VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ojda »

Gratulerer med nysykkelen :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av LordShaft »

Gratulere med ny dame

Note 3

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300,så ble det en ZZR

Legg inn av Barbarozza »

:prf Lovte å knipse.

..her er nyvinninga :twisted

Så får vi se...hva jeg får gjort utover...men det er bestillt inn to ting , styrehever på ca 15 mm
Og kræsjeknotter eller crashpads med flere innfestninger...liker ikke dette med å feste i motor...er du uheldig knekker du motorfeste....

Så MÅ jeg ha nye dekk....fikser ikke Bridgestone, enda bakdekket er nytt. Det selges rimelig
og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga. Bytter på XX nå også

Så blir det potter og PC5 etter juniferien
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300,så ble det en ZZR

Legg inn av LoneRider »

Barbarozza skrev: og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga.
Hva liker du ikke med Angel GT. Jeg hadde tenkt å bytte til disse men ble usikker da jeg leste dette.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av KydeX »

LoneRider skrev:
Barbarozza skrev: og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga.
Hva liker du ikke med Angel GT. Jeg hadde tenkt å bytte til disse men ble usikker da jeg leste dette.
Smak og behag tenker jeg. De har jo kommet bra ut i ørten tester, så jeg hadde ikke vært så bekymret for det.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

jeg ordla meg klønete, det er bridgestonedekkene jeg ikke er glad i.

XX selges jo og på den står det Angel GT, skal du selge en brukt sykkel idag bør den være ship shape :thumleft Den får nye Mich PR3

Så vrenger av de som står på nå, og ja...de er knallbra. Bedre en Z8 som jeg hadde før de.

På ZZR står det Bridgestone..og føler meg usikker spes på vått...selvom de sitter bare det er varmt. Så den skal FÅ NYE Angel GT :knegg bare det at nå må jeg knipe det fra matbudsjettet
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

En perle av en sykkel, om du vil bevare den strøken så pass på nedlegga.
Her er bilde av min etter en litt hårete runde på Ringen...

Bilde

Dro nedi med oljenivåglasset... :-k

Nye Angel GT på ZZR blir ikke feil, jævli bra feste i de.
Du kan nok med fordel gå opp på profilen til 190/55-17, blir litt kvikkere i vendinga da.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av biker7 »

Gratulerer med fin doning :thumleft Nye potter så er mye gjort. :-) :)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300,så ble det en ZZR

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev::prf Lovte å knipse.

..her er nyvinninga :twisted

Så får vi se...hva jeg får gjort utover...men det er bestillt inn to ting , styrehever på ca 15 mm
Og kræsjeknotter eller crashpads med flere innfestninger...liker ikke dette med å feste i motor...er du uheldig knekker du motorfeste....

Så MÅ jeg ha nye dekk....fikser ikke Bridgestone, enda bakdekket er nytt. Det selges rimelig
og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga. Bytter på XX nå også

Så blir det potter og PC5 etter juniferien
Flott sykkel. Er disse dekken brukene på min GTR? Her går det jo bare i rolig tirkjøring så kunne vært gøy å prøvd Bridgestone.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Ja Voodoodoo, den er lav...men kjenner jo samme greia fra XX

Jeg er bare 177, så å heve den like mye som XX vil jeg nok ikke gjøre....:) Sjekker omkretsen så ser jeg om det er greia :) Må kjenne litt på hvordan dette svinger men så langt synes jeg den er mer kvikkstyrt en XX og VFR800 som jeg akk kjøpte til en venn av meg

Dog så er du mye verre en meg mht Ringen osv. :prf

Johnny :vs Dekket er ditt det hvis du gir meg 500 kr , du skal få med fordekket men det får du gratis da ikke det er noe særlig. og jeg har aldri kjørt på dette før.. Fordekket er rundt og fint da og godt med mønster der også...dim er 190\50-17 Men ikke skyld på meg hvis du ikke liker de :knegg

Jeg har søkt litt på nettet, det trenger tid til å bli varmt så sitter det. Men det vil nok slites sykt fort på din . Får nye dekk innen 10 dager tenker jeg, så kan jeg sende det når jeg har lagt om. Eller bor du nærme meg ? Akerhus syd

Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av biker7 »

Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier. :prf (altså meget bra ! )
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

biker7 skrev:
Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier. :prf (altså meget bra ! )
Det var det jeg tenkte også :thumleft
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

Barbarozza skrev:
biker7 skrev:
Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier. :prf (altså meget bra ! )
Det var det jeg tenkte også :thumleft
Er litt knot med slipon før og etter 08. På din sitter kat-en i torpedoene så med slipon blir du kvitt de. De E-merka pottene er som regel fra 08 og opp men da har mellomrøret litt annen dim så en må lage en overgang elns. Alternativt handle grenrør fra 08... Kat-en kan en jo alltids banke ut...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

perhjalmar
Innlegg: 31
Registrert: 20 feb 2012, 16:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA
Sted: Svelvik

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av perhjalmar »

Gratulerer med ny sykkel, :prf har en 2006 ZZR (+ 4 andre) Har montert fullt Acro. (ble som de lovte, 10 kg mindre og 10 hester mere) monterte Bazzaz (7 hester ekstra), men har ikke fått finjustert den enda. Går litt dårlig opp til 4 tusen, si fra hvis du får noe gode løsninger til ZZR.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Takk for tipset Voodoodoo. Jeg skal være ops :D

Overganger greier jeg som regel å fikse hos en rørbøyer. Jeg er klar over katta i potta for å si det sånn.

Per Hjalmar : Takk :D

Hos meg blir løsninga å beholde original eksos minus pottene, jeg har hatt helannlegg på CBR i alle år men som du selv sier så får man alltid sekundærproblemer når man roter med det. Jeg løste det med forhøya bensintrykk og PC på den. Men problemet som jeg alltid sleit med var at den ble varm, og i europa med 40-45 varmegrader begynte det ofte å koke med engang det ble litt stillstand :-)å . Det fikk jeg aldri bort. Med originalanlegg så er dette ikke tilstede.Ei heller her hjemme da det skjeldent er så varmt

Jeg vet ikke hva du har gjort i tillegg men har du fjerna secondary butterflies så går nok sykkelen din magert. Ergo ujevnt under 4 tusen så lenge du ikke har benket den.

Du kan sikkert øke fuelcellene under 4000 med Bazazzen også ??? prøv med 5 %

Jeg holder en knapp på brukervennligheten til Powercommander + autotune, jeg kjenner produktet og kan bruke den, Bazzaz er desverre ukjent for meg. Så PC blir løsninga for meg og jeg slipper å benke.

Denne gangen blir det kun relativt enkle forbedringer, med 190 gamp behøver jeg ikke så mye mer...

Høres ut som du har laga deg en versting i alle fall :) Kult :knegg
Memento mori

Svar