Forsikring av "voksne" førere på mellomklasse sykler

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
PAULUS
Innlegg: 79
Registrert: 01 okt 2011, 15:48
Motorsykkelen din: Suzuki GS 500 F
Sted: Oslo

Forsikring av "voksne" førere på mellomklasse sykler

Legg inn av PAULUS »

Så i site utgave av "Bike" at forsikringsselskapene ikke tilbyr forsikring for voksne (46) førere på mellomklasse. Prisforskjellene på en 24-åring og en 46-åring er 5:1 på store sykler. Betyr dette at voksne ikke får rabatt på mindre sykler? Det vil være synd. Noen som har noe erfaring med dette?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forsikring av "voksne" førere på mellomklasse sykler

Legg inn av kjellv »

PAULUS skrev:Så i site utgave av "Bike" at forsikringsselskapene ikke tilbyr forsikring for voksne (46) førere på mellomklasse. Prisforskjellene på en 24-åring og en 46-åring er 5:1 på store sykler. Betyr dette at voksne ikke får rabatt på mindre sykler? Det vil være synd. Noen som har noe erfaring med dette?
Dette er nok en så marginal gruppe at det knapt er interessant for det store flertall.
All ære til Bike som hvert år legger store ressurser i denne undersøkelsen og publiserer den.

Det er vel slik at alle 46-åringer som har førerkort for større mc enn A1 har rein A. Veldig få av disse kjøper seg mellomklassesykkel. Men kontakter du forsikringsselskapet ditt får du nok en grei deal antar jeg :thumleft

Brukeravatar
PAULUS
Innlegg: 79
Registrert: 01 okt 2011, 15:48
Motorsykkelen din: Suzuki GS 500 F
Sted: Oslo

Re: Forsikring av "voksne" førere på mellomklasse sykler

Legg inn av PAULUS »

Det er en del av oss oldiser som har barn som vi gjerne vil kunne låne motorsykkelen til og øvelseskjøre med. Siden det var så ekstrem forskjell på forsikring mellom unge og eldre lurte jeg på om forsikringsselskapene egentlig mener at selv om det er voksen som registrerer en mellomklassesykkel så er det de facto ungdom som vil kjøre den og prise deretter...? Hvis det koster 10 000 mer å forsikre en 500 cc enn en 650 cc vil jeg nok helle mot det siste. Men jeg kjenner en som vil bli veldig lei seg da.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Forsikring av "voksne" førere på mellomklasse sykler

Legg inn av MLeikarnes »

PAULUS skrev:Det er en del av oss oldiser som har barn som vi gjerne vil kunne låne motorsykkelen til og øvelseskjøre med. Siden det var så ekstrem forskjell på forsikring mellom unge og eldre lurte jeg på om forsikringsselskapene egentlig mener at selv om det er voksen som registrerer en mellomklassesykkel så er det de facto ungdom som vil kjøre den og prise deretter...? Hvis det koster 10 000 mer å forsikre en 500 cc enn en 650 cc vil jeg nok helle mot det siste. Men jeg kjenner en som vil bli veldig lei seg da.
Betaler noe mindre enn 3000 på min GS500E, den står registerert på pappa. Ingen klausuler om hvem som kan kjøre den i forsikringen, dette er hos Tryg.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Forsikring av "voksne" førere på mellomklasse sykler

Legg inn av Snikendeugle »

PAULUS skrev:Det er en del av oss oldiser som har barn som vi gjerne vil kunne låne motorsykkelen til og øvelseskjøre med. Siden det var så ekstrem forskjell på forsikring mellom unge og eldre lurte jeg på om forsikringsselskapene egentlig mener at selv om det er voksen som registrerer en mellomklassesykkel så er det de facto ungdom som vil kjøre den og prise deretter...? Hvis det koster 10 000 mer å forsikre en 500 cc enn en 650 cc vil jeg nok helle mot det siste. Men jeg kjenner en som vil bli veldig lei seg da.
Får jo de fleste 650'er som mellomtung :)
Tilogmed Kawa Z800 er å få i en mellomtung utgave


Jeg har uansett gitt opp visjonen om fornuftig priset forsikring...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar