Triumph service i Bergen i uke 8?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Olav K »

Siden Bikerstreet la ned virksomheten i Bergen tidligere i høst, har det vært kleint med kvalifisert servicetilbud på Triumph i regionen. Tur retur til forhandlere på østlandet er minimum 1000 km, og det blir jo fort dyrt.
Heldigvis har vi Magne i Triumph i Vest gjengen,som kjenner Dave Lilly og under Londonturen blei det ordnet slik at Jack Lilly's i London (Triumph dealer of the year, de siste 8 årene) sender over mekanikere til Bergen i uke 8, slik at man kan få servet sin elskede sykkel på beste måte før sesongen setter inn
Spesialverktøy tar mekanikerne med seg, deler etc må bestilles på forhånd.
Les mer på triumphivest.blogspot.no
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Kawagutten »

Det må jeg si er veldig godt gjort :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Olav K »

Kawagutten skrev:Det må jeg si er veldig godt gjort :thumleft
Jeg sier det samme :prf ... om man ordner med en felles bestilling skulle det ikke forundre meg om det lar seg ordne en meget hyggelig pris på deler og frakt også. Og Dave Lilly har full forståelse for av toll og avgifter ikke alltid er av det gode :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av KawaJens »

Er virklig synd at en mister Triumph i Bergen. Avstander til nærmeste forhandler blir så stor at Triumph nok ikke blir aktuelt alternativ. Explorer er den som frister mest i voksen adv klasse og må jagu seie at 800 tiger frister mer en 800gs og.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:
Kawagutten skrev:Det må jeg si er veldig godt gjort :thumleft
Jeg sier det samme :prf ... om man ordner med en felles bestilling skulle det ikke forundre meg om det lar seg ordne en meget hyggelig pris på deler og frakt også. Og Dave Lilly har full forståelse for av toll og avgifter ikke alltid er av det gode :-D
Hvor får han låne verksted da? Eller tar han med seg en rubbhall å har med seg alt av verktøy.

Note 4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:
Olav K skrev:
Kawagutten skrev:Det må jeg si er veldig godt gjort :thumleft
Jeg sier det samme :prf ... om man ordner med en felles bestilling skulle det ikke forundre meg om det lar seg ordne en meget hyggelig pris på deler og frakt også. Og Dave Lilly har full forståelse for av toll og avgifter ikke alltid er av det gode :-D
Hvor får han låne verksted da? Eller tar han med seg en rubbhall å har med seg alt av verktøy.

Note 4
Det er flere alternativer, bla like ved jobben din, Lordshaft.
Det er en biloppretter i gjengen som har flere lokaler, og iallefall en hobbymekaniker med masse plass. Så det ordner seg greit.

Ang forhandler, KawaJens, iflg Triumph Scandinavia er det flere alternativer som er aktuelle, men vi ser neppe en forhandler "up and running" før sesongstart. Så der må vi bare vente og se...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av KawaJens »

Får no håpe det. Blir nakent vist Triumph ikke klarer å ha noke i Bergen

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Gordon »

KawaJens skrev:Er virklig synd at en mister Triumph i Bergen. Avstander til nærmeste forhandler blir så stor at Triumph nok ikke blir aktuelt alternativ. Explorer er den som frister mest i voksen adv klasse og må jagu seie at 800 tiger frister mer en 800gs og.
Og min erfaring med 3 av de 4 Triumph forhandler nærmest meg, har ikke vært noe særlig tess. Service holdning er helt bånn. Jeg har brukt Eurospeed i Karlstad, t/r 500ks, på de to siste service på min Sprint. Jeg vurderer seriøst og bytte ut Triumph, den er min 4., med en annen merke.
Gordon

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Olav K »

Gordon skrev:
KawaJens skrev:Er virklig synd at en mister Triumph i Bergen. Avstander til nærmeste forhandler blir så stor at Triumph nok ikke blir aktuelt alternativ. Explorer er den som frister mest i voksen adv klasse og må jagu seie at 800 tiger frister mer en 800gs og.
Og min erfaring med 3 av de 4 Triumph forhandler nærmest meg, har ikke vært noe særlig tess. Service holdning er helt bånn. Jeg har brukt Eurospeed i Karlstad, t/r 500ks, på de to siste service på min Sprint. Jeg vurderer seriøst og bytte ut Triumph, den er min 4., med en annen merke.
Gordon
Nå kjenner ikke jeg helt til hva forhandlere du sikter til, men AMD i Oslo har jeg ingen erfaring med.
AGM, hvor jeg kjøpte Speed'en i sommer, har sålangt vist framifrå service mot meg iallefall. Grei innbyttepris på mil "gamle" sykkel, de svarer kjapt på mailer, og det jeg har bestillt der, har uten unntak vært billigere enn hva jeg klarer å finne på nettet. Ut i fra andres uttalelser hører jeg også stort sett god-ord om AGM
Classic har jeg kun vært innom og kikket, men flere i Triumph i Vest miljøet har brukt Geir som en slags hoffleverandør på deler og sykler i flere år, både på eldre klassikere og helt nye, for den del.
Så jeg kjenner jeg legger mer vekt på deres vurdering enn bare en manns erfaring.
Bikerstreet Stvg har jeg ingen erfaring med.
Og dette var ikke mens som en tråd hvor vi skal "disse" forhandlere eller serviceverksteder. Jeg ville bare spre det, at om noen med Triumph på vestlandet trenger service på sykkelen sin, får de muligheten i uke 8, uten å måtte reise østover :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Gordon »

[quote="Olav K]

Nå kjenner ikke jeg helt til hva forhandlere du sikter til, men AMD i Oslo har jeg ingen erfaring med.
AGM, hvor jeg kjøpte Speed'en i sommer, har sålangt vist framifrå service mot meg iallefall. Grei innbyttepris på mil "gamle" sykkel, de svarer kjapt på mailer, og det jeg har bestillt der, har uten unntak vært billigere enn hva jeg klarer å finne på nettet. Ut i fra andres uttalelser hører jeg også stort sett god-ord om AGM
Classic har jeg kun vært innom og kikket, men flere i Triumph i Vest miljøet har brukt Geir som en slags hoffleverandør på deler og sykler i flere år, både på eldre klassikere og helt nye, for den del.
Så jeg kjenner jeg legger mer vekt på deres vurdering enn bare en manns erfaring.
Bikerstreet Stvg har jeg ingen erfaring med.
Og dette var ikke mens som en tråd hvor vi skal "disse" forhandlere eller serviceverksteder. Jeg ville bare spre det, at om noen med Triumph på vestlandet trenger service på sykkelen sin, får de muligheten i uke 8, uten å måtte reise østover :prf[/quote]

Nei, kanskje det er vanskelig å forstår. men når den ene forhandler bruke 3 måneder ved skift av sprag kløtsj på min Speed Triple, den andre bruke 6 måneder ved reparasjon av min Sprint, og den tredje har ikke peiling om skift av bak hjuls lager, og noen masing fra meg om fremgang av arbeide til de to første, etter noen uker, og for det meste uten svar, da mener jeg at grunnlag for klaging er tilstede. Det er klart at dette er min erfaring, som jeg kunne har vært foruten og dermed gitt en helt annen bilde av Triumph forhandler i området hvor jeg bor.
Men all ære til Triumph mekanikker som reise fra England til Bergen i uke 8, det er virkelig service :thumleft Jeg vet ikke hvordan han kommer hit til Norge, sist jeg hørte var at alle fergene fra UK til Norge hadde opphørt, med unntak fra Brevik (tror jeg), Esbjerg i Danmark har kuttet ut med seiling til Harwich og det eneste alternative er etter det jeg forstår fra Nederland/Belgia eller Frankrike. Det er tungvint. Det var snakk om å opprette en ny forbindelse fra Bergen til Newcastle, men jeg vet ikke hvor langt det har kommet.
Gordon

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Bjerknez »

Så lenge Triumph sender mekaniker hit til Norge for å serve sine kunder så vet de vertfall om problemet angående lite tilgjengelige forhandlere her til lands. Jeg regner derfor med at det kommer til å dukke opp en forhandler i de respektive områdene, for det kan jo ikke være lønsomt for Triumph og sende mekanikere over sjøen for å gjøre dette. Det måp være mye bedre å ha noen lokale forhandlere som tar seg av dette.

Jeg synes også det er rart at noen forhandlere får det til, mens andre avvikler forholdet. Kan være at Triumph er sære og stiller store krav, men hvorfor klarer noen å følge disse kravene mens andre gjør det ikke?
Bergen bør jo være et område hvor folkemassen rundt om bør være stor nok?

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Gordon »

Bjerknez skrev:Så lenge Triumph sender mekaniker hit til Norge for å serve sine kunder så vet de vertfall om problemet angående lite tilgjengelige forhandlere her til lands. Jeg regner derfor med at det kommer til å dukke opp en forhandler i de respektive områdene, for det kan jo ikke være lønsomt for Triumph og sende mekanikere over sjøen for å gjøre dette. Det måp være mye bedre å ha noen lokale forhandlere som tar seg av dette.

Jeg synes også det er rart at noen forhandlere får det til, mens andre avvikler forholdet. Kan være at Triumph er sære og stiller store krav, men hvorfor klarer noen å følge disse kravene mens andre gjør det ikke?
Bergen bør jo være et område hvor folkemassen rundt om bør være stor nok?
Hei Bjerknez, tror jeg har nevnte det før her at jeg har meldt ifra til den Skandinaviske rep. i Sverige og hans stedfortreder i Nederland (imens han Svensken er på pappa perm), om min synes punkter, 2 A4 side med måte Triumph forhandlere mangler bl.a. service holdning her i mitt området. Han orientere meg at min klage er notert, og sendes både til England og de forhandler jeg har nevnt, men jeg har ikke hørt noe mer om det. Hvem vet, kanskje jeg er på "blacklist".
Når det er sagt, betyr ikke det at alle får samme behandling som jeg har fått. Frem til 1974 jobbet jeg som mekanikker på alle slags biler, busser, lastebil t.o.m. BSA MCer, og var meget kunder orientert m.h.t. service og vedlikehold. Til tross for at tiden har forandret seg, det er tross alt kunde som verksted leve av.
Gordon

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Bjerknez »

Gordon skrev:
Bjerknez skrev:Så lenge Triumph sender mekaniker hit til Norge for å serve sine kunder så vet de vertfall om problemet angående lite tilgjengelige forhandlere her til lands. Jeg regner derfor med at det kommer til å dukke opp en forhandler i de respektive områdene, for det kan jo ikke være lønsomt for Triumph og sende mekanikere over sjøen for å gjøre dette. Det måp være mye bedre å ha noen lokale forhandlere som tar seg av dette.

Jeg synes også det er rart at noen forhandlere får det til, mens andre avvikler forholdet. Kan være at Triumph er sære og stiller store krav, men hvorfor klarer noen å følge disse kravene mens andre gjør det ikke?
Bergen bør jo være et område hvor folkemassen rundt om bør være stor nok?
Hei Bjerknez, tror jeg har nevnte det før her at jeg har meldt ifra til den Skandinaviske rep. i Sverige og hans stedfortreder i Nederland (imens han Svensken er på pappa perm), om min synes punkter, 2 A4 side med måte Triumph forhandlere mangler bl.a. service holdning her i mitt området. Han orientere meg at min klage er notert, og sendes både til England og de forhandler jeg har nevnt, men jeg har ikke hørt noe mer om det. Hvem vet, kanskje jeg er på "blacklist".
Når det er sagt, betyr ikke det at alle får samme behandling som jeg har fått. Frem til 1974 jobbet jeg som mekanikker på alle slags biler, busser, lastebil t.o.m. BSA MCer, og var meget kunder orientert m.h.t. service og vedlikehold. Til tross for at tiden har forandret seg, det er tross alt kunde som verksted leve av.
Gordon
Joda, men det jeg lurer på er selve grunnen til at det stort sett kun er en forhandler i Sarpsborg og en i Oslo som klarer å fortsette samarbeidet med Triumph. Hvorfor klarer disse det og ikke en fra Bergen? Bergen er jo ikke akkurat et lite område det heller med tanke å folketall. Bor vertfall langt flere der enn rundt Sarpsborg distriktet vil jeg tro...?

Kanskje forhandlerene selv bør ta sin del av skylden også?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Gordon skrev:
Bjerknez skrev:Så lenge Triumph sender mekaniker hit til Norge for å serve sine kunder så vet de vertfall om problemet angående lite tilgjengelige forhandlere her til lands. Jeg regner derfor med at det kommer til å dukke opp en forhandler i de respektive områdene, for det kan jo ikke være lønsomt for Triumph og sende mekanikere over sjøen for å gjøre dette. Det måp være mye bedre å ha noen lokale forhandlere som tar seg av dette.

Jeg synes også det er rart at noen forhandlere får det til, mens andre avvikler forholdet. Kan være at Triumph er sære og stiller store krav, men hvorfor klarer noen å følge disse kravene mens andre gjør det ikke?
Bergen bør jo være et område hvor folkemassen rundt om bør være stor nok?
Hei Bjerknez, tror jeg har nevnte det før her at jeg har meldt ifra til den Skandinaviske rep. i Sverige og hans stedfortreder i Nederland (imens han Svensken er på pappa perm), om min synes punkter, 2 A4 side med måte Triumph forhandlere mangler bl.a. service holdning her i mitt området. Han orientere meg at min klage er notert, og sendes både til England og de forhandler jeg har nevnt, men jeg har ikke hørt noe mer om det. Hvem vet, kanskje jeg er på "blacklist".
Når det er sagt, betyr ikke det at alle får samme behandling som jeg har fått. Frem til 1974 jobbet jeg som mekanikker på alle slags biler, busser, lastebil t.o.m. BSA MCer, og var meget kunder orientert m.h.t. service og vedlikehold. Til tross for at tiden har forandret seg, det er tross alt kunde som verksted leve av.
Gordon
Joda, men det jeg lurer på er selve grunnen til at det stort sett kun er en forhandler i Sarpsborg og en i Oslo som klarer å fortsette samarbeidet med Triumph. Hvorfor klarer disse det og ikke en fra Bergen? Bergen er jo ikke akkurat et lite område det heller med tanke å folketall. Bor vertfall langt flere der enn rundt Sarpsborg distriktet vil jeg tro...?

Kanskje forhandlerene selv bør ta sin del av skylden også?
Bikerstreet Bergen solgte masse sykler de, men med en slik husleie som de hadde, er det umulig å overleve på MC salg. Når ryktene begynte å svirre om stadig kleinere service osv, gikk det slik det måtte gå. Men Bikerstreet klarer nok glatt å holde på forhandlerstatus i Stvg området.
At AGM lever så bra går vel både på salgsvolum, god service, en ikke avskrekkende husleie (tror jeg, siden de eier bygget, og har gjort det i mange år)

Men denne service-løsningen i uke 8 er ikke noe som Triumph i seg selv kommer opp med, men ved hjelp enkeltpersoner/entusiaster i TiV miljøet som har fått til en avtale med Jack Lillys (forhandler/verksted) i London. Kostnadene ved å få mekanikere hit vil deles på de som kjøper tjenester. De satser på privat overnatting for å holde kostnadene nede. Det er allerede bestillt godt over 50 timer med arbeid :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Triumph service i Bergen i uke 8?

Legg inn av Bjerknez »

Bikerstreet Bergen solgte masse sykler de, men med en slik husleie som de hadde, er det umulig å overleve på MC salg. Når ryktene begynte å svirre om stadig kleinere service osv, gikk det slik det måtte gå. Men Bikerstreet klarer nok glatt å holde på forhandlerstatus i Stvg området.
At AGM lever så bra går vel både på salgsvolum, god service, en ikke avskrekkende husleie (tror jeg, siden de eier bygget, og har gjort det i mange år)

Men denne service-løsningen i uke 8 er ikke noe som Triumph i seg selv kommer opp med, men ved hjelp enkeltpersoner/entusiaster i TiV miljøet som har fått til en avtale med Jack Lillys (forhandler/verksted) i London. Kostnadene ved å få mekanikere hit vil deles på de som kjøper tjenester. De satser på privat overnatting for å holde kostnadene nede. Det er allerede bestillt godt over 50 timer med arbeid :thumleft
Hvis service ryktet skranter og husleiene er store så er vel dette i hovedsak ikke Triumph sin skyld?

Har nemlig fått inntrykk av at det er Triumph som er den store stygge ulven her... :-k

Svar