Problemer med Start etter/under vinterlagring (LØST)

... om verksteder, verktøy, service, MC rep & mek, MC-teknikk og modifiseringer
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
MC: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Problemer med Start etter/under vinterlagring

Skrevetav PCP » 08 apr 2014, 19:26

Høres jo fornuftig ut det Anaxim. Jeg velger å tro det i alle fall ikke er en ulempe å lagre med 98. Jeg prøvd en del ganger med 98, men kan dessverre ikke si jeg har merket noe jeg føler meg rimelig sikker på ikke bare er placebo, hverken med tanke på forbruk eller gange. Min gamle VFR har relativt høy kompresjon, men såvidt jeg kan forstå er det ingen input på CDI-tenning systemet som gjør det i stand til å detektere tenningsbank. Siden motoren er satt opp for 95 tror jeg ikke den er i stand til å gjøre seg nevneverdig nytte av høyere oktan, effektmessing. Ifht forbruk kan det nok utgjøre noe, men tilsynelatende ikke mer enn feilmarginen ved min fylling av "full tank" og variabelt kjøremønster.

Bensinpumpen min stopper hvis motoren stopper, så den går ikke før jeg kjører starteren. Formodentlig som en sikkerhets-greie ved ulykke etc, vil jeg anta.

Det er vel kanskje ulempen med å ha slik en hypermoderne sykkel!?! ( :P :p )
Jeg lagrer sammen med en 1980 CBX1000, han gjør ikke en dritt med den, (hverken om vinteren eller ellers), og bruker den lite, mens jeg pusler og steller, skifter olje, filtre, tar ut batteri og lader gjennom vinteren, ol. Men er ingen rettferdighet i verden, så han slår bare på bensinkrana og har for lengst kjørt avgårde mens jeg fortsatt står der å gnager og gnager på starteren under første vår-oppstart. :evil

Brukeravatar
Elruts84
Moderator
Innlegg: 835
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
MC: Yamaha FZS 600 Fazer 1998
Sted: Kleppe
Kontakt:

Re: Problemer med Start etter/under vinterlagring (LØST)

Skrevetav Elruts84 » 09 apr 2015, 08:23

Anaxim skrev:Joda. Om det er kaldt, dvs. under -5, nytter det lite, uansett. Batteriet tappes etter 10 sek. Jeg har brukt vifteovn eller motorvarmer under motoren et par timer før den skal varmkjøres. Når det er varmere i været starter den som et skudd - alltid - men helt uten choke og med "1 mm" gasspådrag.


Fungerte på første forsøk i år også. Kjempebra :thumleft
MC Blogg:

http://sturlesmcblogg.blogspot.no/
____________________

2016: Har nesten kost litt med MCen til nå. Litt prosjekter på gang før oppstart.
2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km)
2014: 5174 km
2013: 3015 km


Gå tilbake til «Verkstedet...»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest