Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:30, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av kjellv »

Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema :scratch

Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene, at jeg ikke lenger setter min fot innom der. Hva er vel verre enn å kaste seg over en omfattende skruejobb en lørdag og så stopper det opp fordi verktøyet ikke holder mål? Nei da er det bedre å betale en halv gang mer for verktøyet og få noe som holder. Hvorfor skal jeg tro at Biltema sin olje holder et høyere kvalitetsnivå enn resten av varene?
I mitt hode er dette en billigkjede på linje med Jula, Europrice, Clas Ohlson og mange andre, som spyr ut varer der kvantum teller mye mer enn kvalitet. De vet så inderlig vel at alt kan selges bare det er billig nok.

Når min TDM eller Saab 9-3 en sjelden gang skal ha et oljeskift så er det utenkelig for meg å tenke pris på oljen. Da velger jeg olje jeg vet er på øverste hylle, da føler jeg meg trygg. At oljen koster 200+ pr liter er meg rivende likegyldig, så lenge jeg vet at varen holder høy kvalitet og at jeg stoler på produsentens produkter.

Puhhh...så er det sagt... :-)å

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

tagesk skrev:
fs650e skrev: Jeg var ute etter ja/nei svar, ikke avhandlinger :mk
Her er reglene: Om du krever ja/nei svar på et komplisert spørsmål, da krever vi at du aksepterer svaret uten kommentarer.

Spørsmålet er: Kan du bruke olje fra Biltema som tilfredstiller kravene.

Svaret er ja.

[TaSK]
Da kan vi jo like godt innføre at kun adm/mod svarer, og låser tråden etter sitt svar. Kjapt og effektivt, og så slipper vi alle disse fæle diskusjonene...

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av tagesk »

SuperMorten skrev: Her er reglene: Om du krever ja/nei svar på et komplisert spørsmål, da krever vi at du aksepterer svaret uten kommentarer.
Da kan vi jo like godt innføre at kun adm/mod svarer, og låser tråden etter sitt svar. Kjapt og effektivt, og så slipper vi alle disse fæle diskusjonene...
[/quote]
Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av EasyRider »

SuperMorten skrev:
tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Kun 1 som har sakt hva han mener om biltema oljen i mer negativ retning.

Og helt ærlig så forstod jeg ikke at tråstarter ønsket ja og nei svar ut ifra posten hans.
Verken overskriften eller å avslutte innlegget med "Biltema olje skal da være like bra? Eller?" ga meg det inntrykket.

Men jeg kan svare på overskriften :D "Biltema olje - djevelens verk?" svar JA. ;-) :P :p
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

EasyRider skrev:
SuperMorten skrev:
tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Kun 1 som har sakt hva han mener om biltema oljen i mer negativ retning.

Og helt ærlig så forstod jeg ikke at tråstarter ønsket ja og nei svar ut ifra posten hans.
Verken overskriften eller å avslutte innlegget med "Biltema olje skal da være like bra? Eller?" ga meg det inntrykket.

Men jeg kan svare på overskriften :D "Biltema olje - djevelens verk?" svar JA. ;-) :P :p

Nei. Han jobber ikke med den slags - kun sjeler så pass deg.

Hilsen fra sørlandet

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av RuneMC »

kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema :scratch ...
Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene,
Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av EasyRider »

Duville skrev:
EasyRider skrev:
SuperMorten skrev:
tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Kun 1 som har sakt hva han mener om biltema oljen i mer negativ retning.

Og helt ærlig så forstod jeg ikke at tråstarter ønsket ja og nei svar ut ifra posten hans.
Verken overskriften eller å avslutte innlegget med "Biltema olje skal da være like bra? Eller?" ga meg det inntrykket.

Men jeg kan svare på overskriften :D "Biltema olje - djevelens verk?" svar JA. ;-) :P :p

Nei. Han jobber ikke med den slags - kun sjeler så pass deg.

Hilsen fra sørlandet
Den har han tatt for lenge siden. Ikke noe håp der i gården. :twisted
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jhn »

RuneMC skrev:
kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema :scratch ...
Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene,
Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !
Vant ikke biltema-hjelmen en test i svenske bike for et par tre år siden?

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev:
RuneMC skrev:
kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema :scratch ...
Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene,
Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !
Vant ikke biltema-hjelmen en test i svenske bike for et par tre år siden?

http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksper ... C-hjelmer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ehm.. ikke test fra bike da. Men NAF.

Fikk toppresultat på sikkerhet.

EDIT:
Ups dumt å lese alt før en poster.. :redface @jhn, dette er testen hentet fra bike. Bare lagt ut på NAF sine sider.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

Hvis du kjøper det leverandøren anbefaler slipper du valgets kvaler og bekymring om Bilt :evil ema er godt nok.
Regn ut hvor mye penger du bruker på å kjøpe annerkjent olje og sammenlign med det billige merket og se om det virkelig er bryet verdt å kjøpe billig.
Jeg gidder ikke å spare noen få hundrelapper på billig olje når det er ett skift i året.
Det er andre plasser du kan spare penger på istedet.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ejs »

:prop:


:mk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

simpson skrev:Hvis du kjøper det leverandøren anbefaler slipper du valgets kvaler og bekymring om Bilt :evil ema er godt nok.
Regn ut hvor mye penger du bruker på å kjøpe annerkjent olje og sammenlign med det billige merket og se om det virkelig er bryet verdt å kjøpe billig.
Jeg gidder ikke å spare noen få hundrelapper på billig olje når det er ett skift i året.
Det er andre plasser du kan spare penger på istedet.
Jeg skal skifte 1 liter hver 10 time. Do the math ;)
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:
RuneMC skrev:
kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema :scratch ...
Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene,
Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !
Vant ikke biltema-hjelmen en test i svenske bike for et par tre år siden?
Har akkurat lest testen og ja, Biltemahjelmen vant sleggetesten ellers hadde den alle de egenskapene en modene hjelm IKkE skal ha.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar