Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av Intruder »

I dag ble det en tur til Sjusjøen,Nordseter,Lillehammer og Mjøsa på vestsida--gammelvegen--til Biri,deretter Moelv og hjem.
På Lillehammer var jeg innom Motorspeed og så på Victory,Indian og mye sykler fra Japan.
En fin dag for en håndleddskadd stakkar.. :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mxman
Innlegg: 49
Registrert: 16 jun 2014, 18:55
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2015

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av mxman »

Fra Veldre til Ringebu, Venabygdsfjellet og til Folldal'n. Samme rute hjem igjen. Fin tur, noe regn, dårlig veg (27'n). Prøver å få kjørt en del av de nasjonalturistvegene.

https://www.dropbox.com/sc/3c751vc4e7fw ... EcyDG_LUDa" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av hakhap »

Så langt idag har det blitt, Beitostølen - Otta - Dombås - Tynset, skal videre til Røros og Hell. Akkurat nå er det lyn og torden og regn her omkring
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av AJ »

Like greit å benytte seg av denne nye tråden :thumleft

I dag gikk turen til Helgøya langs denne ruta:
https://goo.gl/maps/LKAVr" onclick="window.open(this.href);return false;

Returen foregikk langs rv 4...

Flott kjørevær langs fine veier - for det meste...
Traff en Guzzi-kar fra området vi skulle, nemlig Gjøvik, med dette smykket av den 1000 SP klassiker - noen og tredve år gammel.
En sykkel med flere Italia-turer bak seg kunne eieren fortelle.

Bilde

Etter en lengre prat med karen fór vi videre mot Røykevika og Hov i Land og videre mot Gjøvik og Moelv før vi endelig befant oss på Helgøya hvor det er flott Mjøsutsikt mange steder, særlig på solrike dager som i dag:

Bilde

Og er man på Helgøya på slike dager må man bare innom Skafferiet, et spiseri med begrenset men utsøkt meny og hvor man blir servert ute i det fri.
Dette hagespiseret er noe helt for seg selv og oppleves!
Derfor avslører ikke disse bildene så mye, men viser litt av stedet og beliggenheten. Et sted som absolutt er verd et besøk :thumleft

Bilde

Bilde

Kom også flere MC-folk til stedet mens vi var der. En flottt sykkel hadde de også :-) :

Bilde

Og til slutt en liten handlerunde i gårdsbutikken nedenfor kaféen.

Bilde

Alt i alt en bra tur. Og ekstra trivelig og ikke minst overraskende med friluftkaféen Skafferiet :thumleft

Og helt til slutt:
Et utsiktsbilde til før vi kjørte i land på fastlandet igjen... ;-)

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av evike »

Motorsyklister er jo per definisjon litt rarere enn sånne A4-mennesker. Så å reise fra Tønsberg til Løten for å kjøpe ei bok virker helt korrekt i våre ører.. Riktignok kom vi hjem med en hyllemeter med bøker (hvorav 2 bøker er til meg, resten til KM) og KM er nå fattigere på både penger og fritid, siden han skal ha tid til å lese bøkene også. Kjekt å ha mye å glede seg til, til vinteren. Gudskjelov at vi ikke hadde satt på sideveskene... :-)å

Oppover måtte vi dessverre gjøre det fortest mulig for å rekke opp før stengetid, så det ble E18 til Oslo. E6 derfra til litt nedenfor Hamar og derfra til Løiten Brenderi hvor Bokloftet holder til i 3. etg. Hjem igjen kjørte vi via RV24 til Skarnes og derfra til Kløfta, E6/E18 hjem igjen. Dagen ble lang nok med ganske nøyaktig 50 mil.
Ingen bilder å legge ut akkurat nå. KM prøver å få tatt ut stillbilder fra nyinnkjøpt videokamera. Vi får se etterhvert.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av freddy123 »

Idag blei det en tur hjem fra hytta med harleyen kjørte ned fra hytta mot rødberg hvor jeg fyllte tanken til den billige summen 16.20 per liter så bar det avgårde videre nedover :prop: følgte rv40 hele veien til kongsberg og kjørte derfra på e134 og hjemover , var en grei tur , men kunne vært flere svinger.

Ruta var egentlig best ved rødberg og langsfjorden i starten etter det blei det bare skog og lite å hvile øya på langs veien. :-)

Men mye bedre denne ruta en rv7 som jeg pleier å kjøre med bil :D

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av PCP »

I dag ville jeg teste ut styrehevingen jeg nettopp har gjort på en litt lenger tur. Som det B-mennesket jeg er fikk jeg ikke surret meg avgårde før kl 13, men litt inspirert av bloggen til Bjerknez ville jeg se slusene ved Dalsland Center, som ligger like innenfor Vanern et stykke sør for Åmål.

Tilsammen ble det 45 mil og masse svingete småveier, med en del transport-etapper i mellom. I hovedsak; Lysaker- Mysen- Rakkestad- Aremark- Ed- Dalsland C - Bengtfors- Årjang- Ørje - Hemnes- Lillestrøm- Lysaker.
GPS-spor her; https://docs.google.com/file/d/0B495NAD ... edit?pli=1

Alt i alt en flott tur, kanskje med unntak av ca 8 km med grus/anleggsvei like etter Sverige-grensen mellom Aremark og Ed.

Dalsland Center ser man ellers bedre i bloggen til Bjerknez, men tok noen mobil-bilder av turistbåt som fylte opp slusen rimelig greit. :-)
2014-07-12 16.42.28.jpg
2014-07-12 16.50.55.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av Intruder »

mxman : Er du veldring du ? :-k

AJ : Du har telefonnummeret mitt...husk det neste gang..... :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av Epylypzon »

Dagens rute er fra Split(Kroatia) til Sarajevo (Bosnia). På noen ganske små veier, gjennom små fjellandsbyer.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av hakhap »

Dagens tur var Stjørdal - Otta (via E6) - Valdresflya - Fagernes - Gol - Vestfossen

Overasked over veien mellom Fagernes og Gol temligen gøy vei
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av kjellv »

Har hatt en fantastisk weekend i Trondheim, men tidvis på grensen for varmt.
Her et bilde tatt på Gjøra øverst i Sunndal etter nedstigning i Gråura. Her var det helt nødvendig med en god stopp i skyggen og få av seg kjøreklærne. Ikke engang ventilasjonen i min nyinnkjøpte Schubert C3pro klarte å holde svetten unna i nedstigningene her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ZZR-Erling

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av ZZR-Erling »

Idag: Trollstigen, Dalsnibba, Strynefjell, Sognefjell, Tindevegen, Aurland-Hol, Geilo..hjem

Fantastisk vær og tur!
Har dura rundt 124 mil siste 4 dager :-)

Toven

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av Toven »

Fiksa noen dager fri fra sjøen så fikk meg noen mil på salen idag :thumleft Ville prøve sørover for så å kjøre Riksvei 9 som jeg ikke har kjørt før. Ruta skulle egentlig gått lenger på E134 mot Seljord og Notodden men været svartnet bortover så svippa nedover mot Vrådal og Drangedal. Første tur med nytt fordekk og sykkelen var som ny! Turen ble gøyere av den grunn, greit å få av det trekant-formede dekket.

https://www.google.no/maps/dir/Stathell ... m0!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Må bare nevne naturen på Riksvei 9 strekka, helt fantastisk!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av Bjerknez »

Ble bare en liiten tur fra Molde til Raudsand i dag. Til sammen rundt 11 mil. I morgen blir det litt lenger tur :)

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Hvor kjørte du i dag..beskriv ruta og opplevelser..

Legg inn av Staven »

I dag kjørte jeg 46 mil i streikende sol :)

Askvoll - Førde - Sogndal - Lærdal - Hemsedalfjellet - Gol - Hønefoss

Kjempe vær fin tur, men tror folk var på nippet til å få solstikk.. En god del sinte bilsjåfører og noen nesten hendelser.. Men alt i alt en fin tur..
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Svar