Hull i eksosanlegget

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hull i eksosanlegget

Legg inn av Voodoodoo »

Alternativ 2 er å få det sveiset og lage en plugg med ventil og en plugg i andre enden. Så kjører du på trykk til ca 3-3,5bar samtidig som du varmer opp de stedene du har bulk med blåselampe..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hull i eksosanlegget

Legg inn av Jompa »

Det er også et alternativ å kappe røret midt i begge bulkene, rette dem ut og sveise sammen.
De rørene er jo ikke så pene fra før, så etpar ekstra sveiser tilfører bare litt "karakter"
Om det er doble rør, inner og ytterrør kan du bare glemme ¨å rette dem opp.

Er eksosanlegget av kurant merke er vel det enkleste å kjøpe nye grenrør ? De koster ikke all verden.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hull i eksosanlegget

Legg inn av Voodoodoo »

God ide fra jompa..
Det beste er nok å skaffe nytt men ulykkesfuglen skal nedover autobahn Tirsdag 10 Mai og prøve å holde følge med Hayabusa'n min så da trenger'n åpne rør og bra gjennomstrømning...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: Hull i eksosanlegget

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:God ide fra jompa..
Det beste er nok å skaffe nytt men ulykkesfuglen skal nedover autobahn Tirsdag 10 Mai og prøve å holde følge med Hayabusa'n min så da trenger'n åpne rør og bra gjennomstrømning...
:knegg

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: Hull i eksosanlegget

Legg inn av Newhill »

Det originalet anlegget blir montert på verksted nå så sykkelen er klar i løpet av uka, og det er fortsatt usikkert hva som skjer med effektanlegget. Det er fra Arrow ja..
Jeg skal ta kontakt med noen som kan sveise, og høre om de har noen forslag til hva jeg kan gjøre, for jeg er villig til å prøve mye rart før jeg kjøper splitter nytt!

Voodoodoo: Jeg er innstilt på at jeg må få adressa til hotellet, og plotte inn på egen GPS hvis jeg skal finne frem =/
Kan ikke alle bare være venner?

Svar