Fra Randsfjordens nordende fortsatte jeg litt og tok avkjøringen Dokka N. og deretter Vest-Torpa og Vesttorparunden rundt Ullsjøen. Sjøen var såvidt islagt ennå og det var litt snø igjen i veigrøftene, men ellers var det full vår der også. Jeg liker spesielt strekningen fra Dokka og oppover til Vest-Torpa - veldig fine svinger og variasjon i forhold til litt tempo kjøring - en av favorittene. Veien kunne vært litt mindre humpete, så hadde det vært helt perfekt.
Første fotostopp idag ble igrunnen Lunde kirke på Vest-Torpa

Deretter et par bilder fra Vesttorparunden og Ullsjøen

Sørover igjen tok jeg vestsiden av Randsfjorden og der var det flere lange kortesjer med MC'er som jeg møtte. Så det var veldig mange sykler parkert ved et klubbhus (?) ikke langt fra nordenden, så sikkert noe arrangement der også. Veldig fine kjøreforhold sydover også og stadig større og mindre grupper med MC imot.
Tok en rast langs Randsfjorden for en matbit og kaffe
Jeg hadde egentlig tenkt å ta en rast tidligere, men fant ikke noen rasteplass med skikkelig terrasse å sette sykkelen på før dette

Utsikt sørover fra samme sted

Tror det passerte ca 3-4 puljer med MC'er bare på den korte stunden jeg satt og slappet av i sola.
Nærmere Skaret igjen var det to forskjellige biler med henger jeg måtte bærte på da de ikke så seg for før de hhv kjørte ut fra rasteplass og skiftet fil på E16.
Ellers var det befriende lite biler og trafikk i retningen jeg valgte idag.
En liten nødbrems ble det helt på tampen av turen - kjørte nedover Vestsiden i Lier og plutselig var det et ungt rådyr som sprang over veien 5-10 m foran meg. Det kom fra krattet nedenfor veien her Jeg fikk et lite forvarsel idet en bil imot saktnet farten litt. Jeg smalt inn forbremsen og kjente ABS'en jobbet noen pulser, så var rådyret over veien og videre. Montro om det hadde rømt fra rådyr-farmen til Welshen