Hvilken vei går forumet her?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av TheHaughom »

TomB skrev:
Crinos skrev:
TheHaughom skrev: Som du også ser er det ikke ikkebike som har lenkene, men andre forum som også benytter Norwegianforum.net.
Tenkte bare å oppklare litt.
Ja, jeg burde spesifisert. Det er MAIN HOST som har ymse pekere, ikke ikkebike.norwegianforum.net.
Men Norton ser at main host er "scaming" og da blokker de alt der i fra.
Da er det egentlig "ufarlig"?
Ikkebike er ufarlig, ja. Men Norton blokker norwegianforum.net som er host av en drøss med forum. Som du ser av lenkene Crinos postet er det andre forum enn Ikkebike som har problemene ;-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av TomB »

AJ skrev:5 sider allerede og fortsatt ikke stengt... :eh

:knegg

:prop:
Gratulerer :thumleft
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av bjornen »

har brukt mye tid på å grunne på om jeg skulle komme med en kommentar her....
men slik ser jeg på saken;

AJ eier dette forumet.
Som eier er han "allmektig", han (alene) bestemmer hvem som skal få lov til å "leke i denne sandkassen".
(joda det er flere moderatorer , utpekt av AJ og de andre moderatorene).

Hva han eventuelt "tjener" på dette forumet er en sak mellom han og skattemyndigheter.
Hvem han vil ha som medlemmer/ bidragsytere er et valg han gjør.
Hvilke kriterier/ grunnlag det finnes for utestengelse er egentlig ikke så veldig interessant....
(kriteriene kan jo endres, han kan jo som eier gjøre dette om til et Guzziforum hvis han ønsker det.)


Hvis moderatorteamet ønsker et forum hvor (nesten) alle er enige til en hver tid, hvor ingen slenger med leppa, og ingen er ute av takt, er det etter min mening DERES valg.

Vi, "medlemmene", godtar dette i det øyeblikk vi registrerer oss/ fortsetter å skriver innlegg, og skaper et levende forum
VI / medlemmene har etter min mening to muligheter, godta dette, fortsette og poste, holde liv i forumet, eller trekke oss ut

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av AJ »

Fortsatt åpen tråd... ;-)

Kom an, folkens!
Dere tåler vel morsomheter som dette! Eller...? :scratch .
Eller er såntno' kun forbeholdt Bike.no og Ikkebike og evt andre forum der ute? Men ikke MCsiden.no?
Ellers er det kommet påstander om utestengelser på rekke og rad og mye annet som ikke samsvarer med virkeligheten her i tråden og på såvel Bike.no forumet og Ikkebike.
Kommer tilbake med mer info om antall utestengelser senere når jeg er ferdig med min nesten 4000 km MC-tur i Europa.
Et lite antall, kun en håndfull, om jeg husker korrekt - i løpet av 9 år.
Og det har ikke skjedd uten grunn.
Kommer mer herfra senere så snart jeg har akklimatisert meg i løpet av noen dager.
TomB skrev:
AJ skrev:5 sider allerede og fortsatt ikke stengt... :eh

:knegg

:prop:
Gratulerer :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av knutk »

SuperMorten skrev:
"Hallo dette er internett..." ???? Nå var det du som nevnte sandkassa. Da mente jeg det bare var rett og rimelig at jeg fortalte hvordan jeg oppfattet spetakkelet de siste dager/uker, med de samme bildene som deg. Også du kan jo selv lese ditt svar til meg her, at du ikke engang tillater meg å ha mine egne meninger, men du skal fortelle meg hva som har skjedd. Da kan jeg informere om at jeg har lest hver eneste post skrevet på forumet den siste måneden.

Du takker for at moderator tar seg bryet med å svare. Tok av meg grønnfargen, og svarte kun på vegne av meg selv, men værsågod. Men dersom du en gang til leser svaret ditt, så frister det ikke akkurat til gjentagelse. Det kommer jo ikke noe konstruktivt ut av det.
Pass på blodtrykket... :knegg

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av SuperMorten »

knutk skrev:
Pass på blodtrykket... :knegg
:prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av beckern »

SuperMorten skrev:
Kanskje det var derfor jeg fikk juling, mye mulig. Jeg kan kanskje oppfattes som hissig, når det jeg skriver blir vridd og vrengt på. Han snakket om sandkasse, og når jeg forsøkte å tegne bilder, var det plutselig "Hallo. Dette er internett..!" Tror ikke jeg skal si så mye mer.. Det kommer som sagt ikke noe godt ut av dette.
Jeg opfattet ikke internett greia som noe annet enn en generell oppfordring til at man ikke kan ta ting så gravalvorlig, og ikke et rop mot deg. Ikke bare missforsto du men du gjorde det motsatte av oppfordringen.
Jeg så du misforsto og hisset deg opp over juleniss1 også og slikt skjer stadig vekk på nett, men man kan ikke gå løs på hverandre av den grunn og eller kaste ut folk pga slikt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av SuperMorten »

beckern skrev:
SuperMorten skrev:
Kanskje det var derfor jeg fikk juling, mye mulig. Jeg kan kanskje oppfattes som hissig, når det jeg skriver blir vridd og vrengt på. Han snakket om sandkasse, og når jeg forsøkte å tegne bilder, var det plutselig "Hallo. Dette er internett..!" Tror ikke jeg skal si så mye mer.. Det kommer som sagt ikke noe godt ut av dette.
Jeg opfattet ikke internett greia som noe annet enn en generell oppfordring til at man ikke kan ta ting så gravalvorlig, og ikke et rop mot deg. Ikke bare missforsto du men du gjorde det motsatte av oppfordringen.
Jeg så du misforsto og hisset deg opp over juleniss1 også og slikt skjer stadig vekk på nett, men man kan ikke gå løs på hverandre av den grunn og eller kaste ut folk pga slikt.
Det er mange misforståelser her ja, for jeg kan kan ikke huske å ha vært opphisset siden... tja det er det vel bare kjerringa som vet.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Globe »

Engasjement er bra men problemet, slik jeg ser det, er at når engasjementet bærer preg av å være fordi enkelte er full av seg selv og en viser tegn til at det eneste en greier å oppnå og opprettholde er en sterk irritasjon over noe selvopplevd eller det at en kjenner behov for å være enige med hva andre "sterke" ytrere skriver, ja så bør en vurdere å logge seg av. Enten for en stund eller for godt! Føles sikkert godt og riktig å forsvare de en mener er urettferdig behandlet, men en bør faktisk legge litt tankevirksomhet bak hva en føler, for forsøke å se at det KAN være en viss rimelighet i det som skjer i vurderingen gjort av de som faktisk har som oppgave å vurdere og agere!

Så, er det noen som er sterkt uenig i det dere mener skjer her og om dere faktisk tror og mener at det styres, administreres og ageres basert på tilfeldigheter og uten noen form for vurdering, så burde jo valget være enkelt, for den som tenker og tolker slik. For min del, ser jeg at hva de som bruker masse spalteplass på å kritisere i hytt og pine, måtte MENE om det, blir mer og mer uinteressant, når det samme synet fremkommer på nytt og på nytt, bare med endret ordvalg.

Det mest fonuftige bidraget jeg har lest på alle disse sidene i dette emnet så langt er, MOVE ON til beste for deg/dere selv da dere slipper å bruke mer av din og andres tid, og for de som fortsatt velger å logge seg på!

..og som svar på spm i dette emnet: Hvilken vei går forumet her? Tja, svaret er vel den veien summen av medlemmene bidrar med. Så lenge den veien (gruslagt eller med asfalt) bærer preg av aktiviterer på 2 hjul med motor, så er jeg med på, ved og langs veien ihvertfall :knegg

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av NickNei »

Globe skrev:Engasjement er bra men problemet, slik jeg ser det, er at når engasjementet bærer preg av å være fordi enkelte er full av seg selv og en viser tegn til at det eneste en greier å oppnå og opprettholde er en sterk irritasjon over noe selvopplevd eller det at en kjenner behov for å være enige med hva andre "sterke" ytrere skriver, ja så bør en vurdere å logge seg av. Enten for en stund eller for godt! Føles sikkert godt og riktig å forsvare de en mener er urettferdig behandlet, men en bør faktisk legge litt tankevirksomhet bak hva en føler, for forsøke å se at det KAN være en viss rimelighet i det som skjer i vurderingen gjort av de som faktisk har som oppgave å vurdere og agere!

Så, er det noen som er sterkt uenig i det dere mener skjer her og om dere faktisk tror og mener at det styres, administreres og ageres basert på tilfeldigheter og uten noen form for vurdering, så burde jo valget være enkelt, for den som tenker og tolker slik. For min del, ser jeg at hva de som bruker masse spalteplass på å kritisere i hytt og pine, måtte MENE om det, blir mer og mer uinteressant, når det samme synet fremkommer på nytt og på nytt, bare med endret ordvalg.

Det mest fonuftige bidraget jeg har lest på alle disse sidene i dette emnet så langt er, MOVE ON til beste for deg/dere selv da dere slipper å bruke mer av din og andres tid, og for de som fortsatt velger å logge seg på!

..og som svar på spm i dette emnet: Hvilken vei går forumet her? Tja, svaret er vel den veien summen av medlemmene bidrar med. Så lenge den veien (gruslagt eller med asfalt) bærer preg av aktiviterer på 2 hjul med motor, så er jeg med på, ved og langs veien ihvertfall :knegg
+1

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av beckern »

Globe skrev:Engasjement er bra men problemet, slik jeg ser det, er at når engasjementet bærer preg av å være fordi enkelte er full av seg selv og en viser tegn til at det eneste en greier å oppnå og opprettholde er en sterk irritasjon over noe selvopplevd eller det at en kjenner behov for å være enige med hva andre "sterke" ytrere skriver, ja så bør en vurdere å logge seg av. Enten for en stund eller for godt!
Litt drastisk å oppfordre AJ og enkelte moderatorer til å logge av for godt vel? ;)
Føles sikkert godt og riktig å forsvare de en mener er urettferdig behandlet, men en bør faktisk legge litt tankevirksomhet bak hva en føler, for forsøke å se at det KAN være en viss rimelighet i det som skjer i vurderingen gjort av de som faktisk har som oppgave å vurdere og agere!
Hvordan er det da egentlig Globe. GV ble jo beskyldt for å trakkasere deg bla på PM. Er det slik eller ikke? Er ikke det verd å få avklart på dette forumet også?
Jeg utelukker fortsatt ikke at det kan være en viss rimelighet, men dere holder kjeft om alt vi ikke kan se selv om bla Juleniss1 ønsker disse "hetsende PM'ene og mailene" frem i lyset for som han sier, " de finnes ikke". Så blir det mer og mer klart at alt det som kan verifiseres har lite eller ingen hold. "Kastet ut av flere fora." KliffArne er en høyst velkommen bidragsyter i alle fora jeg vet om i dag, bortsett fra akkurat her. Rett å slett fordi han har blitt så avslepen at det knapt er noe bitt igjen. Det er situasjonen i dag. Det er situasjonen som betyr noe. I det lille vi har sett av argumenter for å kaste ut disse to brukers jo negative adjektiv og foreldet informasjon. Det eneste virkelig håndgripelige jeg ser er GV's forum og skal han kastes ut for det og det alene så si det da. At han er kritisk til en del avgjørelser eller krangler med eier om inndeling av fora og tusen andre ting bli aldri noe godt argument og er i hvertfall ikke ihht regelverket slik jeg forstår det.
GV minnes noen skriftlige klager fra 2011, to år siden, er det de skriftlige irettesettelelsene han fikk som forvarsel? Julenissen fikk ingen ting ifølge ham selv hvis jeg husker rett.
Som sagt. Det som kan verifiseres holder ikke som argumenter og det dere sitter på, ja det sitter dere på. Er det noe rart folk lurer?
Så, er det noen som er sterkt uenig i det dere mener skjer her og om dere faktisk tror og mener at det styres, administreres og ageres basert på tilfeldigheter og uten noen form for vurdering, så burde jo valget være enkelt, for den som tenker og tolker slik. For min del, ser jeg at hva de som bruker masse spalteplass på å kritisere i hytt og pine, måtte MENE om det, blir mer og mer uinteressant, når det samme synet fremkommer på nytt og på nytt, bare med endret ordvalg.

Det mest fonuftige bidraget jeg har lest på alle disse sidene i dette emnet så langt er, MOVE ON til beste for deg/dere selv da dere slipper å bruke mer av din og andres tid, og for de som fortsatt velger å logge seg på!
Det er jo svært mange som har gjort, gidder ikke engasjere seg og logger av og logger på andre steder, eller ikke. Det er sikkert et godt råd også men problemet er vel at man vet jo ikke hva de blir kastet ut for. Måten viktige avgjørelser tas på synes tilfeldig og etter trynefaktor. Det er et sett med regler her men det kan se ut som administrasjonen er den som overser dem.
Selvfølgelig burde vi bare drite i det, men som flere brukere påpeker så er det noe som lukter her og da blir det noe annet. Så de som fortsetter å poste bruker faktisk mye tankevirksomhet og selv om de to skulle ha forbrutt seg mot reglementet eller på annen måte ha utvist utilbørlig oppførsel så er det så mye som ikke stemmer at det ser ut som andre også har utvist utilbørlig oppførsel der målet helliger midlene.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av tagesk »

beckern skrev:Er det noe rart folk lurer?
Ikke gi inntrykk av at du snakker på vegne av "folk".
Enten skriver du "Er det rart jeg lurer" eller så lister du opp dem du snakker å vegne av.

Du snakker nemlig ikke på vegne av folk som meg.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av fikse »

tagesk skrev:
beckern skrev:Er det noe rart folk lurer?
Ikke gi inntrykk av at du snakker på vegne av "folk".
Enten skriver du "Er det rart jeg lurer" eller så lister du opp dem du snakker å vegne av.

Du snakker nemlig ikke på vegne av folk som meg.

[TaSK]
tagesk: Ta deg en bolle. Du vet at det han setter spørsmåltegn ved her er noe som har vært etterspurt adskillige ganger her, av flere. Når det blir flere, må det kunne kalles "folk".
Litt velvilje i tolkninger kan da umulig skade :mk
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Flanker »

6 sider nå, med konspirasjonsteori, opplevelser av urettferdighet på andres vegne og overdemokratiske holdninger der man påberoper seg rett til innsyn i alt mellom himmel og jord. Jeg er fascinert!

Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause fra dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... Trivelige, oppegående poster og emner drukner i dette oppgulpet dere serverer i tråd etter tråd. Det gjør ikke MCsiden.no til et hyggeligere sted å være...

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av jongsanim »

Flanker skrev:6 sider nå, med konspirasjonsteori, opplevelser av urettferdighet på andres vegne og overdemokratiske holdninger der man påberoper seg rett til innsyn i alt mellom himmel og jord. Jeg er fascinert!

Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause til dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... Trivelige, oppegående poster og emner drukner i dette oppgulpet dere serverer i tråd etter tråd. Det gjør ikke MCsiden.no til et hyggeligere sted å være...
Vil påpeke at den tilsynelatende store andelen du refererer til er de som roper (skriver) høyest. Betyr ikke nødvendigvis at det er en veldig stor andel av brukerne, men kanskje stor andel av kommentarer :)

Personlig leser jeg gjennom denne tråden, men gidder ikke engasjere meg.

Låst