KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:Høres ut som Ktm morro det ja, og så er det jo en totakter! Har selv en liten 125 exc, tørst, høyt vedlikehold osv. men hissig liten 2 takter på den og morro når svingene kommer så det gjør det godt igjen for all skruing. Og er liten og nett nok til og ta seg frem overalt.

Kjøper du stingen har du jo noen kr til overs til og legge inn aksjer hos fruen til og stikke på tur for også. Vinn-vinn :D
Ser det, at du har en EXC i siggen. EXC fra 1997er veldig lik Sting-en, mens den du har er vel en tanke fjongere :knegg Har du SM-et den, eller er det knastedekk du bruker? Er vel noe hinsides med pulver i den også? Vinterkjøring? :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

Jøss, den var litt lik, så den er en tidligere forfar kan man si :D Har både sm og knastedekk til den. Den har høy fnisefaktor for en så liten sykkel og være, har aldri hatt den på trille med det ryktes rundt 40 hk på fulleffekt, Har en atv også som brukes mye, har både sm og dekk med mer kjøtt på til den og. Kjører hele året uansett vær og vind, men foretrekker atv når isen ligger som verst.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:Jøss, den var litt lik, så den er en tidligere forfar kan man si :D Har både sm og knastedekk til den. Den har høy fnisefaktor for en så liten sykkel og være, har aldri hatt den på trille med det ryktes rundt 40 hk på fulleffekt, Har en atv også som brukes mye, har både sm og dekk med mer kjøtt på til den og. Kjører hele året uansett vær og vind, men foretrekker atv når isen ligger som verst.
40?! Steike... Fnisefaktor tror jeg på! :bananas
Sting-en kan visst gi rundt 30 med ganske enkle grep, men så var det det med levetiden dah... ;-) Har behandlet Sting-en med QMI teflon i gir og innsug. Det hjalp jaggu godt! Skal øke levetiden på ymse utsatte komponenter :-)
Kan anbefale å prøve de Heidenau-piggdekkene jeg har på Duke-en. Utmerket på glatt vei, mer lik "vanlige" dekk enn knastedekkene.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

fikse skrev:40?! Steike... Fnisefaktor tror jeg på! :bananas
Sting-en kan visst gi rundt 30 med ganske enkle grep, men så var det det med levetiden dah... ;-) Har behandlet Sting-en med QMI teflon i gir og innsug. Det hjalp jaggu godt! Skal øke levetiden på ymse utsatte komponenter :-)
Kan anbefale å prøve de Heidenau-piggdekkene jeg har på Duke-en. Utmerket på glatt vei, mer lik "vanlige" dekk enn knastedekkene.
Ikke verst det for en motor man kan ta under armen og gå :knegg Er vel stort sett det samme på de fleste endurosykler, plombe i eksos, en skrue og oppdysing så vil tro det gjelder sting også. Skal hive min i benk en dag for og se om det faktisk stemmer ut fra forhandler er 125 exc strupt ned kraftig. Men det går utrolig bra etter man fjerner utøyet. MEN, servicen er ganske frisk, stempelbytte +++ hver 100t. Hvor handlet du de dekkene?

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:
fikse skrev:40?! Steike... Fnisefaktor tror jeg på! :bananas
Sting-en kan visst gi rundt 30 med ganske enkle grep, men så var det det med levetiden dah... ;-) Har behandlet Sting-en med QMI teflon i gir og innsug. Det hjalp jaggu godt! Skal øke levetiden på ymse utsatte komponenter :-)
Kan anbefale å prøve de Heidenau-piggdekkene jeg har på Duke-en. Utmerket på glatt vei, mer lik "vanlige" dekk enn knastedekkene.
Ikke verst det for en motor man kan ta under armen og gå :knegg Er vel stort sett det samme på de fleste endurosykler, plombe i eksos, en skrue og oppdysing så vil tro det gjelder sting også. Skal hive min i benk en dag for og se om det faktisk stemmer ut fra forhandler er 125 exc strupt ned kraftig. Men det går utrolig bra etter man fjerner utøyet. MEN, servicen er ganske frisk, stempelbytte +++ hver 100t. Hvor handlet du de dekkene?
Ja, noe sånt som eksos og dyser. Nokså banalt enkle greier :thumleft 100 timer ja.. Skal vi se... det blir rundt 90 dager t/r jobben min det... Nesten like ofte som Duke-en må til Doktoren (enten service eller noe som ikke liker frost og fukt) det ](*,)
Dekkene kjøpte jeg hos Ride faktisk. Det kan være jeg husker feil, men synes å huske det var knappe/rundt 2.000,- for begge, uten montering. Så prisen er aldeles kurant. Visstnok kjører flere MCbud i Bergen med samme dekkene. Har ikke funnet det merket dekk hos dekkforhandlere, så det virker på meg som at det er MCforhandlere som gjelder. Litt lenger tilbake i loggen min her, er det en post med bilder av dekkene. Heidenau K66 heter de.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

Aha, fant dem på nett noe rimeligere. Skal gi dem ett forsøk til neste sesong , knastedekk med skrupigger har gjort jobben greit det men behagelig er det ikke på vei. Nå er det nå bare vått og grått fremover så veidekk er på.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Car-Lack 68 ruler!

Legg inn av fikse »

Gårsdagen bydde på gode temperaturer, sol og tørre veier. Er det faktisk våren som titter fram? :notworthy:
Greven er fremdeles hos Doktoren, krysser fingrene på at de begynner å nærme seg ferdig med å lappe den sammen :scratch :[-o<
I et anfall av vårkåthet fant jeg ut at bilen kunne få seg en runde med høyttrykkspyleren. Hadde ingen planer om å ta vårvasken, men bare å få vekk den værste skiten. Sist gang den ble vasket var.... i fjor? :scratch :bananas
Hadde en halvliter med Selaclean avfetting samt en liten skvett med felgrens. Sprayet begge deler på på tørr bil, tre-fire minutter vent, og spylte av. Med kaldt vann på høytrykk.

Hva skjer? Bilen ble 99% gullende ren?! Etter en kjapp avspyling med svært begrensede mengder kjemikalier? Til og med inne i felgene ble den nesten som ny! En mørk grå gugge rant nedover oppkjørselen, et bevis på at det var mye skit som rant av.
Dette har jeg aldri opplevd før. Hånden over de nederste deler avslørte at det var noen få fnugg av noen asfaltflekker igjen, men ellers var den helt glatt. Omtrent som nyvokset! Og glansen var absolutt fremdeles tilstede.

Finner ingen annen forklaring enn at den CarLack-voksen faktisk holder det den lover :thumleft :=D>

Den skal jobbe hardt den som skal overbevise meg om å bruke en annen voks noensinne! OK pris, lekende lett å påføre, flott glans, og så perler den vannet på bilen etter en vestlandsk vinter? Nesten for godt til å være sant!

Dette gir meg håp om at Duke-en (som fikk en grundig runde med samme voks) faktisk kan bli "strøken" igjen, selv etter en tøff vinter. Dette blir spennende!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Dexter »

Hvor får man kjøpt denne avfettingen? Det er vanskelig å finne gode produkter... de siste årene har jeg brukt lysolje/diesel som en del av behandlingen for å få bilene rene på våren.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Dexter skrev:Hvor får man kjøpt denne avfettingen? Det er vanskelig å finne gode produkter... de siste årene har jeg brukt lysolje/diesel som en del av behandlingen for å få bilene rene på våren.
Avfettingen kjøpte jeg hos en sjappe som kalles "Mekk". Den virker bra, blandt det bedre jeg har prøvd. Og så er den ikke så aggresiv mot polish, og ikke så fet som mange er. At den koster en niogførtilapp er heller ikke feil :prf

Men noe super-duper-hemmelig-mega-produkt er det ikke.
Det er det voksen som er :\m/:
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Fikk sykkelen tilbake fra Doktoren i dag. De har byttet blinklysene, skiltlys, byttet simringer i begge gaflene... Men ikke funnet noe feil med brytere, og oljeforbruket var innenfor normalen...
Bremselysbryter var det ikke feil på, dvs de fant ikke feil. Ikke så rart, siden den har stått inne i varmen hele tiden... Jeg har jo poengtert i ymse eposter at det er nettopp når det er kaldt og guffent ute, at ting ikke funker. Jeg ble kanskje litt amper idag, siden de først hadde sagt de ville bytte olje og plombere inn/ut, men ikke gjort det likevel, så jeg poppet meg litt og sa at den bremselysbryteren skulle byttes i noe som funket, samma pogger. Blir jo litt resignert og oppgitt, når jeg har hatt såpass mye tull med den, og lot det kanskje gå litt vel mye utover stakkaren som tok i mot meg :orefk
Forhandleren sa at de skulle se om de ikke kunne få satt på en trykkbryter på frembremsen i stedet, om det lar seg gjøre. Så får vi se.....
I tillegg oppdaget de at bremseklosser framme er utslitt. I helv.....! Etter 6000KM?! Trolig er de følsomme for salt og skitt og dritt. Det er jo ikke akkurat rent der nede nå for tiden.... Men greit nok. Rundt en tohundreogfemtilapp skulle de ha for nye klosser, så de er innkjøpt. Ikke akkurat noen høy pris, men ville heller betalt litt mer for ting som varte noe lenger... Kanskje jeg er for kravstor... Jeg har jo kjørt japse de siste årene..... :lol

Det aner meg at forhandler langt på vei er enig i at denne sykkelen ikke er "superduper" til vinterdrift, men at den nok helst er egnet til plussgrader....
Snart er våren kommet for alvor, så da blir det en skikkelig rundvask, med ny polish og alt og det, og nye felger er klare til meg straks jeg vil hive av piggdekkene. Så den skal nok bli fin og fjong, og velfungerende, for en som ikke skal kjøre om vinteren........... :terge

Sting-en står klar til meg, når det måtte passe. Så med sannsynlighet blir det Sting på meg i løpet av våren :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

har tatt ktm'en min ut nå :D sykt morsomt å kjøre nå på vinteren. fant ut litt nye ting med sykkeln, feks at den skrur seg av hvis du setter den i gir med støtten på. her er 2 bilder jeg har tatt :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av AJ »

Liker utseendet på Duke'ene :yeyeye
Spesielt den nye Duke 690. Men 125' en er ikke helt borte den heller ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

isakberntsen skrev:har tatt ktm'en min ut nå :D sykt morsomt å kjøre nå på vinteren. fant ut litt nye ting med sykkeln, feks at den skrur seg av hvis du setter den i gir med støtten på. her er 2 bilder jeg har tatt :thumleft
Utrolig hva noen klistremerker kan endre en sykkel :-) Ser bra ut! Det med sidestøtten er en funksjon de fleste sykler har, for sikkerhets skyld :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

fikse skrev: Det aner meg at forhandler langt på vei er enig i at denne sykkelen ikke er "superduper" til vinterdrift, men at den nok helst er egnet til plussgrader....
Snart er våren kommet for alvor, så da blir det en skikkelig rundvask, med ny polish og alt og det, og nye felger er klare til meg straks jeg vil hive av piggdekkene. Så den skal nok bli fin og fjong, og velfungerende, for en som ikke skal kjøre om vinteren........... :terge

Sting-en står klar til meg, når det måtte passe. Så med sannsynlighet blir det Sting på meg i løpet av våren :thumleft
Pass på og ikke bli nyforelsket igjen når solen titter frem og veiene er tørre og fine da :knegg

Er fort gjort og oppleve det samme neste vinter ( har selv gått i den fellen fler ganger )

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

ja, klistremerkene endrer den mye :thumleft men du fikse, når du kjøpte din sykkel. lekte det litt grønn væske ut av sykkelen din de første turene ? snakket med forhandleren og han sa at det var normalt de første turene.. :eh

Svar