Hvilken sykkel - naked/sport

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Du har ikke vurdert Ducati Monster 821 da?

Har du glemt å ta medisinene dine i dag? :lol
Så ikke denen før nå... :knegg

Tenkte du på anbefalingen av Monster fremfor Trippelen, eller tenkte du på anbefalingen anngående monster generelt her? :scratch

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Zadnez »

du kan få en brukt s1000r helt ned i 160K nå.....
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Du har ikke vurdert Ducati Monster 821 da?

Har du glemt å ta medisinene dine i dag? :lol
Så ikke denen før nå... :knegg

Tenkte du på anbefalingen av Monster fremfor Trippelen, eller tenkte du på anbefalingen anngående monster generelt her? :scratch
At det skulle komme en Ducati-anbefaling fra deg... Kunne forventet det fra mange, men ikke deg....? :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Du har ikke vurdert Ducati Monster 821 da?

Har du glemt å ta medisinene dine i dag? :lol
Så ikke denen før nå... :knegg

Tenkte du på anbefalingen av Monster fremfor Trippelen, eller tenkte du på anbefalingen anngående monster generelt her? :scratch
At det skulle komme en Ducati-anbefaling fra deg... Kunne forventet det fra mange, men ikke deg....? :knegg
Har da aldri hatt noen horn i siden til Ducati jeg... :-k Snarere tvert i mot....

Men så klart.. det beste valget er Street Triple R. Men jeg trodde kanskje det var såpass opplagt at jeg valgte å ikke nevne det... denne gangen.... Flink se! :knegg

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Olden »

Snikendeugle skrev:Vi har glemt å nevne "kongen" av nakensykler!

Strekker prisen en del, men siden trådstarter ikke har nevnt noen prisrange:

KTM Superduke 1290R :)

Spesifikasjonsmessig er det ingen som kommer nær! :) Utseendet er også et stort pluss (subjektivt)
Denne bør også passe fint til en lang kropp, men som Lordshaft sier så tror jeg ikke 190 er noe problem på de fleste sykler.
Ser at det er satt en maks pris, men jeg kan uansett anbefale denne på det sterkeste! ;-)
Mer gøy har jeg ikke hatt det på en sommer, enn på denne sykkelen. Fikk pressa ut 19600km i fjor og slitt ut 3 bakdekk + 2 framdekk! :thumleft
Lengste turen gikk til alpene og hjem : 3950km (980km på en dag som lengste etappe!)

Jeg er 193cm høy med lange bein og har ingen problemer what so ever med sittestillingen. Det er plenty plass for beina, og det er i tillegg en behagelig vinkel ellers for kroppen.

Før jeg kjøpte min 1290, så prøvesatt jeg Yamaha FZ1-N, Kawa Z750 og nye Kawa z1000.
Jeg liker utseendet, men salen var knallhard på begge kawasakiene (spesielt på z1000) og jeg følte at jeg satt litt for mye fremover på disse to. Yamaha'en hadde noe bedre sal og litt bedre vinkel. (Mulig det var satt på klosser som forhøyet styre litt der!?)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Må si meg enig der. Den 1290'en er skikkelig lekker :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av freddy123 »

Ktm 1290 superduke er litt av en bølle sykkel og skulle gjerne prøvd en slik den dagen jeg får tunglappen, men foreløpig så er jeg ikke blitt helt kompis med utseende,.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Snikendeugle »

THERE CAN ONLY BE ONE Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Saapekokern »

Noen som har MT09 her? Var innom Yahamha Vinterbro i dag, og forelsket meg i denne. Holdt nesten på å bestille en på direkten gitt. Noen erfaringer for eller i mot denne sykkelen?

Toven

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Toven »

Saapekokern skrev:Noen som har MT09 her? Var innom Yahamha Vinterbro i dag, og forelsket meg i denne. Holdt nesten på å bestille en på direkten gitt. Noen erfaringer for eller i mot denne sykkelen?
Ingen erfaring, men er vel å sjekke ut youtube og reviews. Kan vel nevne myk fjæring pluss at gassen på første utgave skal være "snatchy". Dette skal være fikset på siste utgave

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

Saapekokern skrev:Noen som har MT09 her? Var innom Yahamha Vinterbro i dag, og forelsket meg i denne. Holdt nesten på å bestille en på direkten gitt. Noen erfaringer for eller i mot denne sykkelen?
Har sagt min mening om denne sykkelen en dusin ganger her inne men jeg kan oppsummere hva JEG mener om sykkelen i korte trekk ut fra ett par prøvesittinger og en drøss med youtube videoer og tester:

En typisk "bang for the bucks" sykkel. Mye motor for pengene. Noe stort mer synes jeg ikke man får. Min mening er at jeg ikke ville kjøpt denne før jeg jeg hadde prøvesittet/prøvekjørt andre sykler i samme segment. Prisen virker nok forlokkende ja og jeg sier ikke at
det er en dårlig sykkel, men motor versus pris er ikke alt.

Liker du en veldig oppreist sittestilling (faktisk nesten 90 grader) så er det vel ikke mange nakensykler som kan tilby dette bortsett fra denne MT09'en. Motoren skal som sagt være veldig sprek og prisen skal være lav. Om demperne og mangel på justering av disse blir et problem for deg vet jeg ikke, men hvis du skulle ønske og oppgradere til justerbare dempere samt kanskje Slipon med litt bedre lyd, s¨havner du fort på prisnivået til syklene i klassen over.

Mye sykkel for pengene ja, men prøvekjør andre sykler før du bestemmer deg er min mening :thumleft

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av MorganX »

Sitter her og vurderer en Yamaha MT-07 som førstegangs sykkel.. har også sett på Honda CB650F,men synes MT-07 var helt ok til prisen... ser også at den får bra kritikk på div tester... men hva ellers er det unge herr Bjerknez kan anbefale av naken sykler sånn opp til 750 kubikk utenom det han alltid anbefaler nemlig Triumph Street Triple...? :p :knegg

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Gulars »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Er garantert en del her som vil anbefale Triumph'en på det sterkeste. Ikke hør på dem.. :knegg
Tullprat! :knegg

Så klart velger du Street Triple R! :thumleft

Neida... prøvekjør sykler og kjøp den sykkelen du får godfølelsen for :thumleft

Bor du i nærheten av Fredrikstad, så er du vertfall velkommen hit til meg for å prøvesitte min Street Triple R når som helst. Den står inne i varm kjeller i påvente av selskap :prop:

EDIT:
Når det er sagt så har jeg pendlet til jobb i tett trafikk med en 1300 cruiser. Funker det å. Man blir vant til det meste. Spesielt hvis man ikke har noe referansepunkt.
Hvilken sittestilling ser du for deg du liker? Fremoverlent (såkalt sportslig sittestilling), midt i mellom, eller mer rett opp og ned?

En ting er sikkert samt selverfart. Rett opp og ned høres behagelig ut, men mine erfaringer er at man sitter bedre når man har litt mer vinkel på kroppen da man slipper å få alle hunper rett opp i ryggraden. MT-09 (annser denne som ganske lik MT07?) er da den av disse som du sitter mest oppreist på vil jeg tro. Hvordan Suzuki'en er i forhold til Street Triplen vet jeg dog ikke.
Jeg sitter rett opp og ned. Merker lite til humper. :lol Med stor vindskjerm sitter jeg ikke blæsten heller. :D
Kjør sikkert!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Bjerknez »

MorganX skrev:Sitter her og vurderer en Yamaha MT-07 som førstegangs sykkel.. har også sett på Honda CB650F,men synes MT-07 var helt ok til prisen... ser også at den får bra kritikk på div tester... men hva ellers er det unge herr Bjerknez kan anbefale av naken sykler sånn opp til 750 kubikk utenom det han alltid anbefaler nemlig Triumph Street Triple...? :p :knegg
Tja, Ducati Monster, Agusta Brutale, Kawasaki Z800 ?
Har ingen erfaring med dem bortsett fra at jeg har prøvesittet dem... :vs

EDIT: Har ikke prøvesittet Brutale.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Hvilken sykkel - naked/sport

Legg inn av Tobben84 »

Hei Morganx, jeg har et par anbefalinger av sykler jeg liker godt som koster i fra 70-80000 brukt og vil ende godt under Street Triplen i pris.

Det kommer vel litt an på hva du vektlegger mest, men jeg tror mt-07 er et veldig morsomt og fornuftig valg uten at jeg har prøvd akkurat den. Vil du ha noe litt verre som egner seg veldig godt til banekjøring så kjøper du heller Duke 690 (helst r utgaven). Noen klager på litt overfølsom gassrespons og vibrasjoner, men det plaget ikke meg da jeg hadde den. R utgaven koster vel rundt 115-120000 ny nå. Et annet alternativ du kan se på er Kawazaki ER-6, den er også svært morsom.

Personlig så syns jeg st Honda sine alternativer er tunge å litt uinspirerende, lykke til :prop:

Svar