Fikk sykkelen tilbake fra Doktoren i dag. De har byttet blinklysene, skiltlys, byttet simringer i begge gaflene... Men ikke funnet noe feil med brytere, og oljeforbruket var innenfor normalen...
Bremselysbryter var det ikke feil på, dvs de fant ikke feil. Ikke så rart, siden den har stått inne i varmen hele tiden... Jeg har jo poengtert i ymse eposter at det er nettopp når det er kaldt og guffent ute, at ting ikke funker. Jeg ble kanskje litt amper idag, siden de først hadde sagt de ville bytte olje og plombere inn/ut, men ikke gjort det likevel, så jeg poppet meg litt og sa at den bremselysbryteren skulle byttes i noe som funket, samma pogger. Blir jo litt resignert og oppgitt, når jeg har hatt såpass mye tull med den, og lot det kanskje gå litt vel mye utover stakkaren som tok i mot meg
Forhandleren sa at de skulle se om de ikke kunne få satt på en trykkbryter på frembremsen i stedet, om det lar seg gjøre. Så får vi se.....
I tillegg oppdaget de at bremseklosser framme er utslitt. I helv.....! Etter 6000KM?! Trolig er de følsomme for salt og skitt og dritt. Det er jo ikke akkurat rent der nede nå for tiden.... Men greit nok. Rundt en tohundreogfemtilapp skulle de ha for nye klosser, så de er innkjøpt. Ikke akkurat noen høy pris, men ville heller betalt litt mer for ting som varte noe lenger... Kanskje jeg er for kravstor... Jeg har jo kjørt japse de siste årene.....
Det aner meg at forhandler langt på vei er enig i at denne sykkelen ikke er "superduper" til vinterdrift, men at den nok helst er egnet til plussgrader....
Snart er våren kommet for alvor, så da blir det en skikkelig rundvask, med ny polish og alt og det, og nye felger er klare til meg straks jeg vil hive av piggdekkene. Så den skal nok bli fin og fjong, og velfungerende, for en som ikke skal kjøre om vinteren...........
Sting-en står klar til meg, når det måtte passe. Så med sannsynlighet blir det Sting på meg i løpet av våren