En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37950
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av AJ »

Kort innpå med et forslag:
hva med å lage en egen tråd om vektforskjellene på MC? Hva årsakene til dette er og hvordan det virker inn på lastevne, kjøreegenskaper, holdbarhet osv. osv.

En diskusjon og meningsutveksling om dette i egen tråd tror jeg kan bidra til at "En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC"-tråden ikke blir altfor off-topic... ;-)
I tillegg tror jeg temaet i seg selv er interessant nok til å forsvare en egen tråd.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Tobben84 »

Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Snikendeugle »

Tobben84 skrev:Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi...

Så ut som noe fra veldig tidlig 2000 tallet!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av jongsanim »

Snikendeugle skrev:
Tobben84 skrev:Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi...

Så ut som noe fra veldig tidlig 2000 tallet!
Ser ut som et skadet dyr som rygger....

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Tobben84 »

Faktisk noe av det verre jeg har sett av ny mc siden jeg fikk interessen en del år tilbake. Helt grusom :scratch

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Tobben84 »

jongsanim skrev:
Snikendeugle skrev:
Tobben84 skrev:Denne syns jeg ikke de har vært heldige med designet på:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi...

Så ut som noe fra veldig tidlig 2000 tallet!
Ser ut som et skadet dyr som rygger....
Hahahaha, der traff du spikern :lol

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: En skal se mye rart på FINN...brukt MC

Legg inn av Gordon »

Andreas skrev:Nå skal ikke jeg påstå jeg er noen rettskrivnings-GUD.. Men en ting slår meg vær gang jeg sitter å surfer på FINN. Så å si ALLE annonsene har masse skrivefeil (ordeling, komma, punktum store og små bokstaver osv osv osv osv).... Annonser fra firma er ingen unntak. DE SKRIVER OFTE ALT MED CAPS LOCK PÅ OGSÅ. Skal man prøve å selge et produkt i dag, så hjelper det vell å virke litt seriøs å vise at man ikke bare har slurvet ned noen feilskrevne ord og settninger? :eh

Jeg skjønner at folk kan ha skrivevansker, men alle som skriver annonser kan ikke ha det :-k Alt for mye uformell skriving i verdagen har vell ødelagt en del. Men jeg synes nå ivertfall at man kan ta seg litt tid til å korrekturlese noe man skal legge fram offentlig. Det kan ikke være for mye å kreve av folk :scratch SÅNN, det var det jeg ville klage på i dag :vs :prf :prop:

For meg kan det være et problem og skrive på Norsk. Opprinnelig fra England, vi lært ikke Norsk på skole. Det er hovedsakelig grammatikk som er for meg et problem. Enkelte ending av ord bomme jeg på - er det "r" til slutts eller? Jeg får litt hjelp fra konen, men etter å har bodde her i over 40 år, har jeg gitt opp, og håper at folk flest forstår det jeg skriver. Alternative vil være Engelsk.
Men når det er sagt, er jeg enig med deg om hvor sløv mange er når de skrive/skriver?
Gordon

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Intruder »

Hos Glomstad Motor på Raufoss står en BMW R1200 C Classic for salg , en sykkel jeg faktisk synes er jævla tøff !! :mc5

...gidder noen av dere sette inn et bilde her...pliiis ! :prop: :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av omaas »

Bilde

Skal du skifte ut Intrudern?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Fjeldern »

Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Fjeldern »

Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Banditmannen »

Fjeldern skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Nei, det stemmer ikke! 0,2 kW/kg er formelen, og minste vekt med maks effekt(35 Kw/48 hk) blir da 175 kg

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Fjeldern »

Banditmannen skrev:
Fjeldern skrev:
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...

Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.

Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Nei, det stemmer ikke! 0,2 kW/kg er formelen, og minste vekt med maks effekt(35 Kw/48 hk) blir da 175 kg
Da retter jeg meg. Var nemlig det jeg har fått høre. Uansett en billig sykkel, så da ligger det vel heller i prisen

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av Intruder »

omaas skrev:Bilde

Skal du skifte ut Intrudern?
Nei,blir nok intet skifte...før jeg havner i skifteretten... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Svar