A til B, så får vi C på resten

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

A til B, så får vi C på resten

Legg inn av LordShaft »

Om været ikke blir helt krise i helgen, tenkte jeg å lufte traktoren litt igjen. Jeg har fått innvilget søknaden hos mor, siden jeg går glipp av prehøst turen :sorry (satt opp på jobb)

Jeg er litt i tvil om jeg skal begynne turen allerede på fredag. Også finne meg en plass å overnatte i nærheten av øvre årdal. Da går det liksom an å ta seg litt bedre tid å knipse litt mere bilder. Ikke føle at en må kjøre litt på for å rekke fram før natten senker seg.
Turen er hvertfall planlagt å gå via sognefjellet, lom, geiranger, valldalen, trollstigen, åndalsnes, vatne og overnatting igjen i spjelkavik (hos familie)

https://goo.gl/maps/GURZM" onclick="window.open(this.href);return false;

Søndagen tenkte jeg å kjøre kysten nedover.
Innom Ørsta å hilse på snikkeren. Også kjøre innom selje, måløy, florø, leirvik før jeg setter snuten straka vegen tilbake til Bergen.

https://goo.gl/maps/SCc29" onclick="window.open(this.href);return false;

Om det kommer litt regn gjør ingen ting. Men er det meldt bare regn, er jeg ikke så ivrig kjenner jeg.
Er det noen som har noen gode plasser jeg bare må legge til, eventuelt kan sløyfe? :-k Eventuelle plasser jeg kan overnatte uten å betale skjorta for en overnatting fredagen.?
Sist redigert av LordShaft den 03 aug 2015, 20:59, redigert 2 ganger totalt.

Toven

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av Toven »

Ville tatt med stadlandet og vestkapp (om du ikke har vært der selvfølgelig) som vi ble tipset om :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av LordShaft »

Notert :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av ojda »

Toven skrev:Ville tatt med stadlandet og vestkapp (om du ikke har vært der selvfølgelig) som vi ble tipset om :prf
Vestkapp hadde jeg ikke giddet å ta om det ikke er bra sikt :[-X
Lite utbytte, og du må bare ta turen om igjen :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av DrGreve »

Hvis du har tid eller kan justere ruten slik at du får tid, ville jeg valgt R13 fra Førde og fulgt den helt til Vinjekrysset sør for Gudvangatunellen. Da får du med deg både Gaularfjellet og Vikafjellet.
På nordturen har du jo glemt Aurlandsfjellet? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22851
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av Bjerknez »

Du er jo bare NØDT til å få med deg aursjøvegen Lordy! En fin sandvei over fjellet. Var der jeg tryna med min sykkel. Men din sykkel er nok hakket mer egnet :thumleft

Kjempeflott natur!

Edit:
Men da må du lenger opp da... :redface

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av Flanker »

ojda skrev:
Toven skrev:Ville tatt med stadlandet og vestkapp (om du ikke har vært der selvfølgelig) som vi ble tipset om :prf
Vestkapp hadde jeg ikke giddet å ta om det ikke er bra sikt :[-X
Lite utbytte, og du må bare ta turen om igjen :-)å
Enig. Men det er noe som nesten er umulig å bedømme før man ser Kjerringa... Ligger skydekket nedpå er det bare å kjøre forbi, ut til Honningsvåg og snu. På tilbakeveien kan man f.eks. ta med seg Hoddevik på sin vei, så har man fått en flott tur uansett :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av LordShaft »

DrGreve skrev:Hvis du har tid eller kan justere ruten slik at du får tid, ville jeg valgt R13 fra Førde og fulgt den helt til Vinjekrysset sør for Gudvangatunellen. Da får du med deg både Gaularfjellet og Vikafjellet.
På nordturen har du jo glemt Aurlandsfjellet? :)
Nei, Aurlandsfjellet er ikke glemt. Svinger til venstre rett før lærdalstunnelen og kjører over i stede for "under" :thumleft

Ja Gaularfjellet og Vikefjellet er 2 solide høydare. Men det blir en veldig omkjøring, men kanskje jeg skal ta dette på fredagen, også starte fra omtrent sogndal på lørdags morgen :-k

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av jhn »

Flanker skrev:
ojda skrev:
Toven skrev:Ville tatt med stadlandet og vestkapp (om du ikke har vært der selvfølgelig) som vi ble tipset om :prf
Vestkapp hadde jeg ikke giddet å ta om det ikke er bra sikt :[-X
Lite utbytte, og du må bare ta turen om igjen :-)å
Enig. Men det er noe som nesten er umulig å bedømme før man ser Kjerringa... Ligger skydekket nedpå er det bare å kjøre forbi, ut til Honningsvåg og snu. På tilbakeveien kan man f.eks. ta med seg Hoddevik på sin vei, så har man fått en flott tur uansett :thumleft
Dette det var litt artig å lese ... for det første en litt merkelig ting å si av Ojda mtp hans Nordkapp-tur. :knegg " Bare for å ha det gjort" liksom..
På tur opp til Nordkapp passerer man Kjerringkjeften ... da vet man hvordan været er.
Om været er så dårlig at det ikke er noen tvil, snur man i Honningsvåg

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av Pug-Nose »

DrGreve skrev:Hvis du har tid eller kan justere ruten slik at du får tid, ville jeg valgt R13 fra Førde og fulgt den helt til Vinjekrysset sør for Gudvangatunellen. Da får du med deg både Gaularfjellet og Vikafjellet.
På nordturen har du jo glemt Aurlandsfjellet? :)

Myye pent i området, bodde selv i Bergen i 8 år, men da som student uten MC! Nå blir det heller vestlandsferier så ofte været tillater det.

Riksveg 57 fra Dale til Leirvik er også helt fantastisk. Perfekte svinger i ca 80-100km/t. Da vi kjørte der i fjor møtte vi en tysker som sa han hadde vært i Norge mange ganger og dette strekket kjørte han hver eneste gang!

https://goo.gl/maps/tjthk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av ojda »

jhn skrev:
Flanker skrev:
ojda skrev:
Toven skrev:Ville tatt med stadlandet og vestkapp (om du ikke har vært der selvfølgelig) som vi ble tipset om :prf
Vestkapp hadde jeg ikke giddet å ta om det ikke er bra sikt :[-X
Lite utbytte, og du må bare ta turen om igjen :-)å
Enig. Men det er noe som nesten er umulig å bedømme før man ser Kjerringa... Ligger skydekket nedpå er det bare å kjøre forbi, ut til Honningsvåg og snu. På tilbakeveien kan man f.eks. ta med seg Hoddevik på sin vei, så har man fått en flott tur uansett :thumleft
Dette det var litt artig å lese ... for det første en litt merkelig ting å si av Ojda mtp hans Nordkapp-tur. :knegg " Bare for å ha det gjort" liksom..
På tur opp til Nordkapp passerer man Kjerringkjeften ... da vet man hvordan været er.
Om været er så dårlig at det ikke er noen tvil, snur man i Honningsvåg
Ingenting rart med det i det heletatt i mitt hode :-k
Jeg har ikke gjort annet en å farte i øst og vest i hele sommer, å Nordkapp kommer
langtifra høyest på denne listen hva gjelder visuelle inntrykk =;
Der rangsjerer jeg tilogmed Vestkapp høyere, men det Må Være I Godt Vær
Men alle som valfarter til Norges Nordligere deler har i allefall vurdert Nordkapp som mål,
det har også jeg de gangene jeg har fartet oppover å i år ble det en "Been there, done that" :thumleft
Å været var slett ikke ille, men kaldt :vs

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... zqa4e4.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av jhn »

Ja, jeg er enig, visuelt er det ikke veldig spesielt, en klippe med god utsikt over et uendelig hav... det er vel mere den geografiske beliggenheten som lokker.
Men jeg har funnet ut jeg må jo til Honningsvåg - Vestkapp, "bare for å ha det gjort" ... jeg er jo født og oppvokst i Honningsvåg - Nordkapp" .
Pakke topboxen med pølser, braastad og kake, så blir det bra vettu :prf ...... men det må bli neste sommer.

Toven

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av Toven »

Ettersom jeg har ledd mye av Honningsvågrevyen hadde det vært gøy å vært neddom når vi stod ved Vestkapp. Men så gikk det opp for meg i ettertid at det er en Honningsvåg nordpå også... :knegg

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av ojda »

jhn skrev:Ja, jeg er enig, visuelt er det ikke veldig spesielt, en klippe med god utsikt over et uendelig hav... det er vel mere den geografiske beliggenheten som lokker.
Men jeg har funnet ut jeg må jo til Honningsvåg - Vestkapp, "bare for å ha det gjort" ... jeg er jo født og oppvokst i Honningsvåg - Nordkapp" .
Pakke topboxen med pølser, braastad og kake, så blir det bra vettu :prf ...... men det må bli neste sommer.

Men Hemningberg derimot, eller rettere sagt turen ut dit, Fy Faan .................. :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fra A til B, så får vi C på resten

Legg inn av LordShaft »

Ser nok ut som at dette blir den endelige nordover ruten. I fare for mye dritvær så må en kanskje justere litt underveis :thumleft

https://goo.gl/maps/4G7nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar