Nytt drev og bremser - yamaha fzr

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Nytt drev og bremser - yamaha fzr

Legg inn av The Cowboy »

Hallo gøtt følk..

Var og byttet dekk på saken i dag, da oppdaget de en sprekk i drevet.. Vanskelig å forklare hvor og hvordan..
Det var uansett ikke så alvorlig at det utgjør noen fare ennå.. Og siden det ikke er lange tiden (dessverre) før sesongen er over, så kunne jeg fint kjøre ut med det antok de..

Men jeg tenkte jeg skulle søke litt rundt og bestille nytt.. Tenkte og at man muligens skulle bytte bremser og.. Ikke at jeg nødvendig trenger det, men skader ikke å ha gjort det, evt ha bestilt delene så de ligger klare!

Her kommer da selve spørsmålet.. Jeg har ikke noen bok over denne sykkelen.. Mao, jeg vet ikke hvem hva og hvor av noenting som eksisterer av deler til og på sykkelen.. Hvordan skal jeg finne frem til rett drev? Rett type bremser? osv..

Noen som har noen pointers til meg? og er det noen som har en aning hva slikt noe koster?

Sykkelen er en Yamaha FZR 600 Genesis fra 1989!

På forhånd takk!
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Nytt drev og bremser - yamaha fzr

Legg inn av mortenolb »

På XLmoto kan du legge inn sykkelen din og få en slags garanti for at det skal passe. Du finner helt sikkert også servicemanual på pdf til sykkelen om du googler litt, og der står vel det meste av nødvendig info.

http://www.xlmoto.no/drevpakke-jt-og-di ... Ids=193942" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Nytt drev og bremser - yamaha fzr

Legg inn av The Cowboy »

mortenolb skrev:På XLmoto kan du legge inn sykkelen din og få en slags garanti for at det skal passe. Du finner helt sikkert også servicemanual på pdf til sykkelen om du googler litt, og der står vel det meste av nødvendig info.

http://www.xlmoto.no/drevpakke-jt-og-di ... Ids=193942" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker for linken.. Kan bli kjekk etterhvert..
Dog fant jeg ut at jeg trenger å søke etter den PDF´n.. hehe.. Er vist nok ikke drevet som er gåent, men den delen som drevet er festa i, som går inn i felgen..

Trodde dette var en og samme del jeg.. Der tok jeg feil! :sk?
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Nytt drev og bremser - yamaha fzr

Legg inn av E-strom »

En Haynes-manual er alltid et bra utgangspunkt for oss hjemmemekkere :prf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar