Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av AJ »

Anaxim skrev:(Anbefalingen gjelder for så vidt deg også, AJ, men du har kanskje booket hotell i Arabba allerede?)
Har booket allerede, ja.
Tok sjansen på dette hotellet... :)
Noen erfaring herfra?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Hounds »

Selv om jeg ikke er gammel nok til å kjøre mc enda, så kjørte meg og familien min med bobil gjennom hele Europa!
Reisen gikk sånn: Norge-(ferge fra Narvik til Hirstals eller noe sånt i Danmark)-Tyskland-Østerike-Sloveina-Kroatia
Tilbake (hvis jeg husker rett): Kroatia-Slovenia-Italia-Østerrike-Tsjekkia-Tyskland-Danmark-Sverige-Norge :yeyeye

Dette skjedde på 3 uker, men selv om jeg ikke var nedover der på mc, men i bobil, så har jeg enda noen tips! :thumleft

Tsjekkia var litt spesielt.. Folk råkjører der og jeg ville i allefall ikke kjørt der med mc! Det var jo forbikjøringer med Acv-er i 12% med ingen sikt til mot trafikk, konstant! Det var hele tiden noen som lå uti grøften og det var hele tiden noen idoter som skulle kjøre i 150 i en 80 sone og oppførte seg som tullinger hele tiden! Folket der er også spesielt.. Spesielt bussjoførene.. Velg heller å kjør gjennom Tyskland der! :twothumbs:

Tyskland er jo mye det samme.. Motorvei, motorvei, motorvei.. Var selv vitne til en dødsulykke som skjedde der i sommer. En bil kom i 150 rett forbi oss og smalt rett inni autovernet! Men vi så ikke så mye mer til det annet at det var i noen aviser med bilen total vraket!! :[-( :sorry
Men det er nok gøyt å ligge der å race litt.. Man har jo greie pittstopp på siden av veien der du kan kjøre inn og spise og sånt! Veldig greit:) Tyskland 9/10!! Men pass på.. Våte veier på motorsykkel der nede er ett mareritt! Var flere sykkler som sto inntill siden med burgerkingen og ventet til det skulle bli tørre veier!0, på grunn av at det kan være glatt osv.. :[-X
Men en ting er sikkert! Hvis du skal ha billig Vin, Øl, Brus, Snop.. Kom dokkar til PutGarden! De selger alt såååå billig! Tror det ligger i Tyskland oppe med Danmark! Moren min hamstrett vin som bare fy pga flasker som koster 1500 i Norge lå på feks 300 danske kroner der nede! Et brett med brus koster bare 49,90 danske kroner + pant!
Billige ting der! Hvert å besøke! :lol :yeyeye :twothumbs: :thumleft

Danmark. Flatt, dritkjedelig, gode hotdogs ;) , og egentlig bare det xD :scratch

Østerrike. Siiiiiiiinnnnnnsykt fint! Lå der å krusa mellom fjellene og badet i sol! Stoppa på en kamping inni en dal. Og hyggelige folk? Det var helt sykt kor godt humør folk var i! Kjempe gøyt!! :) Og i Østerrike er det sånn at om dagen, så er det tørt og fint, mens om kvelden så kommer det masse skyer så regner det hele natten. Og om morningen er det fint og fuktig. Så til slutt tørker det og det samme skjer igjen:) Veldig fint! :thumleft :[-o<

Slovenia. Hadde ikke foten nede på bakken der en gang.. Kjørte rett gjennom. :lol :crazy:

Kroatia. Gikk fra 13 grader og regn til 40 grader og sol. Kjempe fint og varmt land. Mye øde, men relativt fine campinger. Kom også opp seinere at campingen jeg hadde vært på der nede ble kåret som den beste i Europa! Kjempe gøyt:)Men veiene var fult av skrullinger på moped som hele tiden sklei på fotgjengerfeltene lol. :crazy: :O :lol

I sommer nå vil faren min se Tour De France, så tror nok jeg kjører nedover i Frankrike i sommer. :scratch :thumleft :crazy:
Europa tur = Veeeeldig gøyt. Gleder meg til jeg kan reise på mc gjennom hele Europa! Aaaanbefales:) :thumleft

Her er bilen:) Fikk ny i i fjord! Jeg lå i bagasjerommet hele veien på grunn av at de klager på at duene jeg slipper om natten lukter så forferdelig :thumleft :lol
Adria Matrix 670 sc 2015 :prf
Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av kvase »

Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Anaxim »

Jo, fine veier og pene landskap i Irland. Men husk å ta med fungerende regndress! (Litt "Bergensvær" der).

Svar