Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Zadnez »

KTM950SMR skrev:Ikke dumt med forskjellig kjøremodus, feks når det regner er det ikke alltid det er like ok med ca 170hk ferdig levert på hjulet;)
Men er man forsiktig går det fint.

Velger du cbr får du en herlig sykkel. Liten og snerten beskriver den godt. Føles nesten som du setter deg 600. Med R-77 slip-on pc5 , Z-bomb,originalt luftfilter gir min 172 på hjulet. 109NM fra ca 6000 og ut. Jeg veier 110 kg før kjøreutstyr så byttet bakdemper på min. Da ble det en helt annen sykkel. Anbefaler deg å få deg en eller to banedager for å lære deg sykkelen din å kjenne. Du vil ikke angre...:)) Så lenge du ikke tryner da...;)

Bilde
Bilde
DET var en lekker sykkel :thumleft
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av KTM950SMR »

Takk:) Var uvant med den korte snuten med tanke på at jeg kom fra 07 R1, men den har vokst på meg over sommeren.
Det som er litt artig er i vognkortet står det "Konstruert hastighet 297km/t", nyttig informasjon å ha med i vognkortet :knegg
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av thewiz »

172 på hjulet er insane! Tror du skal være fornøyd med det. Hvilken årsmod er det?

Har bestemt meg nå for at det står mellom CBR 1000RR og R1 nå. Har valgt bort ZX-10R og GSXR1000 pga utseende rett og slett.

Skal få prøvd begge til våren tenker jeg

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av KTM950SMR »

thewiz skrev:172 på hjulet er insane! Tror du skal være fornøyd med det. Hvilken årsmod er det?

Har bestemt meg nå for at det står mellom CBR 1000RR og R1 nå. Har valgt bort ZX-10R og GSXR1000 pga utseende rett og slett.

Skal få prøvd begge til våren tenker jeg
172 på hjulet er helt greit :thumleft
Min er en 09 modell. Skulle egentlig ha kawa, men så dukket repsolen opp. Å som litt MotoGP entusiast så var det vanskelig å ikke dra og prøvekjøre. Da var det meste gjort..... selv med kast i skivene forelsket jeg meg i denne sykkelen. Så da ble det sykkelkjøp 5 dager etter min R1 var stjålet :D Skulle gjerne ha prøvd R1 sykkelen på bane men det rakk jeg dessverre ikke.
Ville prøvekjørt alle 4 japsesykklene om jeg var deg. Selv om de er like oppfattes små forskjeller i sittestilling som ganske store. I alle fall for meg.

Er bare å glede seg over utvelgelsesprosessen det er supergøy!!! Lykke til :thumleft
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Bjerknez »

Det er skjelden jeg liker det jeg ser når jeg ser en plastrakett med sterke farger, men den repsol "stylingen" synes jeg faktisk er kledelig og meget tøff.
Hvis jeg noen gang skulle hatt en slik type sykkel hadde jeg muligens kjøpt Honda, ene og alene grunnet denne Repsol looken :thumleft

Jeg synes det ser langt bedre ut en hvitt blandet med blått og rødt etc. Kjedelige og vanlige farger som ikke gir meg så mye. Kawasaki har også en egen litt spesiell grønnfarge jeg liker.

Hadde jeg kunnet velge helt fritt, så ville jeg hatt en Panigale med denne Repsol lokken :-)å :prop: :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av TBI81 »

Ikke helt RR, men .. Til langturing kan jo kanskje noe enda litt større være noe? Kompromisset på busa for min del. Ville R'e, men det ble busa pga langtouring (type uker i strekk på salen). Ikke angret ett sekund. Funker både til jobb, ramping, i svinger (tro det eller ei), middelhavet, you name it. Grei turbuss. Fort over 170 på hjulet og en en 140nm uten å gjøre alt for mye også :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av LordShaft »

Jeg syns Lucky strike kåpen til Suzuki overgår Honda lett!

Note 4

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av thewiz »

Nei, det blir nok utelukkende R sykkel denne gangen.

Men jeg skal eie en S1000RR før jeg legger RR sykler på hylla, det har jeg bestemt meg for. Mulig jeg bare kommer til å kjøre RR på bane, da jeg har planer om å kjøpe banesykkel om et par år også.

Angående kåper, liker jeg Yamaha Fiat sin veldig godt. :prf

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Zadnez »

suzuki sin LS kåpe er mye kjedeligere enn honda sin... er jo bare rød og hvit som alle andre :sk?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6955
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av kjellv »

Mange har litt vanskeligheter med å bli fortrolig med fronten til den nye R1. Det var i grunnen jeg også helt til jeg i går hadde den store gleden av å se, fotografere den, kjenne på og sitte på den. Samtidig få en litt mer innledende forklaring på noen av nyhetene som sitter i denne.
Utseende på den får vi nok skylde Rossi for. Han har hatt en del med utviklingen å gjøre, blant annet skapt et utseende som minner mye mer om MotoGP syklene YZR-M1
[video]https://www.youtube.com/watch?v=q_rFXubdWFs[/video]

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Zadnez »

kjellv skrev:Mange har litt vanskeligheter med å bli fortrolig med fronten til den nye R1. Det var i grunnen jeg også helt til jeg i går hadde den store gleden av å se, fotografere den, kjenne på og sitte på den. Samtidig få en litt mer innledende forklaring på noen av nyhetene som sitter i denne.
Utseende på den får vi nok skylde Rossi for. Han har hatt en del med utviklingen å gjøre, blant annet skapt et utseende som minner mye mer om MotoGP syklene YZR-M1
[video]https://www.youtube.com/watch?v=q_rFXubdWFs[/video]
Fineste 2015 modellen
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Zadnez »

kjellv skrev:Mange har litt vanskeligheter med å bli fortrolig med fronten til den nye R1. Det var i grunnen jeg også helt til jeg i går hadde den store gleden av å se, fotografere den, kjenne på og sitte på den. Samtidig få en litt mer innledende forklaring på noen av nyhetene som sitter i denne.
Utseende på den får vi nok skylde Rossi for. Han har hatt en del med utviklingen å gjøre, blant annet skapt et utseende som minner mye mer om MotoGP syklene YZR-M1
[video]https://www.youtube.com/watch?v=q_rFXubdWFs[/video]
Fineste 2015 modellen
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av cevillan »

Da har Ride Bergen sluppet prisen på nye Kawasaki H2R (2015-priser med nye avgifter): Gitt bort.

Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av mortenolb »

Man får vel ikke regga H2R, eller?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Man får vel ikke regga H2R, eller?
Ei heller forsikret tror jeg :lol

Svar