Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av thewiz »

For en LATTERLIG pris.

Toven

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Toven »

Fikser forbrukslån :prf

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av cannon »

H2R kan både regges og forsikres. Det er jo hele poenget med sykkelen, da den er uaktuell for ordinær banekjøring (trykkmating er ikke tillatt i Superbike). Om noen tar seg råd, så er den kanskje vanskelig å få tak i? Billigutgaven (H2?) er også trykkmatet.
R1 derimot.....vent og se:-)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av KawaJens »

cannon skrev:H2R kan både regges og forsikres. Det er jo hele poenget med sykkelen, da den er uaktuell for ordinær banekjøring (trykkmating er ikke tillatt i Superbike). Om noen tar seg råd, så er den kanskje vanskelig å få tak i? Billigutgaven (H2?) er også trykkmatet.
R1 derimot.....vent og se:-)
H2R kan ikkje registrerest og blir ikkje lovlig på vei. H2R er en sjå ka vi kan sykkel og blir kun lagd på etter spørsel i ett eller to år. H2 blir vel og lagd kun i et vist antall eksemplare.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av kjellv »

cannon skrev:H2R kan både regges og forsikres. Det er jo hele poenget med sykkelen, da den er uaktuell for ordinær banekjøring (trykkmating er ikke tillatt i Superbike). Om noen tar seg råd, så er den kanskje vanskelig å få tak i? Billigutgaven (H2?) er også trykkmatet.
R1 derimot.....vent og se:-)
Vi må nok vente litt til. Prisen på nye R1 er ikke klar ennå. Vi har fått prisene på det meste nå, og det er ganske hyggelig lesestoff :thumleft

Toven

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Toven »

kjellv skrev:
cannon skrev:H2R kan både regges og forsikres. Det er jo hele poenget med sykkelen, da den er uaktuell for ordinær banekjøring (trykkmating er ikke tillatt i Superbike). Om noen tar seg råd, så er den kanskje vanskelig å få tak i? Billigutgaven (H2?) er også trykkmatet.
R1 derimot.....vent og se:-)
Vi må nok vente litt til. Prisen på nye R1 er ikke klar ennå. Vi har fått prisene på det meste nå, og det er ganske hyggelig lesestoff :thumleft
Da er neste mål lavere forsikringspriser :prop:

meeeeeen det skjer vel ikke med det første

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av kjellv »

Toven skrev:
kjellv skrev:
cannon skrev:H2R kan både regges og forsikres. Det er jo hele poenget med sykkelen, da den er uaktuell for ordinær banekjøring (trykkmating er ikke tillatt i Superbike). Om noen tar seg råd, så er den kanskje vanskelig å få tak i? Billigutgaven (H2?) er også trykkmatet.
R1 derimot.....vent og se:-)
Vi må nok vente litt til. Prisen på nye R1 er ikke klar ennå. Vi har fått prisene på det meste nå, og det er ganske hyggelig lesestoff :thumleft
Da er neste mål lavere forsikringspriser :prop:

meeeeeen det skjer vel ikke med det første
Da har også prisene på nye R1 kommet. 239.900,- står det på prislappen.
R1M kom også med pris. 289.900,- skal den koste. Men dessverre for dem som har gått i tanker om å kjøpe den, toget har gått for i år. Norge skal få 5 stk. av den når den kommer, men det er allerede ventelister lengre enn dette.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av KawaJens »

Eg har over dei siste dagene fått et brennendes ønske om "klasiske" racera sån fra tidlig 90 tallet og litt før.
ER ZX7R som frister mest. Frister noke j... :-k
ZX7R
Bilde
GSXR 750
Bilde
ZX10
Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av gorbys »

Zx7r er ein sykkel eg synes er kjempetøff, sammen med gsxr fra rundt årtusenskiftet. Dei er liksom så breiale på ein måte i forhold til nyere enn sykler. Sexylubben?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av KawaJens »

Hehe litt sån latino vs øst europeisk :-)å

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av thewiz »

Hmm. Tar opp denne igjen da jeg er litt i tvil om dagen.

Har tenkt en stund nå at jeg skulle se om jeg fikk tak i en 08-09 Honda CBR1000RR, men etter å ha lest litt rundt ser det ut som disse har et stort oljeproblem. De brenner rett og slett mye olje. På 1000rr.net forumet er det en lang tråd om dette og enkelte har skrevet at deres sykler bruker opp mot 1 liter per 1000 miles (1600km). Det var da voldsomt.

Så da blir jeg usikker, har ikke mye lyst å kjøpe dyr og fin sykkel og slite med slike problemer. Kawasaki er utelukket. Suzuki har jeg egentlig aldri likt. Yamaha har alltid vært min favoritt, men prisen er litt over budsjettet. Tviler på at jeg kan få tak i en 07-08 R1 her i Norge til rundt 90 000.

Hmm, what to do? R6 er den sykkelen jeg faktisk syns er penest av alle syklene jeg ser på, men 600cc blir litt for slapt, da jeg ønsker 1000cc pga mer krefter i bunn.

Toven

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av Toven »

K7 GSX-R750 og oppover er jo lekker imo :-)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av freddy123 »

Vanskelig å gi noe hjelp akkuratt virker jo som du har satt deg ganske godt inn i de aktuelle sykklene og vet best selv hva du vil ha :)

men på nett så ksn det dukke opp mye rare rykter også når man er inne og kikker og ting kan fort se værre ut en det er i virkeligheten, men klart er det mange som nevner samme problem så kan man jo begynne å undre seg litt ja.

Men jeg har ikke noe annet å si en velg med hjertet og blir det feil så får man bare skifte igjen da .

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av svein690 »

Jeg har en kamerat som har kjøpt seg en Yamaha FZR1000 fra 1989, en sykkel som er kjent verden over for høyt oljeforbruk, mens han sin sykkel sliter ikke med de problemene som man kan lese om på diverse forumer.


I bilverden, så er det jo kjent at mange fabrikanter har toleranser på hvor mye olje en motor kan bruke på 1000 km, og noen ligger tett opptil hva som er "tillatt", mens andre igjen ikke bruker nevneverdig med olje

Selv ting som er kjent for å være 100% kvalitet, kan jo ha sine feil og mangler også, bare at folk ikke snakker høyt om det


Så mitt tips er vel egentlig å gå for en sykkel som har hatt servicer, er godt vedlikeholdt, og der det virker som at eieren er det som kan kalles "entusiast" :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av thewiz »

Ja, det skal ikke være lett å velge sykkel gitt.

Magefølelsen sier Yamaha, men jeg må rett og slett se hva som kommer til salgs utover våren nå. Utvalget er litt begrenset i Norge syns jeg, så man kan ikke få i pose og sekk.

Svar