Dabber Mcsiden av?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Epylypzon »

Bør man ikke være mest aktiv ute på veien i sommerhalvåret også være aktiv her / andre fora i vinterhalvåret mens man mekker / modifiserer osv? Jeg for min del har ihvertfall tenkt å bruke vinteren på å legge ut bilder / info og filmer av sesongen som har vært. Men, nå har jeg kun meg selv å ta vare på :p

Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av AJ »

Ikke uenig i at aktiviteten her på MCsiden.no har dabbet noe av i høst.
Tallenes tale i så måte er klar.
Men jeg er ikke uten videre fullt ut enig i analysen som Jompa har kommet med.
Tror nok årsakene er mer sammensatte enn som så.

Ellers må det nevnes igjen at den generelle forumaktiviteten er laber for tiden.
Tar man en tur innom de forumene det er naturlig å sammenligne MCsiden.no med så ser man fort at det er slik nå om dagen.
Ser heller ikke ut til de som har uttrykt at de ikke lenger ønsker å bruke like mye eller noen tid over hodet på MCsiden.no er særlig aktive på de andre forumene...

Med andre ord tror jeg at det er tida vi er inne i som er en av hovedgrunnene til at aktiviteten dabber av.

Nevner til slutt at det akkurat nå er 12 registerte medlemmer pålogget her på MCsiden.no.
To pålogget på det som er Norges strøste MC-forum målt etter antall medlemmer på godt over 20.000 og ingen på de to andre forumene hvorav et har mer enn 2,5 ganger så mange medlemmer som MCsiden.no...

noe aktivitet er det, tross alt... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Tomgsx-r »

Epylypzon skrev:Bør man ikke være mest aktiv ute på veien i sommerhalvåret også være aktiv her / andre fora i vinterhalvåret mens man mekker / modifiserer osv? Jeg for min del har ihvertfall tenkt å bruke vinteren på å legge ut bilder / info og filmer av sesongen som har vært. Men, nå har jeg kun meg selv å ta vare på :p

Sent from my HTC One
Er slik jeg også tenker :-k

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Carpa »

Tomgsx-r skrev:
Epylypzon skrev:Bør man ikke være mest aktiv ute på veien i sommerhalvåret også være aktiv her / andre fora i vinterhalvåret mens man mekker / modifiserer osv? Jeg for min del har ihvertfall tenkt å bruke vinteren på å legge ut bilder / info og filmer av sesongen som har vært. Men, nå har jeg kun meg selv å ta vare på :p

Sent from my HTC One
Er slik jeg også tenker :-k
Da gleder vi oss til å se :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Intruder »

Som en av dem med mest skrivekløe her opp gjennom tida,med ca 90 % tullete innlegg,må jeg si at pr nu synes jeg det er litt labert,men det tar seg kanskje oppatt om ei stund...?
Har ikke vært innom andre MCsider,unntatt MC 24 og sist jeg var der var det så å si null aktivitet..
Og er enig med Jompa angående medlemmer som er blitt utestengt eller har sluttet å skrive,det kom mye bra derfra både alvor og skjemt...det er ikke alle som er like glad i allverdens duppeditter på de nye modellene,da...
Det ble prøvd med et tema om vinterkjøring bl.a.,dette falt ikke i smak,det døde ut fort ...
Nei,PCen og sofakroken... :-)å
----For å si det,i gamle dager kjørte jeg en del på vinteren,er dessverre i moden alder også blitt en soffa-MCer på vinter`n..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av LoneRider »

Antar medlemmene nå konsentrerer seg om sjakk VM! Heia Magnus :=D>

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av SuperMorten »

Kvelden er kommet, jeg har fått ungen i seng, og skal kose meg med litt mc-relatert og hva ser jeg? Massevis av snadder å lese på mcsiden. Mulig at det har dabbet av, men det er fortsatt masse god aktivitet. Og så er det bare opp til hver enkelt av oss som er her å skrive til tastaturet går varmt.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

AJ skrev:Ikke uenig i at aktiviteten her på MCsiden.no har dabbet noe av i høst.
Tallenes tale i så måte er klar.
Men jeg er ikke uten videre fullt ut enig i analysen som Jompa har kommet med.
Tror nok årsakene er mer sammensatte enn som så.

