Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:39, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av Kimsa »

S2 skal jo egentlig være blandt de bedre hjelmene med tanke på støy, men turbulens klarer de ikke luke ut uansett. Det er langt enklere å redusere høye frekvenser enn lave som forplanter seg mere.

Jeg opplever at med min gamle hjelm kan jeg føre sykkel uten kåpe opp mot 130km/h uten at støyen plager meg mens på min egen begynner støy å bli sjenerende alt ved 70km/h.

Jeg kommer nok uansett til å bytte sykkel til kåpeløs ved neste sessong.
Må vurdere litt hvordan sykkel jeg skal ha. Forelsket meg totalt i Yamah MT-07 når jeg lånte den sist helg.. (desverre uaktuelt å kjøpe sykkel i 100.000kr klassen)

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:40, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av DrGreve »

TheBandit skrev:S2 er så stille som en hjelm kan bli når man kjører sykkel uten vindskjerm ja, men det er den verste hjelmen jeg har hatt når det gjelder støy og sykler med vindskjerm. Der er både Nolan og Caberg mye bedre.

Tror nok forresten at yamaha mt er morsome sykler om man stort sett drar rundt på kortere turer. Ønsker meg en figther i tillegg til FJR'n til å brukt på kveldsturer, men jeg tømte nok budsjettet når jeg kjøpte nåværende mc :-P

Sent fra min D6503 via Tapatalk
Det er min erfaring også. Jeg hadde en S1 og oppgraderte til S2 i vår. Her om dagen monterte jeg scala rider tilbake på S1, så får jeg vurdere hva jeg skal gjøre med den nye, alternativt, sjekke hva som kan gjøres med vindskjermen..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kimsa
Innlegg: 30
Registrert: 30 apr 2014, 11:32
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av Kimsa »

Heisann folkens.

Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på hvordan det går. Kjører fortsatt sykkel, og det er en fryd å kjøre de dagene tinnitus ikke er slitsom. Begynner å slite bakdekket helt ut til kantene nå, så kan vel si ferdighetene og dristigheten har økt noe.

Kjører per i dag med kappet vindskjærm, er usikker på om det gjør store forskjellen fra den dubbel buble skjærmen, men prøver nå en periode.

Schuebert C3 hjelmen ble sendt i retur, ble aldri fortrolig med den og etter en testtur på sykkelen oppdaget jeg at øvre kant på pinlock visiret havnet mitt i synsfeltet mitt, så kunne ikke holde hodet slik det var naturlig om jeg skulle se skikkelig. Så da ble det til at den gikk i retur.

Har bestillt meg en MTR S-811 i stede. Denne passet hode mitt super bra. I tilegv har jeg bestillt denne vindstopperen som er linket til tidligere i denne tråden, har troen på at det blir suksess. :D

Fortsatt god Mc sessong. ?

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:41, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av freddy123 »

oki :mk dette med ørepropper det er noe jeg skal prøve å bruke mye ikke fordi jeg er plaget med tinnitus enda, men rett og slett for å bevare hørselen nå som jeg har den. jeg har prøvd noen skumpropper som jeg har hatt liggende her hjemme og det har blitt til at jeg har brukt de proppene i hele år, de demper støy :prf , men jeg hører ikke en dritt når noen prøver å snakke til meg med de på som kan være irriterende når man kjører i en gruppe med andre og man bare gjør et kort stopp.

så det jeg da er ute etter er da noen propper som demper vindsus og annen farlig lyd bra og samtidig at det skal kunne gå an å snakke med noen ved ett kortere stopp langs veien med hjelmene på.

noen her inne som har prøvd og feilet litt når det gjelder propper :-k

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av thewiz »

Vet ikke om denne er postet før, men hadde jeg hatt problemer med dette hadde jeg kjøpt slike:

https://www.youtube.com/watch?v=ev7zcvP ... V3ukELchBw" onclick="window.open(this.href);return false;

Du får tilpassa dem spesielt til ditt øre og skal vist være ganske høy kvalitet. Koster litt men hva er vel ikke hørselen verdt

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Plages med Vindstøy/Turbulens (har Tinnitus)

Legg inn av Tonys »

Jeg brukte en slik på hjelmen et par år, og det hjalp veldig på støy.
http://www.amazon.com/WINDJAMMER-REDUCE ... N8SPHGHE51
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Svar