Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Duville skrev:
kjellv skrev:
Duville skrev:Du skriver vel egentlig bare det du tror på sjøl også. Har du funnet noe på nettet eller hvor det nå er som passer din noe kvervulerende personlighet så tar du den til deg og argumentere som om det skulle være den eneste og fulle sannhet.

På den ene siden er det vel ikke er noen her som har lagt frem noen test av noe som helst for dekning av sitt syn, kun tro.

Biltema og andre tilsvarende butikker har vel utmerket seg med hensyn til rimelige priser og at prisen gjenspeiles i kvaliteten på de fleste områder. Så kan du vel finne enkelte saker de har laget litt for mye arbeid i slik at enkelte kan reklamere slik jonny gjør.

Så kan man gamble på at olja på biltema holder veskekvaliteten til Jonny eller om den holder verktøykvaliteten til andre som er noe misfornøyde... Innsatsen er motoren på mcen din.... God tur
Jeg sier ikke at jeg kan så mye om olje, og det er hele poenget mitt. Jeg overlater dette til noen som kan! Jeg gambler ikke på at oljen jeg velger er bra nok, jeg forventer at den er det!
Derfor bruker jeg oljefinneren til Castrol http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074860" onclick="window.open(this.href);return false; når jeg velger oljeprodukter til min MC og bil. Jeg velger Castrol fordi jeg VET at de kan det de holder på med, og bruker enorme summer på produktutvikling og kvalitet. Biltemaoljen er det vel så vidt jeg forstår ingen som helt vet hvor kommer fra? I tillegg til dette har jeg gjennom jobb en grei tilgang til Castrol...selv om det er dyrt.

Jeg har aldri blitt kalt kverulant før, kjenner meg ikke helt igjen i det. Men jeg er opptatt av kvalitet, og har ikke noe i mot å stille noen provoserende spørsmål.
Vel...så enkelt er det! Fisk kjøper jeg i ferskvaredisken også, selv om fiskepinner fra Findus holder kravene til matvaretrygghet fra EU og er billigere!

Var vel til Jonny den der som vel er ganske så mye mer der enn du er.... du kom nok litt mellom og hvis du leser så tror jeg du ser vi er del enige...
Det plager deg tydligvis inn i den aller innerste sjela dette at jeg er fornøyd med noen Biltemaprodukter? :lol
Tut & Kjør!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ArcticTiger »

jonnykr skrev:
Duville skrev:Du skriver vel egentlig bare det du tror på sjøl også. Har du funnet noe på nettet eller hvor det nå er som passer din noe kvervulerende personlighet så tar du den til deg og argumentere som om det skulle være den eneste og fulle sannhet.

På den ene siden er det vel ikke er noen her som har lagt frem noen test av noe som helst for dekning av sitt syn, kun tro.

Biltema og andre tilsvarende butikker har vel utmerket seg med hensyn til rimelige priser og at prisen gjenspeiles i kvaliteten på de fleste områder. Så kan du vel finne enkelte saker de har laget litt for mye arbeid i slik at enkelte kan reklamere slik jonny gjør.

Så kan man gamble på at olja på biltema holder veskekvaliteten til Jonny eller om den holder verktøykvaliteten til andre som er noe misfornøyde... Innsatsen er motoren på mcen din.... God tur
Vel, nå var det ikke jeg som startet denne tråden og hvis det plager deg at jeg er fornøyd med oljen, tankveska, varmeholkene, oljefilterne, bremseklossene, hendelbeskytterne og Hammerlakken til Biltema så beklager jeg det.



Men faktum er at jeg kun deler mine egne og andres erfaringer med disse produktene. Hadde jeg ikke vært fornøyd så hadde jeg vel skrevet det. Du kan vel ikke sitte der å tro noe annet om meg nå?

Men mens du bare sitter å prøver å være morsom eller spydig eller hva du nå måtte prøve på, så sitter du fremdeles bare å synser, mens jeg snakker av erfaring etter praktisk bruk i flere år. Og basert på den erfaringen så er jeg faktisk fornøyd med kvaliteten.

Og jeg har kompiser med samme erfaring. Så det å ha brukt disse produktene i flere år og under relativt tøffe forhold både på og uttafor asfalten og å ha kompiser med samme erfaring, er da i det minste en FORM for dokumentasjon.

Du derimot har jo INGENTING! :lol

Og man finner heller ingenting på nettet som støtter din synsing, utover andres synsing da, som er like mye verdt som dine. Altså null og niks! :knegg
Du glømmte Hondan jonny, du er jo fornøyd med Hondan også :yeyeye Ern japansk, elller :scratch

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av kjellv »

jonnykr skrev: Men HVOR er din dokumentasjon på at Biltemas olje siden det er det vi diskuterer, har dårlig kvalitet? Alle er jo enig i det du skriver HVIS og NÅR det er tilfelle, men her VET ingen om det ER tilfelle og bare sitter å synser, mener og tror.

Hva vet f.eks. du om Biltemaoljen som det ikke er mulig å finne noe om på nettet?
Ingenting!

Absolutt ingenting vet jeg om Biltemaolje! Bortsett fra at den visstnok er så billig... og at det visstnok ikke er noen andre heller som vet noe særlig om den bortsett fra spesifikasjonene som står utenpå flaska.

Det er nettopp det jeg synes blir så ille. Hvordan kan så mange skryte av et produkt som bare er billig? Som ingen en gang vet hvem som har produsert! Men den selges av Biltema og da må den da være kjempebra...?

Det er ingen som vet noe om fiskepinnene i frysedisken heller...bortsett fra at det er billig og at de inneholder alle E-additivene som er lov å tilsette...

Jeg har prøvd å finne ut litt om denne oljen nå i kveld, uten å bli stort klokere av det. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt denne oljen når ikke engang salgsleddet selv vil ut med hvem som har produsert den! Bare for å spare noen få hundrelapper....?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev: (Skal ikke si et eneste ord om hva denne snekkeren synes om IKEA ](*,) )
IKEA sine kjøkken kunne jeg holdt en times foredrag om :lol
Men jeg kan ikke protestere. Det er et kjøkken, det gjør jobben sin. Det har over og underskap. Integrerte hvitevarer. tilogmed slike fiffige pumper som hidrer skuffer og skap å slå igjen :P :p
Mange tusen forbrukere er kjempefornøyde :mk

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:
jonnykr skrev:
Duville skrev:Du skriver vel egentlig bare det du tror på sjøl også. Har du funnet noe på nettet eller hvor det nå er som passer din noe kvervulerende personlighet så tar du den til deg og argumentere som om det skulle være den eneste og fulle sannhet.

På den ene siden er det vel ikke er noen her som har lagt frem noen test av noe som helst for dekning av sitt syn, kun tro.

Biltema og andre tilsvarende butikker har vel utmerket seg med hensyn til rimelige priser og at prisen gjenspeiles i kvaliteten på de fleste områder. Så kan du vel finne enkelte saker de har laget litt for mye arbeid i slik at enkelte kan reklamere slik jonny gjør.

Så kan man gamble på at olja på biltema holder veskekvaliteten til Jonny eller om den holder verktøykvaliteten til andre som er noe misfornøyde... Innsatsen er motoren på mcen din.... God tur
Vel, nå var det ikke jeg som startet denne tråden og hvis det plager deg at jeg er fornøyd med oljen, tankveska, varmeholkene, oljefilterne, bremseklossene, hendelbeskytterne og Hammerlakken til Biltema så beklager jeg det.



Men faktum er at jeg kun deler mine egne og andres erfaringer med disse produktene. Hadde jeg ikke vært fornøyd så hadde jeg vel skrevet det. Du kan vel ikke sitte der å tro noe annet om meg nå?

Men mens du bare sitter å prøver å være morsom eller spydig eller hva du nå måtte prøve på, så sitter du fremdeles bare å synser, mens jeg snakker av erfaring etter praktisk bruk i flere år. Og basert på den erfaringen så er jeg faktisk fornøyd med kvaliteten.

Og jeg har kompiser med samme erfaring. Så det å ha brukt disse produktene i flere år og under relativt tøffe forhold både på og uttafor asfalten og å ha kompiser med samme erfaring, er da i det minste en FORM for dokumentasjon.

Du derimot har jo INGENTING! :lol

Og man finner heller ingenting på nettet som støtter din synsing, utover andres synsing da, som er like mye verdt som dine. Altså null og niks! :knegg
Du glømmte Hondan jonny, du er jo fornøyd med Hondan også :yeyeye Ern japansk, elller :scratch
Fornøyd??? Jeg elsker den Hondaen. Den er min Africa Queen. :yeyeye

Og her ser du hvorfor og den går til og med på Biltema Olje og filter og jeg er varm på henda takket være Biltemas varmeholker. Og termosen med Kaffe ligger i Biltemas tankveske plassert bak for anledningen. :thumleft

Så dette skulle jo ikke funka i hele tatt ette her.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=stnQm10SfeU[/video]
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:
Du glømmte Hondan jonny, du er jo fornøyd med Hondan også :yeyeye Ern japansk, elller :scratch
Fornøyd??? Jeg elsker den Hondaen. Den er min Africa Queen. :yeyeye

Og her ser du hvorfor og den går til og med på Biltema Olje og filter og jeg er varm på henda takket være Biltemas varmeholker. Og termosen med Kaffe ligger i Biltemas tankveske plassert bak for anledningen. :thumleft

Så dette skulle jo ikke funka i hele tatt ette her.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=stnQm10SfeU[/video]
Honda..?? :prop: Pokker, jeg som trodde det var Suzuki.. :knegg :redface
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

JA, for svarte!! Det hold jeg på å glemme gitt, jeg er f... meg gæærn nok til å bruke Biltema sin kjedespary også jeg gitt. :sk? Og likevel har jeg ikke noe mer slitasje på kjede og drev enn kompisene mine med kjedesykler. Hmmmmm? :scratch Og dekkspakene deres. Og ventilskrutrekkern deres. Og depotstøtter derfra. En kompis har MC jekken deres, som alle andre låner og som VIRKELIG brukes uten at den har gått i stykker enda. :scratch

Er det mulig dette da? :lol



Bilde
Sist redigert av jonnykr den 19 apr 2013, 00:42, redigert 2 ganger totalt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:
SuperMorten skrev: (Skal ikke si et eneste ord om hva denne snekkeren synes om IKEA ](*,) )
IKEA sine kjøkken kunne jeg holdt en times foredrag om :lol
Men jeg kan ikke protestere. Det er et kjøkken, det gjør jobben sin. Det har over og underskap. Integrerte hvitevarer. tilogmed slike fiffige pumper som hidrer skuffer og skap å slå igjen :P :p
Mange tusen forbrukere er kjempefornøyde :mk
IKEA-Kjøkken, sett fra kunden sitt ståsted, er nok veldig bra. Både pris, og smarte løsninger. Men husker (ligger nok 10-15 år tilbake i tid) mange sene kveldstimer med mange ord du ikke finner i noen ordliste osv.. Sånt tar man skade av, og skepsisen henger i på livstid.. :scratch :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ArcticTiger »

@jonny: De kompissene dine smører vel ikke kjedet, de da :mk

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:@jonny: De kompissene dine smører vel ikke kjedet, de da :mk
Er nok der det ligger sikkert. :-k
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

ArcticTiger skrev:@jonny: De kompissene dine smører vel ikke kjedet, de da :mk
Kom til å tenke på Øystein Sunde (ikke helt OT.... bare nesten)

Så svigerfar satt' istand saga si i fjor.
Nå bruker'n a til alt mellom himmel og jord.
D'er ei gammal Jobu av museums-årgang,
jaffal høres'n sånn ut når'n går på tomgang.
- Barseback 2 - fyrer' n med diesel,
-smører kjedet med smult,
-og rører tyttebær me'n om høsten.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Enda mer Biltema som funker:

Beskyttelsesbukse, funker som hakka møkk og fremdeles like hel.
Bilde

Offroadbriller har jeg hatt i flere år. Ett sett fargede og ett sett med valig glass. Hatt dem i 3 år og har vært brukt både vinter og sommer både på og uttafor asfalten. Like hele enda.
Bilde

Pakkenettet deres billig og bra og fremdeles like helt.
Bilde
Tut & Kjør!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ArcticTiger »

Enn Hondan da.... kjøpte du den på......biltema og :notlistening

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:Enn Hondan da.... kjøpte du den på......biltema og :notlistening
Nei, men på Otta og det er vel nesten det samme vel? :knegg
Neida, jeg byttet likt med en Honda GL1100. Jeg satt inn annonse på Finn salg/bytte mot en Africa Twin og en kar fra Stjørdal med AT hadde lyst på en GL1100 og da møttes vi på Otta og byttet den 10, September 2012. :yeyeye

Riktignok har de mye bra på Biltema, men en kvalitetssykkel som en Honda Africa Twin klarer de ikke å matche. Jeg vet ikke om jeg har nevnt det før, men den er Japansk skjønner du. :knegg
Bytte.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Forøvrig om det å handle olje på Biltema: :lol
Høne.jpg
Og olje er olje. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!

Svar