Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av fikse »

Grubler for tiden på å få oppgradert bremselyset på baiken. Begynner å bli litt halvgammel og litt for glad i livet til å sette pris på enkelte burister som ligger klin i rævva samtidig som de napper seg i løken og snakker i mobilen :-k :P :p Blir dårlig konsentrasjon av slikt har jeg hørt...

Har lurket litt rundt for å finne en "smart" flasher, og så langt virker denne mest interessant. Ikke akkurat "billig", men kanskje noe som overlever helårsbruk? Hva tenker folket om noe slikt?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av Icetruck »

Byttet baklampe med intrigrerte blinklys på min. Den flasher fort 3 ganger når jeg bremser, og har fått skryt for det ett par ganger av bilister og andre mopedister :)
Tror jeg betalte $60 , og den funker knall :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=p2GrPYo1Cno[/video]

edit: Glemte jo å skrive det jeg skulle skrive, en som jobbet her hadde satt på det du viser til, og det fungerte akkurat som det skal!
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av fikse »

Så jo veldig bra ut det der! Ikke så gærn pris heller :thumleft Dessverre er det nok utopisk å tro at noen gidder å lage noe slikt til min "noe tilårskomne" NX250 fra 1993 :lol

Så du har en tanke om at det faktisk funker etter hensikten? Ser at fler og fler kjøretøy kommer med noe lignende, så skulle jo tro det har vært forsket litt på :D Selv den 8 år gamle Opelen vår har noe lignende, som rett nok bare virker ved nødbremsing.

Har sett noen varianter av disse flasherne på nettet, men flere av de virker til å flashe veldig aggressivt og veldig lenge hver gang en bremser, og det blir litt voldsomt til mitt bruk iallfall. Den du lenket til virket jo til å ha akkurat det en trenger, uten å irritere vettet av de bak :thumleft

Min skumle plan er å beholde den 21/5-pæren som er i den originale lykten, få inn bremselys i toppboksen (sånn Givi-sak med mulighet for bremselys i topplokket), samt en separat LED bremselys"brikke" nedenfor skiltet, og koble alle eller noen av disse opp mot en flasher-dings.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av KrankenWagen »

Tyske Motogadgethar mye bra, de lager kvalitet.
Kr 330,- norske, fra svensk forhandler. Har kjøpt fra dem, hyggelige svensker gitt.

Bilde

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av fikse »

KrankenWagen skrev:Tyske Motogadgethar mye bra, de lager kvalitet.
Kr 330,- norske, fra svensk forhandler. Har kjøpt fra dem, hyggelige svensker gitt.

Ser spennende ut den! Ser solid ut. Det jeg ikke likte med den, er at jeg ikke kan se at den har noen begrensing. Altså at den blinker hver eneste gang en bruker bremsen, uavhengig av hvor lang tid det er siden sist en brukte bremsen. Ser for meg at det kan bli litt irriterende for de som ligger bak, ved f.eks køkjøring?
Uanskvetten. Det der var en interessant nettside. Kjekt å finne slike sider som har bra varer, så takk for tipset :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av Haavar »

Ettermontert blinkende bremselys er desverre ikke tillatt. Det samme er det med blinklys intergrert i baklykta.
:sorry

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av Icetruck »

Den tid, den sorg :roll
Tok ikke mange minuttene å bytte, skulle jeg evt få noe refs for det, har jeg original lykt liggenes :D
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av fikse »

Haavar skrev:Ettermontert blinkende bremselys er desverre ikke tillatt. Det samme er det med blinklys intergrert i baklykta.
:sorry
Nei, det stemmer vel. Litt derfor jeg personlig er litt opptatt av å ha en slik som ikke flasher i vilden sky. Men at dette funker tror iallfall jeg. Så får det heller være at det er ulovlig. Den jeg lenket til kan forøvrig slåes av ved å gjøre en liten kombo-manøver med nøkkel og bremsen :D "Sier du at blinklyset mitt blinker, Herr inspektør? Næææh, det har jeg ikke sett noe til!" :lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av fikse »

Icetruck skrev:Den tid, den sorg :roll
Tok ikke mange minuttene å bytte, skulle jeg evt få noe refs for det, har jeg original lykt liggenes :D
Ikke sant?! :thumleft
Jeg tenker å kombinere en slik flasherdings med denne. LED-pære som er minst like kraftig som standard-pære (noe de fleste LEDs ikke er), samt at den sprer lyset 320 grader, omtrent som en standard-pære. Sammen med bremselys i toppboks og muligens også en LED-brikke under skiltet. Håper det er nok til å få selv morgentrøtte burister til å løfte blikket opp fra facebook-mobilen... :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av Icetruck »

Det er verdt det, føler en ekstra trygghet på at bilen bak ikke måker inn i baken min.
MEN, det kan jo være en falsk trygghet, vet jo aldri med disse som har ratt :sk?
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av fikse »

Icetruck skrev:Det er verdt det, føler en ekstra trygghet på at bilen bak ikke måker inn i baken min.
MEN, det kan jo være en falsk trygghet, vet jo aldri med disse som har ratt :sk?
Det er sant. Det er den ene tingen jeg er noe engstelig for, å få en bil inn bakfra. Har så forbasket lite kontroll på det liksom, i forhold til det som skjer foran :[-o<
En venn av meg fikk seg en flygetur han aldri glemmer, når en "kjærring" i BMW med mobilen fastlimt i hånden, klasket inn i sykkelen hans. Det gikk bra med ham, men det var jaggu ikke hennes feil. Sannsynligvis hadde hun en fart på rundt 25-30KM/t mens han sto nesten i ro (bremsende), så det var ikke store farten heller. "Eg såg deg ikkje" sa hun. Da hadde hun kjørt bak ham i en 50-sone i 3-4 minutter... Hun var jo selvsagt fryktelig lei seg, men hva hjelper det når en ligger der å spreller på panseret :scratch

Så om en slik flashedings kan hjelpe i noen få av slike tilfeller, er det godt nok for meg. Slutter jo ikke å bruke speil okkesom :prf
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av Icetruck »

Det er veldig mye man ikke har kontroll over, det har jeg selv merket etter kun 30 dager med lappen.
Jeg kjører omtrent aldri i kø, så akkurat det har ikke jeg så mye erfaring med :P
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av Haavar »

fikse skrev:
Haavar skrev:Ettermontert blinkende bremselys er desverre ikke tillatt. Det samme er det med blinklys intergrert i baklykta.
:sorry
Nei, det stemmer vel. Litt derfor jeg personlig er litt opptatt av å ha en slik som ikke flasher i vilden sky. Men at dette funker tror iallfall jeg. Så får det heller være at det er ulovlig. Den jeg lenket til kan forøvrig slåes av ved å gjøre en liten kombo-manøver med nøkkel og bremsen :D "Sier du at blinklyset mitt blinker, Herr inspektør? Næææh, det har jeg ikke sett noe til!" :lol
Du kan jo skylde på at du i din "voksne" alder, "skjelver" så på hånda (ca 5 Hz) at bremselyset blinker. :D

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av Icetruck »

Jeg trodde blinklys skulle blinke :erte :bananas
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Noen med erfaring med "Supabrake" bremselys-flasher?

Legg inn av AndreasB »

fikse skrev:Ser for meg at det kan bli litt irriterende for de som ligger bak, ved f.eks køkjøring?
Jeg kunne tenke meg at det er akkurat da jeg ville hatt den.. I køkjøring er det så meget lett å gjøre alt annet i bilen enn å følge med på veien.. Ser man da noe som blinker så flyttes blikket dit..

Svar