Lease MC?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Lease MC?

Legg inn av supersic »

ATWindsor skrev:
rogkas skrev:Det er bare en part som tjener på leasing; leasingselskapet. Styr unna.
Slik er det jo med alle typer lån/leie, men det er jo ikke nødvendigvis slik at alle har muligheten til å styre unna lån.
Nei men alle kan styre unna leasing

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Lease MC?

Legg inn av ATWindsor »

supersic skrev:
ATWindsor skrev:
rogkas skrev:Det er bare en part som tjener på leasing; leasingselskapet. Styr unna.
Slik er det jo med alle typer lån/leie, men det er jo ikke nødvendigvis slik at alle har muligheten til å styre unna lån.
Nei men alle kan styre unna leasing
Jeg sier ikke at denne MC-leasingen er en god deal, men om alternativet ikke er å kjøpe for egne penger, så er ikke nødvendigvis leasing noen dårlig greie.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Lease MC?

Legg inn av Alex-68 »

Er en del her, som ikke kan en dritt om leasing.. :crazy: Enten så leaser man hele summen, ellers så betaler man en restsum... Og er da eier.. Sånn virker det privat, og bedrifter leaser for å slipper serviceutgifter etc. Har dyrere leasing, på kortsiktet plan..
Mc Oslo Suger!

Eirikvestfold
Innlegg: 98
Registrert: 24 jan 2016, 04:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj6 diversion f, 2009.

Re: Lease MC?

Legg inn av Eirikvestfold »

Alex-68 skrev:Er en del her, som ikke kan en dritt om leasing.. :crazy: Enten så leaser man hele summen, ellers så betaler man en restsum... Og er da eier.. Sånn virker det privat, og bedrifter leaser for å slipper serviceutgifter etc. Har dyrere leasing, på kortsiktet plan..
Merker at jeg kan lite om det ihvertfall. I dette tilfellet leaser man hele kjøpssummen + 8000,- (som tilsvarer årsavgift for perioden) - mener du at man da "uten videre" kan få overdratt sykkelen til seg selv? I så fall er ikke dealen HIMLA gal.
Kjører kun når været er fint og jeg har medvind.

Yamaha xj6 (fz6r)

rogkas
Innlegg: 42
Registrert: 22 mar 2016, 14:06
Motorsykkelen din: HD Road King

Re: Lease MC?

Legg inn av rogkas »

Eirikvestfold skrev:
rogkas skrev:Det er bare en part som tjener på leasing; leasingselskapet. Styr unna.
Med bil fikk vi en ok deal. Men dette var noe helt annet :)
Leasing av bil er samme greia, kun leasingselskapet som tjener på det.
Styr unna leasing av kjøretøy.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Lease MC?

Legg inn av Alex-68 »

Ta og hør hva type avtale du kan få... Og har du som sagt, ikke planer om og bytte sykkel så er det bare og kline til. Klart de tjener på det, men det gjør de som leaser også om man som sagt klarer og ha sykkelen lenge, og betaler restløp. Er temmelig likt som med Lån, og da kan man jo si; Styr unna Mc lån, pga er bare banken som tjener på det.. :lol
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Trond C
Innlegg: 29
Registrert: 15 mar 2016, 19:31
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2015

Re: Lease MC?

Legg inn av Trond C »

Man har ikke, i alle fall ikke offisielt, rett til å kjøpe leasinggjenstanden til beregnet restverdi / nedbetalt verdi. Men, kanskje, uten at man har rett til det. Det er mva på renter, det slipper man i banken :-) En motorsykkels restverdi er såpass usikker at jeg ikke tror leasingselskapet beregner noe i leaserens favør, de vil være sikker på ikke å tape på dette, og man betaler da som oftest ned mye mer enn det reelle verditap.
Vennlig hilsen Trond
BMW R1200R
Tidligere: Yamaha XS500 ´78, Yamaha XS750 ´77, Suzuki GS1000L ´81, Honda VFR800 ´99, BMW F800ST ´07, BMW R80ST ´83

Eirikvestfold
Innlegg: 98
Registrert: 24 jan 2016, 04:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj6 diversion f, 2009.

Re: Lease MC?

Legg inn av Eirikvestfold »

Med en bil hvor man i løpet av 3-5 år har betalt deler av bilens verdi skjønner jeg at det blir et regnestykke ved avtalens utløp.

Men når det blir så tydelig at man har betalt 100% av sykkelens verdi innen avtalen (faktisk 2 måneder før den går ut), er jeg spent på hva leaseplan svarer.

Hadde jeg fått det spørsmålet hadde det virket litt rart å svare "vi tar sykkelen" eller lignende når det er så tydelig at leaser har betalt så mye.

Jeg skal poste svaret fra Leaseplan her.
Kjører kun når været er fint og jeg har medvind.

Yamaha xj6 (fz6r)

Eirikvestfold
Innlegg: 98
Registrert: 24 jan 2016, 04:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj6 diversion f, 2009.

Re: Lease MC?

Legg inn av Eirikvestfold »

Svaret jeg fikk av leaseplan i dag. Husk at sykkelen koster 108.000,- ny i butikk. 118.000,- over fire år om man leaser den. Jeg spurte om hvorfor man betaler sykkelen i sin helhet + 10.000,- (som dekker servicer og årsavgifter nesten på krona).

Svaret fra Leaseplan:
"Sykkelen er ikke fullfinansiert, men service og vedlikehold, samt årsavgift får det til å se litt slik ut.
Hvilken sykkel er det du er interessert i?

Jeg kan sende deg et litt mer detaljert oppsett som viser hva du betaler."

Man kan lure på om de drikker tett på kundeservicen.. Det er ikke en svært dårlig deal, det er service/vedlikehold/årsavgift som "får det til å se litt slik ut". Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.
Kjører kun når været er fint og jeg har medvind.

Yamaha xj6 (fz6r)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: Lease MC?

Legg inn av kjellv »

Eirikvestfold skrev:Svaret jeg fikk av leaseplan i dag. Husk at sykkelen koster 108.000,- ny i butikk. 118.000,- over fire år om man leaser den. Jeg spurte om hvorfor man betaler sykkelen i sin helhet + 10.000,- (som dekker servicer og årsavgifter nesten på krona).

Svaret fra Leaseplan:
"Sykkelen er ikke fullfinansiert, men service og vedlikehold, samt årsavgift får det til å se litt slik ut.
Hvilken sykkel er det du er interessert i?

Jeg kan sende deg et litt mer detaljert oppsett som viser hva du betaler."

Man kan lure på om de drikker tett på kundeservicen.. Det er ikke en svært dårlig deal, det er service/vedlikehold/årsavgift som "får det til å se litt slik ut". Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.
Du får nok en bedre deal selv med 100% finans i Santander!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

rogkas
Innlegg: 42
Registrert: 22 mar 2016, 14:06
Motorsykkelen din: HD Road King

Re: Lease MC?

Legg inn av rogkas »

Eirikvestfold skrev:Svaret jeg fikk av leaseplan i dag. Husk at sykkelen koster 108.000,- ny i butikk. 118.000,- over fire år om man leaser den. Jeg spurte om hvorfor man betaler sykkelen i sin helhet + 10.000,- (som dekker servicer og årsavgifter nesten på krona).

Svaret fra Leaseplan:
"Sykkelen er ikke fullfinansiert, men service og vedlikehold, samt årsavgift får det til å se litt slik ut.
Hvilken sykkel er det du er interessert i?

Jeg kan sende deg et litt mer detaljert oppsett som viser hva du betaler."

Man kan lure på om de drikker tett på kundeservicen.. Det er ikke en svært dårlig deal, det er service/vedlikehold/årsavgift som "får det til å se litt slik ut". Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.
...og jeg gjentar...styr unna leasing på kjøretøy. Med mindre du liker å bruke litt ekstra penger da...

Svar