Cafe raceren "Twisted V"
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Cafe raceren "Twisted V"
Da blir det en liten "byggetråd" på et prosjekt jeg har satt i gang:-)
Jeg kom over en 82 mod Honda CX500 Custom, noe som i min øyne er en mindre pen sykkel og da kunne jeg ikke la være..
Men å ha den "mindre pen" (fortsatt i mine øyne) blir jo liksom ikke noe gøy.. Så da en kamerat hintet på Cafe racer stilen var jeg solgt.
Denne så slik ut da jeg fikk den i garasjen, med unntak av at den hadde sidedeksler altså.. Har såvidt fått begynt å ribbe den ren.. Men nå må jeg få opp hyller osv før jeg mister oversikt over deler og plasseringer... Selv om ikke mye skal tilbake der det sto...
Dette blir en fiiiin vinter :-)
Jeg kom over en 82 mod Honda CX500 Custom, noe som i min øyne er en mindre pen sykkel og da kunne jeg ikke la være..
Men å ha den "mindre pen" (fortsatt i mine øyne) blir jo liksom ikke noe gøy.. Så da en kamerat hintet på Cafe racer stilen var jeg solgt.
Denne så slik ut da jeg fikk den i garasjen, med unntak av at den hadde sidedeksler altså.. Har såvidt fått begynt å ribbe den ren.. Men nå må jeg få opp hyller osv før jeg mister oversikt over deler og plasseringer... Selv om ikke mye skal tilbake der det sto...
Dette blir en fiiiin vinter :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Spennende sykkel og en spennende tråd det skal bli morsomt å følge videre
Tipper tonti kommer på banen etter hvert med mange gode Guzzi tips...
Knallbra navn på prosjektet (og sykker'n...?), forresten

Tipper tonti kommer på banen etter hvert med mange gode Guzzi tips...

Knallbra navn på prosjektet (og sykker'n...?), forresten

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cafe raceren "Twisted V"
YESSSS
dette blir kjempespennende å følge med på! Lykke til!

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
:-) Takk Takk..
Tonti postet et bilde i tråden "hjelp jeg har kjøpt en sykkel til" som viser inspirasjonen til dette bygget
Jeg er jo Guzzi fan, men har ikke nok penger til en ekte en... og jeg liker å skru!!
Det kommer nok endel mer eller mindre åpenbare spørsmål underveis fra min side... men det er vel slik vi alle lærer ( iallefall på rimeligste måte:-)
Navnet "Twisted V" kom jeg fram til måtte passe godt på sykkelen og prosjektet..
Mest for at denne har jo en 80grader V motor med sylinderne vridd 22 grader innover iforhold til lengden..
Lurer litt på det forresten.. Det er 4 ventiler pr sylinder og støt-stenger ned til kamaksel.. Og denne kammen må vel stå i linje med resten inni motoren... Så da må vel støt-stengene ligge an på kam/vippebro veldig skeivt???
hmm.. har fått tak i Haynes bok, så det er råd å finne det ut.. hvis jeg ikke plukker motoren i biter også...
Tonti postet et bilde i tråden "hjelp jeg har kjøpt en sykkel til" som viser inspirasjonen til dette bygget
Jeg er jo Guzzi fan, men har ikke nok penger til en ekte en... og jeg liker å skru!!
Det kommer nok endel mer eller mindre åpenbare spørsmål underveis fra min side... men det er vel slik vi alle lærer ( iallefall på rimeligste måte:-)
Navnet "Twisted V" kom jeg fram til måtte passe godt på sykkelen og prosjektet..
Mest for at denne har jo en 80grader V motor med sylinderne vridd 22 grader innover iforhold til lengden..
Lurer litt på det forresten.. Det er 4 ventiler pr sylinder og støt-stenger ned til kamaksel.. Og denne kammen må vel stå i linje med resten inni motoren... Så da må vel støt-stengene ligge an på kam/vippebro veldig skeivt???
hmm.. har fått tak i Haynes bok, så det er råd å finne det ut.. hvis jeg ikke plukker motoren i biter også...

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Da har det skjedd litt i verkstedet:-)
Det måtte laget et bord til motoren først, så etter litt kapping og sveising, ble det nesten klart, dett gjenstår å lage festeører til motoren og få malt litt på det.... Så da står motoren klar og for å få tilpasset fester på benken. Men jeg gikk tom for gass til sveiseapperatet... Her bare slike engangsflasker og 1 slik beholder til over 200 kr er ikke nok til dette bordet en gang!!!!
Men da er nesten hele sykkelen i deler og alt er sortert og lagt i kasser i skapet!:-) Nå gleder jeg meg til å få sandblåst ramma og begynt å bygge opp den slik jeg vil ha den!!
Det måtte laget et bord til motoren først, så etter litt kapping og sveising, ble det nesten klart, dett gjenstår å lage festeører til motoren og få malt litt på det.... Så da står motoren klar og for å få tilpasset fester på benken. Men jeg gikk tom for gass til sveiseapperatet... Her bare slike engangsflasker og 1 slik beholder til over 200 kr er ikke nok til dette bordet en gang!!!!
Men da er nesten hele sykkelen i deler og alt er sortert og lagt i kasser i skapet!:-) Nå gleder jeg meg til å få sandblåst ramma og begynt å bygge opp den slik jeg vil ha den!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Jeg må bare si at jeg er mektig imponert over dere som skrur fra hverandre sykker'n som du har gjort, erik
Jeg får nesten den store skjælven bare når jeg skal skru av et kåpedeksel, jeg...

Jeg får nesten den store skjælven bare når jeg skal skru av et kåpedeksel, jeg...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
hehe, det er ikke så farlig... det er guttungen på 15 og jeg som har kvalitetstid :-) .. ingen av oss har vel skrudd fra hverandre en MC før... men har plukket fra hverandre alt jeg har eid siden jeg var 3 år.... Og mye har faktisk kommet sammen igjen :-) ... ikke alt har da, men det fortrenger jeg...
Så da satser jeg på at dette blir et av de prosjektene som kommer sammen igjen...
Gøy er det i allefall
Så da satser jeg på at dette blir et av de prosjektene som kommer sammen igjen...
Gøy er det i allefall
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Cafe raceren "Twisted V"
flere enn meg som er spente på hva som er inni og hvorfor ja....erik skrev:. men har plukket fra hverandre alt jeg har eid siden jeg var 3 år.... l

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Herlig å finne ut hvordan ting fungerer. Jeg også begynte i 3 års alderen. Ikke bestandig jeg fikk ting sammen før i tiden men har blitt flinkere med åramekkern skrev:flere enn meg som er spente på hva som er inni og hvorfor ja....erik skrev:. men har plukket fra hverandre alt jeg har eid siden jeg var 3 år.... l

(The Beast )
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Spennende tråd. Kommer til å følge med på denne. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Når det gjelder å skru, så er jeg desverre utsyrt med 12 tommeltotter. Skal følge denne tråden - det ser så moro/spennende ut... 

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hmm ja kan bli tøff
! Clip-on styre, en lang klassisk alutank, monosal og tilbakeflytta fothvilere så er du der.

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hei ArticTiger.. ha sett på bloggen din nå :-)
Racing green med oker eller gull pinstripes blir det nok:-) Tanken blir nok en CX 78modell... mye penere en disse customtankene... mer riktige..
ClipOn og fothvilere bakover, JA!! Men Alutank, ikke denne sesongen iallefall... Men hvem vet, det er jo det som er så fint med et slikt prosjekt; det lever!!!!
Det har ikke sjedd så mye på selve sykkelfronten i det siste, Men endelig har jeg fått fått fingeren ut til å inngå en avtale med AGA(kartellet) en gass til Migèn..
Så da fant jeg en fin løsning på en 10ltr. kjøpeflaske som blir avbetalt over 5 år.. ikke så dyrt heller. Men bundet meg for 5 år da..
Så da ble sveising av både stativ til sveiseapp og til motorskru benk!! Kjempegøy å få det på stell! Så da kunne jeg skru fast den møkkete motoren Laget det hele slik at jeg kan legge over 2 stk tverrliggere som jeg tilpasser den motoren eller hva det nå en er jeg skrur på... Og etter noen timer og 2 pils: Nå er det ramma sin tur... skulle fått sandblåst alt før lakking.... Men jeg er usikker på om jeg skal ha sidedeksler eller ikke, hvis ikke vil jeg kappe av litt festeører som bare forstyrrer det litt kule åpene arealet... ¨
Må tenke litt på det føler jeg.. men kom gjerne med innspill :-)
Jeg er SÅ GLAD i denne hobbyen !!!!
Racing green med oker eller gull pinstripes blir det nok:-) Tanken blir nok en CX 78modell... mye penere en disse customtankene... mer riktige..
ClipOn og fothvilere bakover, JA!! Men Alutank, ikke denne sesongen iallefall... Men hvem vet, det er jo det som er så fint med et slikt prosjekt; det lever!!!!
Det har ikke sjedd så mye på selve sykkelfronten i det siste, Men endelig har jeg fått fått fingeren ut til å inngå en avtale med AGA(kartellet) en gass til Migèn..
Så da fant jeg en fin løsning på en 10ltr. kjøpeflaske som blir avbetalt over 5 år.. ikke så dyrt heller. Men bundet meg for 5 år da..
Så da ble sveising av både stativ til sveiseapp og til motorskru benk!! Kjempegøy å få det på stell! Så da kunne jeg skru fast den møkkete motoren Laget det hele slik at jeg kan legge over 2 stk tverrliggere som jeg tilpasser den motoren eller hva det nå en er jeg skrur på... Og etter noen timer og 2 pils: Nå er det ramma sin tur... skulle fått sandblåst alt før lakking.... Men jeg er usikker på om jeg skal ha sidedeksler eller ikke, hvis ikke vil jeg kappe av litt festeører som bare forstyrrer det litt kule åpene arealet... ¨
Må tenke litt på det føler jeg.. men kom gjerne med innspill :-)
Jeg er SÅ GLAD i denne hobbyen !!!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Re: Cafe raceren "Twisted V"
På ekte caferacervis skal alt mulig ekstra dill bort, gåfortmaskiner skal jo ikke dra på ekstra vekt.
Men å kappe vekk fester fra ramma er et viktig veiskille, veien tilbake til originalsykkel blir jo vanskelig etterpå.
Bakhjulet kan jeg ikke se for meg på en caferacer, den hadde nok kledd en tomme eller tre større diameter bak.
...og eikehjul med alufelger foran og bak hadde blitt riktig, men antakelig setter kardangdriften noen grenser for valgmulighetene.
Men å kappe vekk fester fra ramma er et viktig veiskille, veien tilbake til originalsykkel blir jo vanskelig etterpå.
Bakhjulet kan jeg ikke se for meg på en caferacer, den hadde nok kledd en tomme eller tre større diameter bak.
...og eikehjul med alufelger foran og bak hadde blitt riktig, men antakelig setter kardangdriften noen grenser for valgmulighetene.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Det er en cafe-racer tråd på ADVrider-forumet til inspirasjon http://advrider.com/forums/showthread.php?t=252051" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt av hvert å se på så øya blir store og våte her
Litt av hvert å se på så øya blir store og våte her

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
:-)
Pelsen; Jo... får nok vurdere det å kappe vekk noe....
Jeg er helt enige i det med felger... men som du sier setter kardangen en stopper for eikefelger dessverre...
Men tidligere utgaver har 18`hjul og ikke dette knøttlille 16`hjulet som står på disse custom utgavene..
Så jeg får se på om pengene strekker til til alt jeg vil ha... ( noe det helt sikkert ikke ikke gjør, siden jeg vil ha nesten ALT jeg ser på nett om dagen...
(merkelig oppsett med 16 bak og 19 foran!!) Så en bakhjul fra en feks 78 mod står på ønskelista..
Det er jo egentlig skikkelig dumt å bruke denne fra 82 som utgangspunkt når nesten alle delene fra feks -78 er mye tøffere..
Artictiger; Den linken må jeg kose meg med utover de kalde kvelder... Det så ut som det var mange timer med cafeporno
Pelsen; Jo... får nok vurdere det å kappe vekk noe....
Jeg er helt enige i det med felger... men som du sier setter kardangen en stopper for eikefelger dessverre...
Men tidligere utgaver har 18`hjul og ikke dette knøttlille 16`hjulet som står på disse custom utgavene..
Så jeg får se på om pengene strekker til til alt jeg vil ha... ( noe det helt sikkert ikke ikke gjør, siden jeg vil ha nesten ALT jeg ser på nett om dagen...

(merkelig oppsett med 16 bak og 19 foran!!) Så en bakhjul fra en feks 78 mod står på ønskelista..
Det er jo egentlig skikkelig dumt å bruke denne fra 82 som utgangspunkt når nesten alle delene fra feks -78 er mye tøffere..
](./images/smilies/grrr.gif)
Artictiger; Den linken må jeg kose meg med utover de kalde kvelder... Det så ut som det var mange timer med cafeporno

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Re: Cafe raceren "Twisted V"
18" bak og 19" fram blir fint, helt vanlig kombinasjon som ser bra ut.
Hvis ikke sykkern skal bli ferdig til våren haster det vel egentlig ikke med å kjøpe så mye ting ennå.
Det kan nesten være en fordel å vente litt, så det ikke blir så mange bomkjøp.
Ebay og god tid er jo en bra kombinasjon,
Hvis ikke sykkern skal bli ferdig til våren haster det vel egentlig ikke med å kjøpe så mye ting ennå.
Det kan nesten være en fordel å vente litt, så det ikke blir så mange bomkjøp.
Ebay og god tid er jo en bra kombinasjon,
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Så denne idag, -78 delesykkel for 5000,- Da får du jo 18" bakhjulet, og kanskje tanken er litt mer "cafe"stuk på og?? Og masse deler ellers.
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... 068820.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... 068820.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hei :-)ArcticTiger skrev:Så denne idag, -78 delesykkel for 5000,- Da får du jo 18" bakhjulet, og kanskje tanken er litt mer "cafe"stuk på og?? Og masse deler ellers.
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... 068820.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne var ny for meg ja... Har vært i kontakt med de ang tank tidligere, virker veldig seriøse og ordentlige!!
Det hadde jo vært fint med en hel delesykkel, men jeg har jo masse deler til overs allerede...
Skal høre hva de skal ha for bakhjulet.. Tank fra 78 skulle de ha fra kr 500 og oppover for.. Så det er ikke så galt..
Tenkte å kjøpe 2 stk så den ene kunne bli utgangspunkt for den lille avslutningen bak salen...
Takk for tipset!! :-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hei igjen :-)
Det er lenge siden det har skjedd så mye på denne fronten..
Har jobbet med litt båtting i mellomtiden... Propellakslene er ute og da er det lurt å få overhalt mellomaksler, pakkbokser og thrustelagere!!
Men verkstedet begynner å ta form, Har fått meg både skikkelig metall sag og sandblåsekabinett :-) Så nå begynner det å ta form!
sandblåsekabinettet fikk litt aluminiumsilikat fra biltema for å ta de rustene båtdelene, men skal få glasssand når jeg begynner på mc deler :-) Laget også en slags delevasker felt ned i benken ( skal bare få montert en pumpe til vaskekosten..( med en av mellomakslene til rengjøring) Ramma henger i taket og jeg kommer nok til å rengjøre den manuelt da de skulle ha nesten 3000 for å sandblåse den. Det er nesten ikke rust, så det går nok fint med våtslipepapir og litt dremel på vanskelige steder...
Så da håper jeg på litt mer MC pusling utover vinteren:-)
Det er lenge siden det har skjedd så mye på denne fronten..
Har jobbet med litt båtting i mellomtiden... Propellakslene er ute og da er det lurt å få overhalt mellomaksler, pakkbokser og thrustelagere!!
Men verkstedet begynner å ta form, Har fått meg både skikkelig metall sag og sandblåsekabinett :-) Så nå begynner det å ta form!
sandblåsekabinettet fikk litt aluminiumsilikat fra biltema for å ta de rustene båtdelene, men skal få glasssand når jeg begynner på mc deler :-) Laget også en slags delevasker felt ned i benken ( skal bare få montert en pumpe til vaskekosten..( med en av mellomakslene til rengjøring) Ramma henger i taket og jeg kommer nok til å rengjøre den manuelt da de skulle ha nesten 3000 for å sandblåse den. Det er nesten ikke rust, så det går nok fint med våtslipepapir og litt dremel på vanskelige steder...
Så da håper jeg på litt mer MC pusling utover vinteren:-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- hansraymond
- Innlegg: 636
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Bosted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Cafe raceren "Twisted V"
KAN faktisk bygge seg kule maskiner av dette,
her er noen eksempel:


