Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Intruder »

:mc2 Er jo ikke alle her som har av de nyeste syklene,iallfall jeg føler meg litt bak mål når
unghvalpene maler i veg...
:mc3 Dele alle gode og dårlige erfaringer ville jo vært litt kul da !!
:mc1 Er vel litt koselig å ha litt prek for oss selv,men vi skal selvsagt slippe til de andre også...
:mc5 SÅ KOM IGJEN DA !! :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Intruder »

Selv kjøpte jeg min 1992 Suzuki Intruder for fem år siden,den hadde da gått 40000 km og nå i mitt
femte eierår har den passert 73000.
Har tatt nødvendig vedlikehold,ellers ikke gjort noe og den putrer og går uten problemer.Til tross
for alderen er det mange som tror den er ny,og DET er som dere vet godt å høre... :prf
Har prøvd Triumph Amerika,Yamaha Midnight Star 950 og Honda Shadow,mye nyere men synes personlig
ikke forskjellen er så stor at den forsvarer ca 100000 i mellomlegg ! :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av JanK »

Jeg har en 1988 GSX-R750, det var min første tunge motorsykkel. Kjøpte den i 2003, da jeg tok mc lappen.

Har gått i underkant av 70.000km uten nevneverdige problemer, nå for tiden blir den dessverre lite brukt, men jeg selger henne aldri.

Bilde

:love

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Jompa »

Endelig en tråd for oss som ikke kjører plastraketter, og skjønner at en sykkel enten er laget for vei eller terreng, og ikke begge deler.
Det betyr i klartekst at en moderne "motard" er en bastard. Synes også at de som kjører sykler fra grava, mao engelske,
har tatt uforholdsvismessig stor plass på forumet.

Selv kjører jeg 80-tallsykkel.
Fra den tida da alt var på sitt beste, både motorsykler, musikk,og damer. Selv var jeg muligens også på høyden da ?
Regner med nye aksjoner fra "Tigrene" etter dette, men det får jeg tåle.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av ArcticTiger »

@Jompa, jeg så ikke noe bilde av sykkern din, er det fordi du har vaklet litt i troen på den i det siste at du ikke vil vise den frem :-k
Sist redigert av ArcticTiger den 03 jan 2014, 13:51, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Geir »

Kjører Yamaha fra -95 og er happy med den enn så lenge. Blir kanskje noe nytt hvis jeg får fruen med på kjøretur etterhvert.

Luftkjølt og kardangdrift = minimalt vedlikehold. Har kun skiftet olje, filter, bremseklosser og simmerringer på gaffelbeina den tiden jeg har hatt den. Og dekk selvsagt. Jernhesten var vel kjørt rundt 55k da jeg kjøpte den i mai -08 og nå står telleverket på 83k (eller noe rundt der). Nå er ikke dette en sykkel som akkurat flår skinnet av pølsen med sine beskjedne 89 hk, men det er nok tak i den til mitt bruk.

hadde sikkert vært moro med noe splitter nytt, men å slenge ut 150-250k (eller det som verre er) på ny sykkel til bare meg selv blir litt vel mye ego-tripp når man har familie. Synes jeg. :mk
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av JRO »

Da får jeg hive meg på her jeg også, Kawasaki KZ1300 fra 1981. Vil si at den da er veteran etter veitrafikkloven.

Bilde

Hvor mye den har gått vet jeg ikke, det står 12 000 miles på telleren, men kan ikke tenke meg det er riktig. Kjøpt i USA 2007 importert til Norge i 2009, ventet til 2011 med å registrere den for å slippe engangsavgift.

1300 cm3, 6 sylindre, ca 130 hk, 120 Nm.

Har jeg lyst til å selge, kanskje. Har jeg lyst på noe nyere, ja. Men hva jeg har lyst på vet jeg ikke helt, jeg er litt tekno freak og liker å ha nyeste teknologi som DbW Drive by Wire, ABS, Tracktion controll, led lys, cruise control etc. etc. Men vet samtidig at det ikke blir så altfor mange mil på sykkelen, det som begrenser er familie (får ikke kona på sykkelen) jobb (jobber i snitt 50 timers uke) været (liker best å kjøre når sola skinner). Så hvorfor har jeg da en veteran når jeg er litt tekno nerd, det var vel så enkelt som at når jeg så denne sykkelen mens jeg bodde i USA, så ramlet minnene om ungdomsåra inn og dette var stassykkelen tidlig på 80 tallet. Og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den. Har akkurat bak meg 1050 km. på Vårslipp turen, må si jeg var spent på om sykkelen ville fungere hele denne helgen, men det gjorde den uten problemer. Måtte fylle på med litt olje, men det var det eneste.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Jompa »

ArcticTiger skrev:@Jompa, jeg så ikke noe bilde av sykkern din, er det fordi du har vaklet litt i troen på den i det siste at du ikke vil vise den frem :-k
:knegg
Å, Æ trudde Æ hadde lagt ut for mange bilder av den allerede, men her e ett.
Neida, æ vakle såvisst ikke i troen, det e mere snakk om trosretning. For meg e det 4-sylindra, luftkjølt japse som gjeld.
Alt anna blir bare forbigående forelskelser.
Jompas GPz 1100,3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av JRO »

Hi Jompa, syns jeg har hørt litt sekser forelskelser også. Har det forholdet kjølna og er du tilbake til firern igjen?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Intruder »

Intruder og jeg trives så godt sammen at et bytte er nokså utenkelig,men hvem vet.Om jeg legger i ++100.000 i en annen sykkel,kan jeg likevel ikke gjøre annet enn å kjøre en dagstur rundt Mjøsa eller noe,slik ser jeg på det.
:gk Hurra for gammelkara og gammelsykla ! :yeyeye
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Jompa »

kz1300 skrev:Hi Jompa, syns jeg har hørt litt sekser forelskelser også. Har det forholdet kjølna og er du tilbake til firern igjen?
Æ ser på, og drømme om andre damer også, :yeyeye men holder meg til kjerringa :mk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Pollti »

Jompa skrev:Endelig en tråd for oss som ikke kjører plastraketter, og skjønner at en sykkel enten er laget for vei eller terreng, og ikke begge deler.
Det betyr i klartekst at en moderne "motard" er en bastard. Synes også at de som kjører sykler fra grava, mao engelske,
har tatt uforholdsvismessig stor plass på forumet.

Selv kjører jeg 80-tallsykkel.
Fra den tida da alt var på sitt beste, både motorsykler, musikk,og damer. Selv var jeg muligens også på høyden da ?
Regner med nye aksjoner fra "Tigrene" etter dette, men det får jeg tåle.
Er enig med deg her, bortsett fra motard delen for de er kjempemoro å kjøre selv om utnyttelsesprosent av egenskapene er knapt målbar for min del. Vi gamle som knapt kan telle sylindre og aldri husker modell betegnelser kan vel ha det trivelig uten siste nytt ? Kjøpte nettbrett og i-phone siste måned og det syntes jeg var no dritt så jeg heiv det inn døra til KB som jublet. Jeg vet ikke hvorfor ? Bare no møl syntes jeg ! :notlistening

Brukeravatar
phantom
Innlegg: 82
Registrert: 13 mai 2011, 10:35
Motorsykkelen din: yamaha xvs 1100a

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av phantom »

Kjører nå inn i sesong nr fire med min Drag Star 1100 classic.
2000 mod med 53000 på måleren. En sykkel som nesten bare er laget av metall. jeg tror det bare er kjerringa jeg liker bedre enn den. Yamaha tx 750 som jeg kjørte i mitt forrige mc liv på slutten av 70 tallet dukker ennå opp med gode minner inne i ett gammelt mc hue. Drag Star`n blir hos meg til jeg havner i storpenalet, og kjører på den "store" highway, da med en HD softtail deluxe. :thumleft
PS. KZ 1300 ser jo ut til å nettopp ha forlatt fabrikken!! :prf

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Fidel »

Har litt av hvert i garasjen (selv om de er Guzzi alt sammen) men den eldste er en 1985 850 T5 med sidevogn (med unntak av en 1979 SP 1000 som er bygget om til classic racer, men den er ikke registert så den kan ikke gå på veien.) Det rare er at det er den gamle T5'en som får mest "juling", for den tjenestegjør som vintersykkel. Men så får den stell også, da. Mellom slagene.

Neste på ønskelista er en 1969 Guzzi Nuovo Falcone 500. Det er noe eget med disse gamle ordentlig mekaniske treskeverkene. Jeg tror det er sånn at man vokser forbi plastrakettstadiet etter noen år med lapp og sykkel, og setter mer og mer pris på mekanikken i de gamle syklene. I alle fall er det sånn med meg.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av JRO »

phantom skrev:Kjører nå inn i sesong nr fire med min Drag Star 1100 classic.
2000 mod med 53000 på måleren. En sykkel som nesten bare er laget av metall. jeg tror det bare er kjerringa jeg liker bedre enn den. Yamaha tx 750 som jeg kjørte i mitt forrige mc liv på slutten av 70 tallet dukker ennå opp med gode minner inne i ett gammelt mc hue. Drag Star`n blir hos meg til jeg havner i storpenalet, og kjører på den "store" highway, da med en HD softtail deluxe. :thumleft
PS. KZ 1300 ser jo ut til å nettopp ha forlatt fabrikken!! :prf
Takk for det phantom, har blitt noen timer med pussefilla ja.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar