Hvilken vei går forumet her?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

Så har Godtvoksen også blitt utestengt herfra. Dette er en bruker som vel var godt inne på topp 10 i antall innlegg, med mer enn 3.000 poster. En bruker med flere venner herfra. Svisj, bort med deg, vi liker ikke deg lenger, du er for brysom. Begrunnelsen til AJ kan dere lese her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;

Juleniss1/KliffArne/Kawasaki hadde også en ublid skjebne som Juleniss1, og ble også utestengt på et svært tynt grunnlag. Jeg har selv lest begrunnelsene fra AJ til Juleniss1, og kan bare bekrefte at det ikke er begrunnet i noen «hemmelige fæle ting som kun de på bakrommet har sett», som ble antydet av moderatorer i denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=6464" onclick="window.open(this.href);return false; Det er som Juleniss1 har sagt, alt ligger åpent for alle å lese, så kan man selv vurdere om det er grunnlag for utkastelse.

Juleniss1s poster (90 poster): http://www.mcsiden.no/search.php?keywor ... t=S%C3%B8k" onclick="window.open(this.href);return false;

Kawasakis poster (1201 poster): http://www.mcsiden.no/search.php?keywor ... t=S%C3%B8k" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg mener begge disse sakene viser en mangel på respekt for forumbrukerne, som jo er de som holder liv i forumet. Å hevde at man kan finne seg et annet sted om man ikke er enig i avgjørelsene her er utrolig frekt og arrogant. Man må tåle at det stilles kritiske spørsmål her på forumet uten å bli bannlyst. Folk er forskjellige, skriver forskjellig og oppfatter ting forskjellig. Man kan ikke legge den sarteste sjel til grunn for hvordan man skal skrive på et forum, det må være muligheter for litt friske debatter uten at man skal utestenges for det. Det hevdes det er takhøyde her, men jeg kan dessverre ikke se den.

Enkelte moderatorer her virker svært såre, og tar kritikk personlig. Som moderator må man tåle mer enn andre, og må kunne skille mellom kritikk av dem som en del av administrasjonen og som enkeltpersoner. Om man tar slike saker personlig tror jeg man skal vurdere om man er egnet i rollen som moderator.

Man skal huske at det er mennesker bak profilene her som har brukt mye av sin tid til å bidra på dette forumet, det er ikke bare AJ og moderatorer som jobber, å skrive er også en "jobb". Det å kvitte seg med dem man kanskje føler er litt brysomme, og som kanskje stiller spørsmål som administrasjonen oppfatter som ubehagelige, er en måte som jeg ikke støtter. Både Godtvoksen og Juleniss1/Kawasaki har bidratt med tusenvis av innlegg, og begge er oppegående med mot til å mene noe. Jeg ønsker meg i alle fall mangfold, ikke en ensrettet misjonsgjeng hvor alle mener det samme. Jeg ønsker meg litt temperatur og driv, og da ikke bare i oljetråder og tråder om vinterlagring, det blir litt kjedelig i lengden.

Hvor vil jeg med dette? Jeg har tenkt en stund på saken, og har kommet frem til at jeg ikke ønsker å bidra noe mer så lenge forholdene her er slik som de er. Utestengningen av brukeren Juleniss1 og Godtvoksen er overreaksjoner fra administrator, og jeg har ikke noe ønske om å bidra på sider med en slik behandling av brukerne. Dette er blitt et sted hvor i alle fall ikke jeg trives med avgjørelsene fra administrasjonen. Så lenge det ikke kommer noen endringer til det bedre fra administrasjonen på disse forholdene, blir valget for meg å slutte å bidra her inne i noen særlig grad.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Snikendeugle »

Enda en intrigetråd fra Ole M, move along : )


Jeg syns på ingen måte postcount er noen somhelst faktor mot det moderatorer ser på grunn nok til å utestenge.

*løper i skjul*
Sist redigert av Snikendeugle den 05 aug 2013, 21:25, redigert 2 ganger totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

Du viser tydelig at du ikke har forstått hva det handler om. Jeg tror neppe du har tatt deg bryet med å lese innleggene fra brukeren Juleniss1, og at du derfor ikke har satt deg inn i saken.

Ellers er jeg generelt enig med deg i at antall innlegg alene er ikke avgjørende, alle fortjener uansett samme respekt. Men det er et forsøk på å si noe om at dette er brukere som har bidratt.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av joo »

Har kommet fram til samme konklusjonen; skal ikke legge noen sjel i noen innlegg mer. Da er jeg sikker på at når (ikke hvis) jeg ryker ut igjen vil det ikke bli så stort tap.

Som andre har nevnt så blir man kjent med andre brukere her inne, og så bli drefsa på dør på magert grunnlag betyr faktisk litt hvis man over tid har engasjert seg.

Løsningen; ikke engasjere seg...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av JRO »

Tror jeg trekker litt i samme konklusjon som joo, er litt lei. Har engasjert seg, vært med på fellesturer, arrangert fellesturer, skrevet innlegg. Men ser at behandlingen av forumbrukere er på en slik måte at jeg ikke kan stille meg bak det. Melder meg ikke ut, håper jeg ikke blir utestengt, kommer nok til å følge med på debatten her inne, reiser litt ut i den store internettverden og ser om det er andre forum som kan fange interessen slik som moderatorene oppfordrer oss til. Forsøke å holde kontakten med de jeg har blitt kjent med her inne og få til noen felles turer. Men vil senke aktiviteten her inne.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av lazyboy »

Enig i innleggene over. Synd, for det er lederstilen som ødelegger her, ikke brukerne.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av knutk »

En moderator benyttet tidligere en metafor og beskrev dette forum som en sandkasse.

I så måte ser jeg for meg en sandkasse hvor barna har det hyggelig seg i mellom, og det faktum at tante-pose er parktante prøver de å leve med etter beste evne.

Om man skal være litt mere konkret så kan det være greit å spole litt tilbake i tid.
Dette forum var ganske så dødt for bare et par år siden. Det norske forum som var litt drift over var mc-forumet.no
Så ble det kluss med server (eller noe slikt, det ble borte flere måneder), og brukerne fra mc-forumet søkte nye alternativ og mange havnet her.
Moderatorne argumenter med at de ønsker en ren og fin tone i forumet. Det er et ønske de fleste vil nikke og si seg enig i.

Men de må ikke i sin iver etter å holde en "ren" linje bytte ut såpa med klor...
Det er min erbødige spådom at det skal ikke så mange flere stunt til nå før dette forum kun har plass til kakespise avtaler og værrapporter.
For egen del liker jeg å diskutere mc-relaterte tema. Ja, jeg liker også å spise kake og verdestter fint vær, men gidder ikke å diskutere det.
Nå bør man ha plass til alle, både de som vil diskutere vær og mc.
Men desverre ser vi en tendens til at iveren etter å vaske med klor holder på å ta overhånd.
Voksne folk gidder ikke slikt pjatt og søker seg til andre forum (mc-forumet er atter oppe og i drift).
Da blir forumet sittende igjen med klorerte medlemmer som mesker seg i kakeprat og værmeldinger.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har likt dette forumet veldig godt. Men synd når folk forsvinner ut. Jeg kommer nok til å holde meg her men begrenser nok innleggene mine så jeg ikke provoserer noen og blir kastet ut.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Storm »

Jeg har vel ikke vært den mest ivrige her på forumet, men er vel nesten daglig innom. Men etter denne hersketeknikken her, så kommer jeg ikke til å gidde å engarsjere meg noe mere enn det jeg har gjort til nå.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Duville »

Jeg har også likt forumet her svært godt - ikke på grunn av moderatorenes inngripen i diskusjoner og deltakere men på tross av deres inngripen. Det har vært mange gode diskusjoner og mye skitprat i de forskjellige linkene. Har til og med blitt kjent med mange kjempetrivelige mennesker her og ble tilsnakket av en av deltakerne her for 2-3 uker siden på grunnlag av at han kjente igjen GV sin mc og kjente igjen kombinasjonen av sykler - kjempetrivlig. Har jaggu også begynt å skru en del selv på grunnlag av oppmuntringer fra medlemmer her men ikke bare det.

Nå er en av mine kjørekamerater Godtvoksen utestengt fra deltakelse her. Med 3500 innlegg så finner Admin sin begrunnelse delvis i hva GV har skrevet på ett annet forum. Blant innleggene finner de ikke årsaken.

Hans logg har frem til nå vært åpen og er delvis brukt av en del av deltakerne i forumet delvis for å legge inn støtteerklæringer til GV. NÅ HAR DE PINADØ STENGT TRÅDEN TIL GODTVOKSEN OGSÅ. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 39#p180539" onclick="window.open(this.href);return false;
Det neste blir vel at alt han har lagt inn blir slettet..... Hvor inntørka er det egentlig mulig å bli? Beklager spørsmålet men nå begynner det å bli betimelig.
Sist redigert av Duville den 05 aug 2013, 23:04, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Snikendeugle »

Det går mer mot å vike unna forumet når jeg leser all den tåpelige overdramatiseringen som hoper opp hver gang en slik post er i rampelyset, kontra å kutte ned forumet pga ledelsen.
:scratch :scratch

(tenker da på alle som er så "redde" for at de blir kastet ut og må "passe på") :)

Leter også med det etter en mulighet til å personlig filtrere ut tråder en ikke vil se på forsiden
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ejs »

:-k
Hvordan man reagerer på de senere tids skriverier styres nok endel av hvor gammel en er og hviken livsballast man har. :-#
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg syns dessverre at det er få av postene over som bidrar til å gjøre forumet noe særlig bedre og mer positivt.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

Snikendeugle skrev:Det går mer mot å vike unna forumet når jeg leser all den tåpelige overdramatiseringen som hoper opp hver gang en slik post er i rampelyset, kontra å kutte ned forumet pga ledelsen.
:scratch :scratch

(tenker da på alle som er så "redde" for at de blir kastet ut og må "passe på") :)

Leter også med det etter en mulighet til å personlig filtrere ut tråder en ikke vil se på forsiden
Det er godt du er fornøyd, Snikendeugle, men vi er noen her inne som ikke aksepterer respektløs og dårlig behandling. Vi er muligens for voksne til å tåle det?

Jeg vet ikke om det finnes noen måte å filtrerer tråder her på, har faktisk tenkt den samme tanken selv. Men da på tråder om åssen været er, kakespising etc., som også ble nevnt av knutk over her.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ole m. »

ArcticTiger skrev:Jeg syns dessverre at det er få av postene over som bidrar til å gjøre forumet noe særlig bedre og mer positivt.
Postene eller posterne?

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Låst