her er noen eksempel:


Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hei igjen og et godt nytt år!!
Det går akkurat så tregt om dagen som det passer inni livet akkurat nå... og da er jo hobbyen akkurat som jeg vil ha den; heller kvalitets tid, enn stress..
Men jeg har da fått slipt ned og lakket ferdig ramme og bakgaffel:
Det ble 2 strøk grunning med sliping mellom og 2 strøk med silkematt sort lakk... Kult med det silkematte syntes jeg da:-) ... og kremt..... litt enklere med tanke på støvkorn i lakken osv... ( står jo ikke en skikkelig lakkboks med dette.... Men ble overraskende bra syntes jeg :-) Så nå står framgaffel og "drivenheten" til kardangen for tur... Etter det må jeg enten finne meg noen nye og riktigere felger, eller pusse opp de jeg har så lenge..
Gleder meg til at den kan stå på egne hjul igjen:-))
PS; de hjulene som står på den nederste bilde hansraymond postet er fra 78 eller noe slikt... det er slike jeg vil ha... de jeg har er like til den røde deilige på bildet over...
Det går akkurat så tregt om dagen som det passer inni livet akkurat nå... og da er jo hobbyen akkurat som jeg vil ha den; heller kvalitets tid, enn stress..
Men jeg har da fått slipt ned og lakket ferdig ramme og bakgaffel:
Det ble 2 strøk grunning med sliping mellom og 2 strøk med silkematt sort lakk... Kult med det silkematte syntes jeg da:-) ... og kremt..... litt enklere med tanke på støvkorn i lakken osv... ( står jo ikke en skikkelig lakkboks med dette.... Men ble overraskende bra syntes jeg :-) Så nå står framgaffel og "drivenheten" til kardangen for tur... Etter det må jeg enten finne meg noen nye og riktigere felger, eller pusse opp de jeg har så lenge..
Gleder meg til at den kan stå på egne hjul igjen:-))
PS; de hjulene som står på den nederste bilde hansraymond postet er fra 78 eller noe slikt... det er slike jeg vil ha... de jeg har er like til den røde deilige på bildet over...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Så da er det et slikt du er på jakt etter da?
http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CX500-CX500 ... 230c895af2" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det kan vel fort bli dyrt med frakt fra England...
http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CX500-CX500 ... 230c895af2" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det kan vel fort bli dyrt med frakt fra England...

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Hallo igjen :-)
Bandittmannen; jo... kan jo bli litt frakt fra England selvfølgelig...
Men på en annen side, er det jo mulig å lage en knalltøff utgave med originalhjul også , bare se:
Det må jo kalles et rent bygge!!!
Bandittmannen; jo... kan jo bli litt frakt fra England selvfølgelig...
Men på en annen side, er det jo mulig å lage en knalltøff utgave med originalhjul også , bare se:
Det må jo kalles et rent bygge!!!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Cafe raceren "Twisted V"
Det må man kunne si!erik skrev:Det må jo kalles et rent bygge!!!
Blir spennende å se hva du kan stelle i stand!
