Tur til Ørje-Halden-Fredrikstad-Hvaler - Fredag 25.juli

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Tur til Ørje-Halden-Fredrikstad-Hvaler - Fredag 25.juli

Legg inn av Bjerknez »

I det siste har jeg jo kjørt såpass mye at jeg like godt kan fortsette frem til jobben starter igjen om en uke og i den forbindelse så lurer jeg på og dra opp en gammel invitasjon angående en tur til Ørje - Halden - Fredrikstad - Hvaler/Skjærhalden med oppmøte på Biltema i Sarpsborg som ligger like ved avkjøring til E6.

Tok utgangspunk fra Moss da dette er et greit sted og forholde seg til for dere som kommer fra den andre siden av fjorden etc. Fra Moss til Moss via stedene som er nevnt så er det ca. 30 mil totalt.
Jeg og Solo-Rider var på denne turen for litt siden og det var en flott tur med varierte veier og mye flott og se på.

Kartet er bare en grovskisse og denne turen kan fullføres uten å kjøre på E6 i vesentlig grad. Men jeg foretrekker at vi gjør unna deler av turen som jeg anser som uinteressant via E6. Men det blir vi enige om.

Jeg er relativt kjent i området og har kjørt den samme ruten ett par ganger. Hvis det er jeg som skal lede "toget" så ikke regn med villmannskjøring. Da bør vertfall de av dere som ønsker dette passere meg og legge seg forran. Det blir vi evt. enige om. Har full forståelse for at noen ønsker litt mer aktiv kjøring

Så dette skal være en tur for ALLE. De som ligger bak meg vil garantert ikke miste veigrepet for å si det sån! Men at jeg drar på litt inni mellom og prøver meg litt her og der er en selvfølge. Men dette skal i hovedsak være en trivelig tur for ALLE.

https://www.google.no/maps/dir/Moss/Bil" onclick="window.open(this.href);return false; ... 340914!3e0

Det er meldt mer eller mindre strålende vær hele uken så dette bør vel kanskje være noe vi burde få til?

Turen går fredag 25.juli og oppmøte er ca. kl. 09:00 ved Biltema i Sarpsborg som ligger like ved E6.
Sist redigert av Bjerknez den 24 jul 2014, 11:01, redigert 4 ganger totalt.

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Tur til Ørje - Halden - Fredrikstad - Hvaler

Legg inn av Solo-rider »

Flott rute :thumleft Kan anbefales på det sterkeste :mc6
Nå om dagen er det lite mcturer på meg. Da resten av familien krever at jeg drar ut med båten vår i finværet :D
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tur til Ørje - Halden - Fredrikstad - Hvaler

Legg inn av Bjerknez »

Ingen som hiver seg på denne turen en av dagene nevnt nedenfor?
Ikke noe høytidelig dette. Blir det ett par påmeldte så kjører vi av gårde :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tur til Ørje - Halden - Fredrikstad - Hvaler

Legg inn av Bjerknez »

Siden det har vert null oppmøte så langt, så kan jeg si at førstkommende fredag 25.juli er siste dato som passer for meg på en stund.

Så er det noen som vil bli med?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tur til Ørje-Halden-Fredrikstad-Hvaler - Fredag 25.juli

Legg inn av Bjerknez »

Jeg bumper denne tråden i tillfelle noen vil henge seg på i morgen...

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Tur til Ørje - Halden - Fredrikstad - Hvaler

Legg inn av evike »

Bjerknez skrev:Siden det har vert null oppmøte så langt, så kan jeg si at førstkommende fredag 25.juli er siste dato som passer for meg på en stund.

Så er det noen som vil bli med?
Nei takk. Program for fredag: Full jobb, telt, bading, øl, danse og juge ... omtrent i den rekkefølge. Fortsetter (dog uten jobb-elementet) på lørdag. Meldt tropenatt i Horten mellom fredag-lørdag på 23 grader.

Har kjørt mye denne sesongen allerede og enda har ikke ferien starta.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tur til Ørje - Halden - Fredrikstad - Hvaler

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:
Bjerknez skrev:Siden det har vert null oppmøte så langt, så kan jeg si at førstkommende fredag 25.juli er siste dato som passer for meg på en stund.

Så er det noen som vil bli med?
Nei takk. Program for fredag: Full jobb, telt, bading, øl, danse og juge ... omtrent i den rekkefølge. Fortsetter (dog uten jobb-elementet) på lørdag. Meldt tropenatt i Horten mellom fredag-lørdag på 23 grader.

Har kjørt mye denne sesongen allerede og enda har ikke ferien starta.
Har full forståelse for det :thumleft

Svar