Sett i gang og lykke til !!!

Med fare for at dette kan oppfattes feil.....Godtvoksen skrev:
Dog var det noen som likevel kjørte forbi meg og la seg bak AJ, uvisst av hvilken grunn.![]()
De kom jo bare noen få meter lengre frem...
Hvis jeg forstår deg rett, så var du en av de som kjørte forbi meg og la deg bak AJ.mekkern skrev: Med fare for at dette kan oppfattes feil.....
Kan bare svare for min del, :det ble mye jevnere flyt for meg,da det ikke ble så mye jo-jo fart..
Dette er også grunnen til at jeg liker mindre grupper 1-5 sykler som kjører nogelunde i samme tempo/kjøremønster best.
Det var også derfor jeg kjørte forbi, det ble mye bremsing før svingene.mekkern skrev:Med fare for at dette kan oppfattes feil.....Godtvoksen skrev:
Dog var det noen som likevel kjørte forbi meg og la seg bak AJ, uvisst av hvilken grunn.![]()
De kom jo bare noen få meter lengre frem...
Kan bare svare for min del, :det ble mye jevnere flyt for meg,da det ikke ble så mye jo-jo fart..
Dette er også grunnen til at jeg liker mindre grupper 1-5 sykler som kjører nogelunde i samme tempo/kjøremønster best.
jo flere og lengre bak en kommer jo mere rykk og napp blir det for å holde seg sånn nogelunde samlet.
Aller best er det når en har kjørt en del sammen og har lært å kjenne de enkeltes kjørestil/reaksjonsmønster.
for kjører en sammen bør en kunne stole på at lederen/de rundt ikke leder en rett i uløkka...
Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=3OVnqeyIGQA[/video]AJ skrev: Så lenge leder av kolonnen ikke bremser/senker farten på en måte som tydelig signaliserer at det er fare eller hindringer i veien, skulle alt ligge til rette for at de bakenforkjørende kan føle seg trygge på vei og kjøreforhold for øvrig slik at det kan holdes jevn fart.