El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av ojda »

DSC05777.JPG
Tenker jeg gjør et lite forsøk på å få samlet sommerens ferietur-innlegg i en tråd,
før hvær og en av deltagerne har villblogget bildene sine i hytt og pine. Og det ikke blir orden i noen ting :sorry

Kort summert var det opprinnelig OlavK og Znirln som skulle ut og slite gummi
i de Italienske og Franske alper.
En misunnelig halvbæærgenser (LordShaft) spurte pent om å få være med, og det ble innvilget :thumleft
Etpar månter etter dette sitter jeg (ojda) med 2 Kielbiletter jeg ikke får brukt som planlagt pga en
solid kirurgisk justering i familiens firbente medlems nakkehvirvler, så da var det min tur
til å bøye meg i støvet og be om løyve til å være med på sommerens happening.
Dissa gutta eier jo verken begrensning eller skamm, så innvilget ble det jammen på den søknaden også :yahoo :rose
Så nå om 11 dager (23/6-kl 14.00), bærer det ombord på Kielferga og Sørover med oss alle sammen :prop:
"Noen" har begynt å glede seg, å nå tror jeg ikke han er alene om det. :vs

Håper å få fylt opp denne tråden med bilder og fortellinger fra 4 overivrige fotografer med kamera og cam :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av ojda den 13 jun 2015, 11:54, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Tommas »

Skal følge med her. Regner med episke eventyr, litterære perler og fotografiske mesterverk blir servert på sølvfat mens El Quatro Fantastico-toget ruller gjennom Europa!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av xyvind »

Er spent på hva Lordshaft synes om toalettfasilitetene langs veiene nedover kontinentet, haha :-)

Fra spøk til revolver - drømmetur som jeg har skikkelig lyst til å begi meg ut på selv en sommer når det passer seg slik. Har sikra meg abonnement på denne tråden ;-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av DrGreve »

Tja, GW-kjørere drar jo etter seg så ymse på kroken bak. En Porta Potti på hjul etter en S1000RR vil vel ikke være noe som folk vil reagere på?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Haymaker »

Dette blir bra!
Ser frem til å følge turen :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av ojda »

xyvind skrev:Er spent på hva Lordshaft synes om toalettfasilitetene langs veiene nedover kontinentet, haha :-)

Fra spøk til revolver - drømmetur som jeg har skikkelig lyst til å begi meg ut på selv en sommer når det passer seg slik. Har sikra meg abonnement på denne tråden ;-)

Skal nok få dyttet han inn på et sånt avlukke med to fotspor og høl i gulvet :lol
Om det blir noe bilde :scratch La oss ikke håpe det =; :-)å

Til kvartetten :vs Rothenburg kunne være en flott plass å sette støvlene sine den første natta :-k
Veldig spesiell indre-by :thumleft (Fram med kameraet LordShaft) ;-) Ca 66 mil går greit på autobahn. Men da bør vi bestille rom på forhånd.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Jompa »

Æ ser at lista e lagt......en eller annen plass.
Skal følge med.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Olav K »

En liten, men viktig justering:
Vi har selskap på turen, det kommer ettpar sjeler til, Roald og Marthon, på henholdsvis en Speed Triple R og en ikke direkte anonym Rockett III 2015mod.
De tar fergje fra Bergen til Hirtshals, og møter oss i Kiel (på MC-kremmeren Louis??)
Disse to blir med undertegnede (altså A-gjengen) til Neukirchen og Tridays, fra den 25 til den 28, mens B-gjengen drar i eksil til gode gamle østeuropa.
Den 28.juni må vi vel ha en rendezvous (altså gjennsyn), iallefall drar undertegnede fra Neukirchen via Grossglockner og videre ut i verden denne dagen.
Så får vi bare håpe at ikke Putin har annektert resten av det gamle østeuropa i mellomtiden, slik at B-gjengen blir sittende innelåst bak jernteppet i alle sine dager. (her skulle vi hatt et "bak lås&slå-smilefjes"
Uansett, glede seg til noe, gjør man jo nesten hele tiden, men DETTE, denne turen, har lagt og kvernet i bakhodet et års tid hos meg. :-)å :-)å

Ang toalettfaciliteter nedover, langs autobahn sitter det ofte "dassvakter" på bensinstasjonene, som ser til at alt er rent og pent hele tiden (ordnung muss sein) Her vil nok LilleLord finne seg vel til rette ("utedass-smilefjes")

Kanskje admin kan få lagt ut noen nye smilies før vi drar??

:knegg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Er spent på hva Lordshaft synes om toalettfasilitetene langs veiene nedover kontinentet, haha :-)
Det tror jeg ikke han bryr seg noe om. Han har med egen dass.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av RuneMC »

Abonnerer på tråden :prop:

Så får vi håpe villbloggerne ikke drukner de litterære perlene og *fantastisk* fotojournalistikk i WC- og porselens-prat :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev:Er spent på hva Lordshaft synes om toalettfasilitetene langs veiene nedover kontinentet, haha :-)
Det tror jeg ikke han bryr seg noe om. Han har med egen dass.
Jeg tror det er sykkelen din han mener LordShaft :twisted
Ikke finn deg i det =; Gi han inn, buksevann og bjerkeris :lol
Ikke hør på de dumme unnskylningene han sikkert kommer med nå heller =;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Snikendeugle »

Dette må følges med på! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Flanker »

Abonnert! :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av LordShaft »

Jeg noterer fortløpende på styggelisten min.... Det er ingen hemmelighet at Ove (bjerknez) troner på toppen av den listen. Vi skal heldigvis ha oss en overnatting før båten, så jeg rekker innom å gi han en alvorlig truserøsk (han trives jo best i silkeboksere) Har Tommas fortalt meg :redface

Detta må jo bare bli gøy.
Å for de som lurer om hvilke dass jeg blir å foretrekke, vil få svar her underveis. Muligens det blir lagt med nøye review av hvert toalett framover.
Jeg har forøvrig fått en sånn bæsjandcarry som vi hadde i militæret. Denne skal være langt lettere å pakke med seg, og ikke minst, langt bedre for Ojda å ha liggende i sidekofferten under turen :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: El Quattro Fantastico på Europaturne :-)

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Jeg noterer fortløpende på styggelisten min.... Det er ingen hemmelighet at Ove (bjerknez) troner på toppen av den listen. Vi skal heldigvis ha oss en overnatting før båten, så jeg rekker innom å gi han en alvorlig truserøsk (han trives jo best i silkeboksere) Har Tommas fortalt meg :redface

Detta må jo bare bli gøy.
Å for de som lurer om hvilke dass jeg blir å foretrekke, vil få svar her underveis. Muligens det blir lagt med nøye review av hvert toalett framover.
Jeg har forøvrig fått en sånn bæsjandcarry som vi hadde i militæret. Denne skal være langt lettere å pakke med seg, og ikke minst, langt bedre for Ojda å ha liggende i sidekofferten under turen :lol
Du får ikke ta han så hardt for den Quilte silke trusa kan gå opp i sømmen ellers så håper jeg du ikke driter deg loddrett ut på turen :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar