Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
arild
Innlegg: 7
Registrert: 26 aug 2012, 19:59
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V-Strom, 2008
Sted: Slevik, Fredrikstad

Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av arild »

Hei,

Høsten er her og overnattingsturer er det slutt på i 2012 for min del. Derfor sitter jeg og gleder meg til neste år og lurer på hvor jeg skal dra. Jeg pleier å leie meg inn på hotell eller campinghytte. Noen ganger treffer jeg andre på MC-tur, men ofte ikke.

Er det noen som kan gi meg tips til hyggelige "MC-steder" å overnatte i sørnorge, event i sør-vest Sverige?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av AJ »

Hey arild og velkommen med første post her på MCsiden.no :vs

Bakpå, kona mi ;-) og jeg har gode erfaringer med denne campingplassen:
http://www.suleskard.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fine veier til og fra og ikke minst i nærområdet, som innbefatter Suleskarveien og Lysebotn :thumleft :thumleft

I Sverige trives vi svært godt på denne plassen:

http://www.bomstadbaden.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av ZZR-Erling »

Ikke et spesielt mc-sted, men fine rom, atmosfære og mat, samt et bra utgangspunkt for fine turer: Fossheim Hotell, Lom http://www.fossheimhotel.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av ZZR-Erling den 16 okt 2012, 23:20, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av AJ »

Lom er et trivelig sted å stoppe :-)
Stedet er også et ypperlig utgangspunkt for flotte MC-turer :thumleft

God erfaring med overnattingen her:
http://www.nordalturistsenter.no/camping.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
arild
Innlegg: 7
Registrert: 26 aug 2012, 19:59
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V-Strom, 2008
Sted: Slevik, Fredrikstad

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av arild »

I Sverige trives vi svært godt på denne plassen:

http://www.bomstadbaden.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette stedet er lovende. Fint stoppested som avslutning på en av de fineste (korte) MC-veiene jeg vet. Fra Halden, opp til Aremark og via Bengtfors mot Åmål osv. Kanskje det blir oppstartsturen til våren?

Ellers så er jeg enig i at å legge turen til Fossheim er en sikker vinner.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av Intruder »

Er du først oppi dalom er det en kjempevei opp til Juvasshytta,hvor det også er mulig å overnatte. :mc2 (bomveg)

Nærmeste nabo er Galdhøpiggen,men dit må du bruke bein og ikke hjul... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av MaxTron »

Heime hos oss er det alltid overnattingsmuligheter for trivelige MC-folk, ikke noe stor hotell-frokost, men noe skal jo folk få, meget rimelig er det å.
Trenger bare å ha gode historier, og å orke å høre på mine :knegg

Men var vel ikke helt det du tenkte på, og er vel heller ikke sørnorge....
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av Intruder »

MaxTron skrev:Heime hos oss er det alltid overnattingsmuligheter for trivelige MC-folk, ikke noe stor hotell-frokost, men noe skal jo folk få, meget rimelig er det å.
Trenger bare å ha gode historier, og å orke å høre på mine :knegg

Men var vel ikke helt det du tenkte på, og er vel heller ikke sørnorge....

Geografien er vel ikke så viktig bare en har det trivelig ?? :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

aro
Innlegg: 20
Registrert: 20 nov 2010, 12:48
Motorsykkelen din: Suzuki v strom 1000 08

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av aro »

Arild. Jeg kjører også mye på andre siden av svenskegrensa .Har et gammelt torp mellom Mariestad og Tøreboda med 8 sengeplasser fordelt på to hytter. Der bør det være muligheter.Er der stort sett annenhver helg om sommeren.Det gjelder jo også andre på forumet.Kjempefine mc veier i området. Mvh. Arnt Olseng Råde

Brukeravatar
arild
Innlegg: 7
Registrert: 26 aug 2012, 19:59
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V-Strom, 2008
Sted: Slevik, Fredrikstad

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av arild »

MaxTron skrev:Heime hos oss er det alltid overnattingsmuligheter for trivelige MC-folk, ikke noe stor hotell-frokost, men noe skal jo folk få, meget rimelig er det å.
Trenger bare å ha gode historier, og å orke å høre på mine :knegg

Men var vel ikke helt det du tenkte på, og er vel heller ikke sørnorge....
:D Et slikt generøst tilbud gjør jo at en østflding kan begynne å tenke på å kjøpe seg sykkelbukse ..

Brukeravatar
arild
Innlegg: 7
Registrert: 26 aug 2012, 19:59
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V-Strom, 2008
Sted: Slevik, Fredrikstad

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av arild »

aro skrev:Arild. Jeg kjører også mye på andre siden av svenskegrensa .Har et gammelt torp mellom Mariestad og Tøreboda med 8 sengeplasser fordelt på to hytter. Der bør det være muligheter.Er der stort sett annenhver helg om sommeren.Det gjelder jo også andre på forumet.Kjempefine mc veier i området. Mvh. Arnt Olseng Råde
Kjører du på de samme veiene ja da er det jo store muligheter for at vi ses langs veien i løpet av våren. Jeg liker godt å kjøre innover der. Flotte veier med mange muligheter for å kunne finne så hyggelige steder å stoppe underveis for kaffe og litt attåt. Og er man heldig så blir det en liten fergeur også. Om ikke for annet enn at der er en opplevelse å ta ferge uten å måtte ta ferm lommeboken :prf

Ellers så har vi jo mange flotte veier i nærområdet vårt også for så ettermiddagsturer. Turen fra Råde via Saltnes og gjennom Vikane er ikke så lett å bli lei.

Brukeravatar
arild
Innlegg: 7
Registrert: 26 aug 2012, 19:59
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V-Strom, 2008
Sted: Slevik, Fredrikstad

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av arild »

aro skrev:Arild. Jeg kjører også mye på andre siden av svenskegrensa .Har et gammelt torp mellom Mariestad og Tøreboda med 8 sengeplasser fordelt på to hytter. Der bør det være muligheter.Er der stort sett annenhver helg om sommeren.Det gjelder jo også andre på forumet.Kjempefine mc veier i området. Mvh. Arnt Olseng Råde
Og så ser jeg nå at du har jo samme sykkel som meg du.

aro
Innlegg: 20
Registrert: 20 nov 2010, 12:48
Motorsykkelen din: Suzuki v strom 1000 08

Re: Hyggelige steder å overnatte for MC-turister i Norge

Legg inn av aro »

Jeg kjører ofte Saltnes Vikane, så kjører jeg Veum Solli tilbake. Fin luftetur på kvellinga. Er meget godt fornøyd med sykkelen og jeg kjører mye. Den passerer snart 100000km.så jeg kommer til å gå over den litt ekstra til vinteren.Har ikke hatt noen feil på den ennå.

Svar