil jeg takke konene våre som takler en slik impulsiv handling. Ingen av oss (heller ikke dem) hadde dette i tankene når vi logget oss på nettet i morges :-)

:bananas

Strekningen Atna - Ringebu er merket av i MC-kartet fra Cappelen Damm....det må bli filming der ;e

Andre som er i "impulsmode"??

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av AJ »

Leste kjapt igjennom og kan hende jeg ikke fikk meg med alle detaljer. Men av det jeg fikk med meg så høres dette veldig, veldig spennende ut \:D/
Ikke minst når jeg ser på været utenfor vinduene her jeg sitter. Det bøtter ned - verre enn noen gang denne sommer'n :sk?

Hadde tenkt å bruke dagen til snekring på en liten fritidsbolig i nærheten, men drøyer'n sånn som været er blitt.
Har eller hadde tenkt meg på tur i helga til Vestlandet, men tror neppe det blir noe av... :[-(
Men kanskje jeg hiver meg på denne Dexter-Globe road-trip'en :knegg
Ser an vær og litt andre ting utover ettermiddagen og kvelden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Onsløv »

Madammen reiser bort i helga, ingen forpliktelser hjemme, sitter og klør etter tur... men så var det den derre vakten da..... som jeg må ha frem til mandag 08.00 :ills

Ha en fortreffelig tur!
Håper dere deler så jeg får lest om det her.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Vi skal dele...MacBook er med, 3G USB-stick er med, kamera er med........vi skal dele :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Vi skal dele...MacBook er med, 3G USB-stick er med, kamera er med........vi skal dele :thumleft
Regner med du er på tur avgårde nå snart. Jeg er nå så smått begynt å pakke jeg også.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Er pakket ferdig, først nå....det er alltid litt sånn..skal bare...skal bare.... :)


En kaffekopp her på terassen nå...så er jeg underveis :-) :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Er pakket ferdig, først nå....det er alltid litt sånn..skal bare...skal bare.... :)


En kaffekopp her på terassen nå...så er jeg underveis :-) :thumleft
Keep me posted :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Nasseline »

Globe skrev: På vegne av Dexter og meg selv, vil jeg takke konene våre som takler en slik impulsiv handling. Ingen av oss (heller ikke dem) hadde dette i tankene når vi logget oss på nettet i morges :-)
Takk for det du ;)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av cheron »

Starta ferien nå kl. 15 :D så her går det i pils og sprit! Hadde slengt meg med jeg om ikke Tyskland står på tur i morra tidlig :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:Starta ferien nå kl. 15 :D så her går det i pils og sprit! Hadde slengt meg med
På Daelim scooter`n? :scratch

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av cheron »

Gammelgutt skrev:
cheron skrev:Starta ferien nå kl. 15 :D så her går det i pils og sprit! Hadde slengt meg med
På Daelim scooter`n? :scratch
Hva vet nå du om hva jeg har å kjøre med?? :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av AJ »

Fikk gjort unna snekringen jeg hadde satt meg som mål å gjøre ferdig i dag.
Det regner fortsatt, men regn hindrer meg ikke fra å dra på tur - om jeg bestemmer meg for å slå følge med Globe og Dexter, noe jeg er veldig, veldig fristet til å gjøre :prop:

Bestemmer meg kjapt i morgen formiddag.
Regner med at disse spontangutta gjør som de har lovet; holder tråden oppdatert :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Dexter »

Jeg kan jo holde dere litt sånn mikroskopisk oppdatert nå da. Globe har startet og har nå kjørt i snart 2 timer. Han har fortsatt Lillehammer som kveldens mål. :thumleft At det regner er nok ikke til å komme fra, men da blir det nok til at vi kjører mot det som til enhver tid mest sannsynlig har bedre vær enn der vi til enhver tid står :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar