YZF eller RS4?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
bakke
Innlegg: 17
Registrert: 15 aug 2014, 21:25
Motorsykkelen din: Din MC her

YZF eller RS4?

Legg inn av bakke »

Tror dere yamaha yzf eller aprilia rs4 passer best til en 15 år gammel kar på 1.98 meter? :-k

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: YZF eller RS4?

Legg inn av LordShaft »

Kan jeg foreslå basketball? :knegg

Prøvesitt....er selv 2 meter. Å det er utrolig vanskelig å si hvilken du vil trives best på.

Note 4

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: YZF eller RS4?

Legg inn av kjellv »

Jeg tror du må innse at du har et problem, og har det samme problem som mange andre i Norden.
Vår gjennomsnittshøyde er noe høyere enn snittet for hele verden, og i tillegg er du ganske mye over snittet i Norden.
Plastraketter har en sittestilling som mange finner problematisk. Veldig framoverlent samtidig som fotkvilerne sitter veldig høyt (noe som skal tillate nedlegg på nærmere 50% i svinger).
Den Asiatiske gjennomsnittshøyden har også de siste generasjonene blitt en god del høyere. (det verserer teorier om at det Asiatiske kostholdet har endret seg mye og ikke i like stor grad som før basert på ris. Dette skal være en av årsakene) Derfor har Asiatiske MC også økt i størrelse.
Yamaha YZF-R125 er blant de største i denne klassen, men som LordShaft skriver, du må prøve! Det kan hende du opplever at ingen R-sykler passer deg, og at du kanskje er nødt til å se etter noe annet som passer.
Den nye superkule MT-125 er teknisk basert på YZF og slik sett skal ha de samme motorprestasjoner. Den er utviklet og bygd i Europa, og har en mye mer oppreist sittestilling. Den kan bli noe bedre for deg. Det kan også WR-syklene.
Men for all del, de som vil ha plastraketter ser seg ikke om etter noe annet.
Mitt råd må også bli slik: Prøv :thumleft

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: YZF eller RS4?

Legg inn av Erik.H.M »

Jeg ville sagt at yzf er den beste sykkelen for deg... Men som de andre sier. Prøvrsitt sykkelen.
Siden du er så høy, vil jeg anbefale en Yamaha Wr X, og evt sette på en hardere bakfjær, sånn at den ikke "sagger" for mye :thumleft Wr'n har samme motoren som Yzf'n, og personlig syntes jeg at den er drit kul!
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

bakke
Innlegg: 17
Registrert: 15 aug 2014, 21:25
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: YZF eller RS4?

Legg inn av bakke »

[quote="LordShaft"]Kan jeg foreslå basketball? :knegg

Prøvesitt....er selv 2 meter. Å det er utrolig vanskelig å si hvilken du vil trives best på.

Note 4[/quote
Unnskyld sent svar men kan jeg spør hvilken sykkel du kjører og hvordan den er?

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: YZF eller RS4?

Legg inn av gorbys »

bakke skrev:
LordShaft skrev:Kan jeg foreslå basketball? :knegg

Prøvesitt....er selv 2 meter. Å det er utrolig vanskelig å si hvilken du vil trives best på.

Note 4[/quote
Unnskyld sent svar men kan jeg spør hvilken sykkel du kjører og hvordan den er?
Han kjører bmw s1000rr og ifølge han selv er den helt knall :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: YZF eller RS4?

Legg inn av LordShaft »

Ja som gorbys skriver. Nå har jeg en BMW S1000RR som er utrolig komfortabel for en på min høyde. Kjørte tidligere ducati 748 som jeg også var veldig fornøyd med komfortmessig. Men nå hører det også med til historien at jeg er relativt godt trent. Sterk i kropp og kjerne, som kan gjøre at jeg føler mindre ubehag på en slik anstrengt sykkel enn noen andre kanskje ville gjort.
Du må nesten bare nødt å prøve sitte å kjenne deg litt fram. Jeg kjørte en cagiva mito eller hva den heter for noen år siden. Dette er jo en liten sykkel, men hadde ingen problemer med å finne meg til rette på denne heller.

Note 4

Svar