Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ArcticTiger »

fs650e skrev:SNakket med Husaberg Norge (Morstad Motor) som sa sykkelen skal ha 10w-40, eller 10w50 på sommeren. Om det blir veldig varmt, 10w-60.
Dette er en husaberg fs650E '04

Når jeg spurte om biltema olje så var han veldig usikker, men anbefalte valvoline. (Om jeg hørte rett)

Biltema olje skal da være like bra? Eller?
:vs Åssen gikk det a fs650e, har du fått bestemmt deg får hvordan olje du skal ha på sykkern din nå :-k :mk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jhn »

kjellv skrev:
Absolutt ingenting vet jeg om Biltemaolje! Bortsett fra at den visstnok er så billig... og at det visstnok ikke er noen andre heller som vet noe særlig om den bortsett fra spesifikasjonene som står utenpå flaska.

Det er nettopp det jeg synes blir så ille. Hvordan kan så mange skryte av et produkt som bare er billig? Som ingen en gang vet hvem som har produsert! Men den selges av Biltema og da må den da være kjempebra...?
Kjempebra ...? God nok til å ikke ha forårsaket noen motorhavari må vel være godt nok
Hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen siden jeg ikke har noe å bidra med ... har ingenting negativt å si om oljen ... men så ser jeg at det har jo ingen andre heller .. bortsett fra at den er billig, og selges av biltema. Det kan visstnok ødelegge selv den beste motor.
Ingen har hørt om noen som har hørt om noen som kjenner noen som har hatt noen negative opplevelser med biltema-olje.
I følge spesifikasjonene som står på flaska, så inneholder den det den skal ... hverken mer eller mindre.
Akkurat det samme som andre oljeflasker altså.
Jeg tror ikke at så mange undersøker noe videre utover det, når de plutselig finner ut de skal kjøpe en olje de ikke har brukt før ... rekk opp handa de som gjør det .... ingen? .... Joo, kanskje det var en snåling der bak i kroken.
Etter millioner? solgte liter motorolje, er det ingen som har hørt noe negativt om oljen .. ingen, men nesten alle er enige om at den har en elendig kvalitet, som til tross for bare halve prisen ikke er værdt penga.
Velfunderte og logiske valg

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

jonnykr skrev:
simpson skrev:
jonnykr skrev:
simpson skrev:Hvis du kjøper det leverandøren anbefaler slipper du valgets kvaler og bekymring om Bilt :evil ema er godt nok.
Regn ut hvor mye penger du bruker på å kjøpe annerkjent olje og sammenlign med det billige merket og se om det virkelig er bryet verdt å kjøpe billig.
Jeg gidder ikke å spare noen få hundrelapper på billig olje når det er ett skift i året.
Det er andre plasser du kan spare penger på istedet.
Da forutsetter du at den billige ikke er like bra. Er den det, så er det tvert i mot dumt å ikke kjøpe den. :D
Du er veldig kjapp til å konkludere hva andre mener.
Jeg mener at hvis du er i tvil, kjøper du ikke ett produkt du tviler på, ren logikk mener nå jeg.
Og kjøpe hjelm til 699 kr og tro at den er super og like god som en til 5000 kr? Vel jeg deler ikke den oppfatningen, for min del kjøper jeg aldri noe på Biltema fordi at jeg ikke trenger å kjøpe noe der.
Akkurat samme med Ikea.
Du får alt de har der andre steder også :thumleft
"Du er veldig kjapp til å konkludere hva andre mener"?? Det står jo svart på hvitt hva du mener. Og hjelmen fra Biltema vant jo en test på høyest sikkerhet foran dyre hjelmer og da kan ikke du ha en annen oppfatning om det. :lol

For meg er "best" den som har høyest sikkerhet. Og det er jo hovedpoenget med en hjelm, sikkerhet. I hvertfall var det det sist jeg sjekket. Så da får man jo prioritere hva man vil legge vekt på, en sikker hjelm til kr 699.- men med dårligere komfort, eller en høykomfort hjelm til kr 5000.- men med dårligere sikkerhet.

Hvis jeg er i tvil, så sjekker jeg på noe som heter Internett. Der finner man det meste, innkludert MC forum hvor dette tas opp. Og når man aldri har hørt noe negativt om Biltemas olje og samtidig kan tilegne seg andres erfaringer helt gratis, folk som har kjørt på denne oljen i årevis uten noen problemer i det hele tatt, så velger i hvertfall jeg å høre på det. :D

Og det handler ikke om å "trenge" å kjøpe noe der. Men hvorfor i all verden skal jeg kaste bort penger på dyre merker HVIS og jeg gjentar HVIS jeg kan handle det samme billigere på Biltema. En tryning på grusen det, så er penga rett i dass. Man kan jo kjøpe 3 veskesett hos Biltema til prisen av så er det opp til deg.ett det står Givi på. Og tankveska mi f.eks. har tålt masse juling men er like hel og den kostet ca 300.- spenn.

Jeg handler mye på nett fordi det er billigere. MC dekk f.eks. handler jeg på nett. Hvorfor i svarte skal jeg gå i en butikk og kjøpe de samme dekka til dobbel pris? Jeg "trenger" ikke å gjøre det, jeg VELGER å gjøre det.

Men, det betyr ikke at jeg handler alt på Biltema.
Du er helt fantanstisk til å lese hva du vil lese og ikke hva det faktisk står.
Ang hjelmen er den ikke den sikreste hjelmen på mekede.
Testen var bare slag mot skallet. Den forteller ikke noe om kvaliteten på hakereimer, festeanordninger, synsfelt, feste av visir, støy, vekt osv.
Hvis den hjelmen hadde vært med i en ulykke så vet du ikke hvordan hjelmen ville oppført seg på hode ditt, om den i hele tatt hadde blitt sittende på hele tiden eller blitt rever av pga dårlige løsninger osv.
Slitestyrken i skallet? Holder det hvis du skraper mot asfalten i 200 kmt? Eller varmeisoleringen hvis du skulle være uheldig å gjøre det? Tar innerforet fyr?
Støy, vekt og synsfelt er aboslutt viktig for sikkerheten men ikke for motstand mot slag.
Dette sier ikke testen noe om, så hvis du tror at Biltemahjelmer er de sikreste, så må du gjerne det.
Men tipper at de fleste som kjører sykkel ikke velger hjelm fra Biltema, og lurer på hvorfor?
Og du finner ikke det samme på Biltema bare til mye lavere pris, men du kan finne "tilsvarende" til lavere pris.
Så hvorfor skal jeg kaste bort penger på Biltema når du ofte leser at folk har kastet det og kjøpt kvalitet etterpå istedenfor kvalitet med en gang?
Sist redigert av simpson den 19 apr 2013, 06:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
yam1100
Innlegg: 45
Registrert: 23 apr 2011, 20:11
Motorsykkelen din: yamaha virago 1100

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av yam1100 »

jhn skrev:
kjellv skrev:
Absolutt ingenting vet jeg om Biltemaolje! Bortsett fra at den visstnok er så billig... og at det visstnok ikke er noen andre heller som vet noe særlig om den bortsett fra spesifikasjonene som står utenpå flaska.

Det er nettopp det jeg synes blir så ille. Hvordan kan så mange skryte av et produkt som bare er billig? Som ingen en gang vet hvem som har produsert! Men den selges av Biltema og da må den da være kjempebra...?
Kjempebra ...? God nok til å ikke ha forårsaket noen motorhavari må vel være godt nok
Hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen siden jeg ikke har noe å bidra med ... har ingenting negativt å si om oljen ... men så ser jeg at det har jo ingen andre heller .. bortsett fra at den er billig, og selges av biltema. Det kan visstnok ødelegge selv den beste motor.
Ingen har hørt om noen som har hørt om noen som kjenner noen som har hatt noen negative opplevelser med biltema-olje.
I følge spesifikasjonene som står på flaska, så inneholder den det den skal ... hverken mer eller mindre.
Akkurat det samme som andre oljeflasker altså.
Jeg tror ikke at så mange undersøker noe videre utover det, når de plutselig finner ut de skal kjøpe en olje de ikke har brukt før ... rekk opp handa de som gjør det .... ingen? .... Joo, kanskje det var en snåling der bak i kroken.
Etter millioner? solgte liter motorolje, er det ingen som har hørt noe negativt om oljen .. ingen, men nesten alle er enige om at den har en elendig kvalitet, som til tross for bare halve prisen ikke er værdt penga.
Velfunderte og logiske valg
Så enig så enig..virker nesten som det er å banne i kirka å skryte av ett produkt som er billigere enn andre,men de gangene jeg er innom BT..så er det så mye mennesker som handler allverdens ting at en kan lure på om det virkelig fins så mange uopplyste personer :[-o< ..Skulle ikke forundre meg om det fins en del som handler der men ikke vil innrømme det? :-k ..liksom ikke kommet ut av skapet enda :knegg

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av EasyRider »

Et lite spørsmål.

Hvis vi tar bort prisen og en kunne få gratis 4 liter olje.

Valget var mellom biltema helsyntetisk MC olje 10W-40 eller castrol power 1 racing 10w-40(eller et annet merke kjent merke for den saken skyld)

Hvilken olje hadde du valgt å ta med deg hjem?
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
yam1100
Innlegg: 45
Registrert: 23 apr 2011, 20:11
Motorsykkelen din: yamaha virago 1100

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av yam1100 »

EasyRider skrev:Et lite spørsmål.

Hvis vi tar bort prisen og en kunne få gratis 4 liter olje.

Valget var mellom biltema helsyntetisk MC olje 10W-40 eller castrol power 1 racing 10w-40(eller et annet merke kjent merke for den saken skyld)

Hvilken olje hadde du valgt å ta med deg hjem?
Tja..si det.ett fett..har brukt mye olje fra BT..på båter opp igjennom årene..andre oljer og for den sagt skyld..har vel alldri hatt ett havari som skyldes olje..bank i bordet :-) Kan stille spm. tilbake..hvem av disse oljene ville du valgt hvis de var gratis?

http://www.eurofritid.no/ViewFile.aspx?itemID=27607" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

- og hvis du fikk ett havari så hadde du visst at dette havariet skyldes feil olje?? eller hadde det bare blitt ett motorhavari uten grunn.

Handler også på Biltema, har handlet relativt mye der så jeg er nok en av dem som sviver rundt der.

På enkelte områder spiller det liten rolle om saker ryker. For eks pipesettet kan gjerne ryke og jeg kan gå i butikken og handle en ny.

Hjelm handler jeg ikke der fordi sikkerhet er mer enn bare støt som det sies. I tillegg undergraver dette utvikling av bedre sikkerhet som de seriøse produsentene bedriver og det arbeidet vil jeg gjerne være med på å støtte.

Olje kjøper jeg ikke der, de som anbefaler BT kommer aldri til å innrømme noen negative sider "what so ever", det viser jo denne diskusjonen, hvor Jonny nå nesten har flyttet inn på BT sitt utsalg. Videre utvkling her er også en viktig del av mitt kjøp. Neste olja ønsker jeg skal være bedere enn den jeg har i dag. Utvikling bedriver Biltema i stor stil og det går ensidig på hvordan kan vi få ei krone mer ut av hver solgte del over kassa. Kan de få en rimeligere olje ei krone rimeligere ett sted så kjøper de der. Om dette medfører ett havari eller 2 så kan de bare bytte leverandør og offentliggjøre det. De fleste av kundenen deres er så "billigbevisste" at de ville fortsette å handle der uansett.

For Castrol og Valvoline så ville en sånn fadese får mye større ringvirkninger. Dette er high class produkter som er arbeidet inn og det ville få store ringvirkninger med en "fadese" her. Den karuselles betaler jeg noen kroner for å være med på når det gjelder bil og MC. Plenklipper koster så lite i forhold at jeg ofrer disse for en rimelig olje.

Brukeravatar
yam1100
Innlegg: 45
Registrert: 23 apr 2011, 20:11
Motorsykkelen din: yamaha virago 1100

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av yam1100 »

Jeg er enig at kvalitet betyr mye...(derfor jeg kjører yamaha :prop: )..men det jeg sier at alt som koster mest er ikke alltid best!..kjøper heller ikke en hjelm fordi den er billig....men er den testa og den scorer høyt..hvorfor ikke?.er selv veldig opptatt av sikkerhet..sjanser ikke der..men nå er det vel slik at en betaler vel noen kroner extra for ett godt opparbeida merkenavn?..men for all del..jeg gjør jo det selv innimellom..Det jeg vil påpeke er at alt er ikke svart hvitt..men mening da :vs

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

yam1100 skrev:Jeg er enig at kvalitet betyr mye...(derfor jeg kjører yamaha :prop: )..men det jeg sier at alt som koster mest er ikke alltid best!..kjøper heller ikke en hjelm fordi den er billig....men er den testa og den scorer høyt..hvorfor ikke?.er selv veldig opptatt av sikkerhet..sjanser ikke der..men nå er det vel slik at en betaler vel noen kroner extra for ett godt opparbeida merkenavn?..men for all del..jeg gjør jo det selv innimellom..Det jeg vil påpeke er at alt er ikke svart hvitt..men mening da :vs

Enig i det. Men vanligvis så kan man stille høyere krav til ting som koster litt. Man kan ha større forventninger til ting som koster litt mer. First price er vanligvis ikke det samme som det som koster det dobbelte. Så har du enkelte som benytter usikkerheten og selger Biltemakvalitet til Valvoline pris - de utnytter folks usikkerhet og tjener grovt på det og medfører slike resultater som at BT er like godt som enkelte dyre merker..... Det er ikke enkelt men fima som driver utvikling støttes og bør støttes..... mener nå jeg...

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

ArcticTiger skrev:
fs650e skrev:SNakket med Husaberg Norge (Morstad Motor) som sa sykkelen skal ha 10w-40, eller 10w50 på sommeren. Om det blir veldig varmt, 10w-60.
Dette er en husaberg fs650E '04

Når jeg spurte om biltema olje så var han veldig usikker, men anbefalte valvoline. (Om jeg hørte rett)

Biltema olje skal da være like bra? Eller?
:vs Åssen gikk det a fs650e, har du fått bestemmt deg får hvordan olje du skal ha på sykkern din nå :-k :mk
Jeg kjøpte 1L biltema helsyntetisk, dro hjem for å skifte olje.

Vel hjemme tappet jeg sykkelen for olje, rengjorde ene "filteret", og tok ut filteret for å bytte det.

Fant ut at gjengene der tappeskruen skal sitte er helt fubar, og ringte morstad.
Sykkelen står nå uten olje, og jeg må ringe Morstad motor for å finne ut når de har tid til å gjenge opp igjen der :-/
Kommer muligens be dem bytte olje og filter samtidig, og spare BT oljen til neste skift.

oljebytte hver 10 time, det er vel en 3 ganger i uken på sommeren. så det er en 500 kroner i uka på olje, 2000 kroner i mnd. (Om man velger "the good stuff")
med BT er det 1000 lappen.
Ved veldig hardt bruk (løp osv) bytter man olje etter hvert løp afaik.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av LordShaft »

her stryker Biltema sin ryggskinne :-k
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/ca ... netest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jhn »

Duville skrev:-
...Olje kjøper jeg ikke der, de som anbefaler BT kommer aldri til å innrømme noen negative sider "what so ever", det viser jo denne diskusjonen .....
Før man kan innrømme noen negative sider, må man vel i rettferdighetens navn finne noen.
Det denne diskusjonen viser best av alt, er jo at siden biltema selger den, så må den være dårlig ... den faktiske kvaliteten betyr ingenting, men navnet betyr alt
Duville skrev:-
....Utvikling bedriver Biltema i stor stil og det går ensidig på hvordan kan vi få ei krone mer ut av hver solgte del over kassa. Kan de få en rimeligere olje ei krone rimeligere ett sted så kjøper de der. Om dette medfører ett havari eller 2 så kan de bare bytte leverandør og offentliggjøre det.

For Castrol og Valvoline så ville en sånn fadese får mye større ringvirkninger. Dette er high class produkter som er arbeidet inn og det ville få store ringvirkninger med en "fadese" her.
Om biltemas olje skulle føre til et havari, ville det nok komme flere havari... hvis ikke skyldes det ikke olja.
Vi er vel alle enige om at biltema ikke selv produserer olja, de kjøper den av et selskap som lever av den slags, og som er akkurat like opptatt av å tjene penger som biltema.
Om biltemas olja skulle forårsake et ras av motorhavarier, ville det nok komme ut hvem produsenten er
Duville skrev:-
Så har du enkelte som benytter usikkerheten og selger Biltemakvalitet til Valvoline pris - de utnytter folks usikkerhet og tjener grovt på det og medfører slike resultater som at BT er like godt som enkelte dyre merker
I dette tilfelle er det vel heller motsatt ... de kjente merkene tjener grovt på folks, så langt vi vet, grunnløse usikkerhet/frykt for biltemas olje.

En annen ting ... vi har vel ikke holdepunkter for å påstå at de store oljeselskapene har så mye høyere etisk standard enn f.eks biltema

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av knutk »

Virker som om diskusjonen har nådd fase 2.
Dvs man har konstatert at ingen vet konkret verken eller, så da diskuterer vi hva de andre har ment og ikke ment.

Skal prøve å skrive litt til om fase 1 (om produktet, ikke skribenten).
Forbruksdeler for MC (og bil ) koster gjerne mer om man kjøper delene med produsentens logo enn fra tredjepart,
selv om olje er vel av forbruksmatriellet som benyttes på kryss av merkene. Høyere pris skyldes flere faktorer, men å tro at man utelukkende betaler for logo blir heller snevert.

Biltema hører til blandt dem som selger forbruksdeler til både bil og MC.

Som tidligere nevnt tilhører undertegnede skaren som handler der i blant.
Desverre har jeg ikke samme dyktighet som enkelte av mine meddebatanter, og således greier jeg ikke å finne diamantene skjult i steinrøysa.

Jeg vet ingen ting om olja til BT utover det som står på embalasjen. Men jeg tenker som så: Siden nesten alt jeg ellers kjøper der har mangler med hensyn til ønsket kvalitet (siden jeg ikke er så flink å lete), hva tilsier at jeg da plutselig skulle finne en olje uten kvalitetsanmerkninger?

Så for å slippe å finne ut feks at jeg om noen år kanskje må skifte kamakslinger fordi oljefilmen ikke tålte trykket på min høykomprimerte motor med sine stramme fjærer så betaler jeg heller noen kroner ekstra, for sikkerhets skyld. På samme måte som jeg har forsikring på mc, i tilfellet noe skulle gå galt.

Hva andre bruker på sin sykkel er meg revnende likegyldig.
Jeg bruker mine surt erhvervede penger som jeg selv vil (ok, madammen har ofte et ord med i laget :knegg ), og jeg kan leve med at andre gør det samme (med sine penger).
Alle gjør sine valg. En kamaksling feks koster nesten det samme som en oljebrønn så for min del er valget enkelt.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Er nesten overbevist :-k
Bør kansje prøve Felleskjøpets olje igjen,elle Comma olje?
Eller Sveitsiske Motorex, de har vel egen oljebrønn. :lol
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

knutk skrev:Virker som om diskusjonen har nådd fase 2.
Dvs man har konstatert at ingen vet konkret verken eller, så da diskuterer vi hva de andre har ment og ikke ment.

Skal prøve å skrive litt til om fase 1 (om produktet, ikke skribenten).
Forbruksdeler for MC (og bil ) koster gjerne mer om man kjøper delene med produsentens logo enn fra tredjepart,
selv om olje er vel av forbruksmatriellet som benyttes på kryss av merkene. Høyere pris skyldes flere faktorer, men å tro at man utelukkende betaler for logo blir heller snevert.

Biltema hører til blandt dem som selger forbruksdeler til både bil og MC.

Som tidligere nevnt tilhører undertegnede skaren som handler der i blant.
Desverre har jeg ikke samme dyktighet som enkelte av mine meddebatanter, og således greier jeg ikke å finne diamantene skjult i steinrøysa.

Jeg vet ingen ting om olja til BT utover det som står på embalasjen. Men jeg tenker som så: Siden nesten alt jeg ellers kjøper der har mangler med hensyn til ønsket kvalitet (siden jeg ikke er så flink å lete), hva tilsier at jeg da plutselig skulle finne en olje uten kvalitetsanmerkninger?

Så for å slippe å finne ut feks at jeg om noen år kanskje må skifte kamakslinger fordi oljefilmen ikke tålte trykket på min høykomprimerte motor med sine stramme fjærer så betaler jeg heller noen kroner ekstra, for sikkerhets skyld. På samme måte som jeg har forsikring på mc, i tilfellet noe skulle gå galt.

Hva andre bruker på sin sykkel er meg revnende likegyldig.
Jeg bruker mine surt erhvervede penger som jeg selv vil (ok, madammen har ofte et ord med i laget :knegg ), og jeg kan leve med at andre gør det samme (med sine penger).
Alle gjør sine valg. En kamaksling feks koster nesten det samme som en oljebrønn så for min del er valget enkelt.
Jo, JEG vet. Fordi at jeg nå i 3 år har BRUKT denne olja med kjørelengder på melleom 16 - 20000 km i året. Det er faktisk lengere enn mange andre kjører. Jeg bytter olje på hver 10000 km og selv 2 oljeskift med Biltemaolje blir billigere enn ett oljeskift med topp-prisoljer.

Jeg har brukt tankveska hardt, kjørebriller året rundt, sikkerhetsbuksa, kjedesparayen i flere år, så jo JEG vet.

Og jeg nekter å tro at jeg av en eler annen grunn bare har flaks og plukker de eneste 3 enlitersoljeflaskene med god kvalitet i hylla, eller den enste tankveska med god kvalitet, de eneste brillene, o.s.v. HVER GANG, blant hyller fulle med dårlig kvalitets produkter av ulike slag.

Jeg NEKTER Å TRO DET! Spesielt fordi jeg også har kompiser som gjør det samme og har samme erfaringer som meg. Og i tillegg finner men ikke noe sted på nettet, noen kvalifiserte fakta som forteller at oljen til Biltema har dårlig kvalitet. Og det ville man ha funnet om det hadde vært tilfelle. Alt annet er direkte naturstridig.

For meg er det også ett fett hva andre bruker. Folk må kjøre på låsolje for min del. :lol Men det er jo ikke det denne debatten går på, den går på kvaliteten på olja til Biltema og siden jeg har erfaringer med den gjennom 3 år nå og har den på AT,n nå faktisk, så deler jeg mine erfaringer med dere, snill og godhjertet som jeg er. :knegg

Hva dere gjør med det, er ikke min sak, men rett skal være rett her i verden som kjærringa sa.
Tut & Kjør!

Svar