Ellers må det nevnes igjen at den generelle forumaktiviteten er laber for tiden.
Tar man en tur innom de forumene det er naturlig å sammenligne MCsiden.no med så ser man fort at det er slik nå om dagen.
Ser heller ikke ut til de som har uttrykt at de ikke lenger ønsker å bruke like mye eller noen tid over hodet på MCsiden.no er særlig aktive på de andre forumene...

Med andre ord tror jeg at det er tida vi er inne i som er en av hovedgrunnene til at aktiviteten dabber av.

Nevner til slutt at det akkurat nå er 12 registerte medlemmer pålogget her på MCsiden.no.
To pålogget på det som er Norges strøste MC-forum målt etter antall medlemmer på godt over 20.000 og ingen på de to andre forumene hvorav et har mer enn 2,5 ganger så mange medlemmer som MCsiden.no...

noe aktivitet er det, tross alt... ;-)
Fikk lyst til å kommentere dette innlegget, først må jeg advare de andre forummedlemmene som ikke liker innlegg som tar for seg driften og administreringen av McSiden.no dere bør ikke lese videre, spesielt til Snikendeugle som klart har gitt utrykk for at slike innlegg er noe han ikke liker.

Når mange forummedlemmer i ikke bare denne tråden men også i andre tråder analyserer den labre aktiviteten med bakgrunn i at mange medlemmer i høst har blitt utestengt nå sist Jompa og at flere medlemmer har gitt utrykk for at de ønsker å senke aktiviteten i forumet nå sist AT, så argumenterer administrator på at han er uenig i analysen og begrunner dette delvis med sesongen vi er inne i samtidig som han legger fram tall som bevis på at McSiden.no har høyere aktivitet enn andre og større forum. Det er ingen selvransakelse, ingen utstrakt hånd.

Jeg hadde et innlegg i tråden om "Hvilken vei går forumet" http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=6541&start=105 hvor jeg inviterte forumledelsen til å se på forumreglene som forumet ledes etter og hadde håpet at når sesongen var over at Forumledelsen hadde invitert medlemmene til en kanskje engasjerende debatt om tolkning og eventuelt justering av forumreglene. Men jeg ser at dette antageligvis ikke kommer da forumledelsen konstant argumenterer med at dette er sesongsvingninger og at aktiviteten er høyere her enn andre steder.

Ønsker også å bringe et nytt emne som kan diskuteres, og det er lengden på utestengelse. I mange sammenheng straffes brudd på regler med straff som kan være utestengelse, kan nevne idretter som ishockey, etter nevekamp altså fysisk slåssing, 2 minutter i fryseboksen så inn igjen. Tenk fotball dommeren blir skjelt ut med mange stygge ord, utvisning og kanskje 1 eller 2 kampers karantene så inn igjen som fullverdig spiller. Tenk domstoler, du har brutt norsk lov møter i retten og får din dom og gjennomført utmålt straff så tilbake igjen som fullverdig samfunnsborger. Men her er utestengelsen livsvarig, forsøker du som tidligere utestengt å logge deg på som ny bruker lukter forumledelsen lusa på gangen så er det rett ut igjen. Hvor er tilgivelsen, bli ferdig med fortida, ta hverandre i handa og skvære opp?

Vil samtidig presisere at jeg har ingen problemer med motorsyklisten AJ, har møtt han flere ganger og kjørt sammen på fellesturer og hatt det hyggelig sammen dette gjelder også andre moderatorer. Men administratoren AJ er jeg veldig uenig med, føler jeg evner å holde de to rollene adskilt og skal også fremover sikkert møte motorsyklisten AJ på fellesturer med McSiden.no.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Flanker »

Et sjeldent konstruktivt og velformulert innlegg i denne debatten. Takk, dette var ålreit å lese og en argumentasjon som faktisk holder et visst nivå!

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av jongsanim »

JRO: AJ skriver at han ikke er "uten videre fullt ut enig" og at situasjonen er mer sammensatt, altså skriver han ikke at han motstrider Jompa.

Så kort og godt sier han at Jompas observasjoner er/kan være del av situasjonen, og så går han videre og skriver om forumaktivitet på generelt basis.

Er for øvrig enig i at det kan være en god ide å teste ut en tidsbegrenset utstenging, selv om jeg personlig tror at "de som ikke har noe å gjøre her" (les: jeg vet lite om de utestengte her, dette er fra andre fora) sjelden forbedrer seg.

Veldig fint å se du skiller på person og administrator. Selv om rollene påvirker hverandre, er det separate roller.

:)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av L-NA »

Tja. Enig eller ikke så var det absolutt et vel skrevet og godt argumentert innlegg. Og om jeg er enig eller ikke spiller det også liten rolle når det gjelder å få litt "fart" i debatten. Men jeg må nok innrømme at jeg leser nok mer en jeg skriver. Og da jeg reiser i turnus så blir det nok til at jeg bruker forumet mer når jeg er på jobb en når jeg er hjemme. Men når det gjelder de negative sidene av MCSiden som de her er snakk om, så har jeg kun fått med meg at " noe har skjedd". Så enten er jeg litt naiv, eller for lite innpå. Mest har jeg vel satt pris på å lese bloggen til AJ og Jompa. . Skjemt og alvor her fikk meg til å melde meg inn. Videre så har det vert en del meningsløst preik om hvem hva hvor, omtrent på nivå med å diskutere hvem sin pappa som er sterkest, ...og så alle fantastiske turbeskrivelser med bilder. RuneMC og ZZR Erling har bidratt mye her....og så selvfølgelig MC bilder, beskrivelser osv.osv ....nei la PMS'n komme så kjører vi på... :-) ...og sån går nu dagan.. :roll

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

jongsanim skrev:JRO: AJ skriver at han ikke er "uten videre fullt ut enig" og at situasjonen er mer sammensatt, altså skriver han ikke at han motstrider Jompa.

Så kort og godt sier han at Jompas observasjoner er/kan være del av situasjonen, og så går han videre og skriver om forumaktivitet på generelt basis.

Er for øvrig enig i at det kan være en god ide å teste ut en tidsbegrenset utstenging, selv om jeg personlig tror at "de som ikke har noe å gjøre her" (les: jeg vet lite om de utestengte her, dette er fra andre fora) sjelden forbedrer seg. :)
Hei Jongsamin, Skal ikke forsøke meg på å tolke AJ, det har mange forsøkt før meg med lite hell. Men det jeg kan kommentere er det du skriver om hva de utestengte kan finne på etter dialog med forumledelsen. Jeg har mange ganger undret meg hva som har fått fornuftige personer som GV, Mekkern, Pelsen som nå er utestengte (har møtt alle sammen og sett at de er helt vanlige forummedlemmer som deg og meg) har gått helt ut av sitt gode skinn og brukt utrykk om forumledelsen som jeg ikke trodde var mulig. Og dette er ofte etter et innlegg eller PM utveksling med forumledelsen. Kan det være at forumledelsen eskalerer konfliktnivået? Jeg trodde at forumledelsen hadde som mål å senke konfliktnivået gjennom å moderere innlegg og gjennom PM kontakt, men jeg har sett at dette ofte eskalerer til nivåer hvor forsoning ikke er mulig. Hvorfor er det slik?

Det med tidsbegrenset utestengelse tror jeg kan være en god ide, slik jeg skrev i mitt tidligere innlegg. Det kan være greit å kjøle seg ned en periode. Ved at dette også opplyses om i åpent forum tror jeg også kan ha en preventiv virkning både for den det gjelder og for andre forummedlemmer.

Jeg hadde også et kontroversielt forslag til endring i forumreglene, hvor jeg foreslo at kun aktivitet på åpent forum i MCsiden.no skulle være grunnlag for utestengelse. Men dette var kun med bakgrunn i det jeg skriver over, hvis konfliktnivået eskalerer på bakgrunn av PM eller skriverier på andre forum eller IRL så er forumledelsen en direkte årsak til at konfliktnivået har eskalert og dette er utenfor hva som har skjedd på MCsiden.no. Litt sånn jeg skrev om å skille rollene.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av AJ »

JRO skrev: Hei Jongsamin, Skal ikke forsøke meg på å tolke AJ, det har mange forsøkt før meg med lite hell. Jeg har mange ganger undret meg hva som har fått fornuftige personer som GV, Mekkern, Pelsen som nå er utestengte (har møtt alle sammen og sett at de er helt vanlige forummedlemmer som deg og meg) har gått helt ut av sitt gode skinn og brukt utrykk om forumledelsen som jeg ikke trodde var mulig.
Hadde tenkt å ikke kommentere postene dine. Men den siste kan jeg ikke la stå uimotsagt.
Og det første jeg må si er at nå må du se å bremse før du grøftekjører skikkelig, godeste JRO!
Hvor har du det fra at mekkeren og pelsen er utestengt? Tror neppe disse karene har fortalt deg dette. I så fall har de løyet.
Godtvoksen er utestengt, det er helt korrekt. Men ikke de to andre.
Lager du din egen virkelighet, JRO?

Hva Godtvoksen, mekkern og pelsen har brukt av uttrykk om forumledelsen får bli deres ansvar. Jeg har fått mange svært ufine karakteristikker om meg på andre forum av tidligere og nåværende medlemmer her på MCsiden.no. Karakteristikker som gjør at returen til MCsiden.no blir svært vanskelig. Ingen grunn til å legge skjul på det.
Du nevnte i forrige post i denne tråden noe om utstrakt hånd. Ut fra det jeg leste synes det som at dette skal kun gjelde en vei. Det er jeg som skal strekke ut hånda og ønske tilbake medlemmer som utilslørt har gitt meg karakteristikker som jeg antar at du selv neppe ville akseptert verken som privatperson eller i egenskap av en annen rolle i annen virksomhet?

På meg virker det som at du nå iherdig jobber for å sette MCsiden.no i et ugunstig lys ut fra forhold du ikke kjenner godt nok til.
Det synes jeg faktisk du burde holde deg for god til å gjøre.
Du kommer med direkte usanne påstander. Det synes jeg også du bør holde deg for god til.

Du er en godt voksen kar og det skulle være unødvendig å si dette, men i dette tilfellet ser jeg ingen annen mulighet:
skjerp deg, gutt!! :orefk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av jongsanim »

Etter min mening er det umulig å lese noe uten å tolke det, det gjør man uansett. Jeg mener du hadde feiltolket ham når du skriver at han er uenig, for meg er det forskjell på å være uenig og å være delvis enig/uenig (at det er flere faktorer).

Dette var dog min tolkning av ditt innlegg :-)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

AJ skrev:
JRO skrev: Hei Jongsamin, Skal ikke forsøke meg på å tolke AJ, det har mange forsøkt før meg med lite hell. Jeg har mange ganger undret meg hva som har fått fornuftige personer som GV som nå er utestengt, samt Mekkern, Pelsen (har møtt alle sammen og sett at de er helt vanlige forummedlemmer som deg og meg) har gått helt ut av sitt gode skinn og brukt utrykk om forumledelsen som jeg ikke trodde var mulig.
Takk AJ for din vennlige og og opplysende moderering / korrigering av mitt innlegg. Har desverre skrevet feil i mitt forrige innlegg, det er nå rettet opp i qoute boxen over. Ellers lar jeg være å kommentere resten av ditt innlegg, det får stå som din måte å moderere på, så kan sikkert noen andre enn meg vurdere om det er du eller jeg som setter MCsiden.no i et ugunstig lys.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar