Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Toven

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Toven »

Hvordan, hva, hvem ? :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

cevillan skrev:Da var endelig Duken på plass på tørr side av fjellet etter et ublidt møte med noen amatørmessige tyver i Bergen. Deler av skiltet ble spist av et troll over Haukeli. Hvor det forøvrig snødde litt, uten at det la seg på bakken :scratch

Bilde

I løpet av uken får jeg nytt skilt og Michelin Pilot Road 4 fremme og bak. Framdekket er nesten nede på tråden etter 11 000 km. Er spent på hvordan PR4 er i forhold til Metzeler Z8 som jeg har nå. Designmessig er det ingen innertier. Satser på å også få dillet meg til å erstatte den originale tidytail fra PP til den fra R&B som har overvintret i boden.

Da skulle jeg være klar til guidet tur rundt på Østlandet av snikendeugle i løpet av neste uke :prop: Det trengs, kjørte meg bort da jeg skulle ta en alternativ rute til jobb her om dagen.
:prop:


Litt for mye wheelies for skiltet?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Man ser tydelig at dette er resultatet av alt for mye lyd... :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Og det MED db-dödaren! Dæffern :knegg

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Neimen ikke ofte det er billigst i Norge!

http://www.spinnin-wheel.com/index.php/ ... cer-detail" onclick="window.open(this.href);return false;

BRA pris :)

Klør litt i fingra...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:Neimen ikke ofte det er billigst i Norge!

http://www.spinnin-wheel.com/index.php/ ... cer-detail" onclick="window.open(this.href);return false;

BRA pris :)

Klør litt i fingra...
Og pluteselig så var det gjort? :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jepp, men ikke fra Spinnin'. Det var visst kun lyddemperen det der, ikke header pipen også :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av pingvin »

Litt tjuvreklame men prøver...

Har SMC bakdemper og gafler fra 2010 i god stand. Maskinert bort 6mm på innsiden av venstre gaffelen (gjort på verksted) så passer med 690Enduro styrebrygger.

Har også SMC bremser komplett med bremsepumpe, slange og kalliper.

Med dette kan du bygge om din 690Enduro til SMC, da får du råeste 690en og ikke den tyngre og litt jentete Duken ;-)

Eneste du da trenger er SMC hjul men stadig noe på finn.no her om du ikke allerede har det.

Tror passer på alle 690 Enduro/R. Send PM om du er interessert.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

dynamal
Innlegg: 25
Registrert: 10 mar 2015, 18:41
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2008

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av dynamal »

Wheelie med Ktm duke 690 2008? Til dere som har denne, hvordan synes dere det er å ta wheelie med denne? Prøver litt, men er vel for pysete:( Synes kanskje den den er litt framtung/ugunstig balansepunkt, sitter liksom litt langt frem på sykkelen.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Fikk Stage 1 og 2 DNA filterene i posten og disse er nå montert. Vet ikke om jeg får Fresco Bypassen før jeg har oppkjøring, og lurer på om det er noe fare for å kjøre med dette uten remap.

Hva bør jeg gjøre? Bare kjøre med A2 map og DNA S1 og 2til jeg får bypass også remape da. Eller remape nå som jeg kun har montert luftfilter og kjøre med EVO2 map til jeg får katalysator-bypass, eller demontere luftfilteret og bruke originalt til jeg får bypassen?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Hei,

Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.

DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.



Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

dynamal skrev:Wheelie med Ktm duke 690 2008? Til dere som har denne, hvordan synes dere det er å ta wheelie med denne? Prøver litt, men er vel for pysete:( Synes kanskje den den er litt framtung/ugunstig balansepunkt, sitter liksom litt langt frem på sykkelen.
Jeg ser ikke for meg at det er veldig forskjellig fra Duke IV ihvertfall. Det er fullt mulig å clutche opp i fin wheelie i 2. Gir.
3. Gir tviler jeg sterkt på.

Det står nok mye på hvor mye du tør :) Øvelse gjør mester!

Duke 3 har vel når jeg tenker meg om den 2. Og 3. Gir wheelie sperren også (google it). Enkelt å fjerne.


Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:Hei,

Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.

DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.



Sent from my D5803 using Tapatalk
Takker, da gjør jeg det slik :)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
Ut i fra manualen som kommer med uttaket så skal det drilles et lite hull på siden av front-masken... eh dårlig forklart.
Jeg kan se om jeg husker å ta et bilde av min som AMD monterte for meg tidligere. Ganske enkel jobb som godt kunne blitt gjort selv, da all kabling osv er plug & play.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar