BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av Zadnez »

Fin lyd betyr ikke fri eksos, og det tror jeg ikke lorden mente heller, ducati har fin lyd, triumph har fin lyd, bmw har det ikke. Hvertfal ikke de firsylindrete, blir for kultivert:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

KawaKjetil

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av KawaKjetil »

Tommas skrev:[video]https://www.youtube.com/watch?v=M-xAs4QbaG8[/video]

Kort test, ser gøy ut :-)
:prop: Gleder meg til den kommer til Norge, ser ut til å være en knall sykkel :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av freddy123 »

Valgt feil bmw modell Tommas ? Syntes da s1000r din ser en del barskere og mer Badass ut en den her :) men er vel mye likt på dem 2 sykklene også :)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av ojda »

Zadnez skrev:Fin lyd betyr ikke fri eksos, og det tror jeg ikke lorden mente heller, ducati har fin lyd, triumph har fin lyd, bmw har det ikke. Hvertfal ikke de firsylindrete, blir for kultivert:)
Kommenterte ikke LordShaft sin post, meldingen var ment til Mortenolb
litt innsnevret tankegang for min smak =;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av Tommas »

freddy123 skrev:Valgt feil bmw modell Tommas ? Syntes da s1000r din ser en del barskere og mer Badass ut en den her :) men er vel mye likt på dem 2 sykklene også :)
Neida, jeg er ganske så fornøyd jeg! Men liker konseptet godt. Litt mer sittekomfort og fjæringsvei, men fortsatt mulighet til å være pitbull m/rabies om man vil ;-)

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av ATWindsor »

ojda skrev:
Zadnez skrev:Fin lyd betyr ikke fri eksos, og det tror jeg ikke lorden mente heller, ducati har fin lyd, triumph har fin lyd, bmw har det ikke. Hvertfal ikke de firsylindrete, blir for kultivert:)
Kommenterte ikke LordShaft sin post, meldingen var ment til Mortenolb
litt innsnevret tankegang for min smak =;
Ja, forskjellig smak og prioriteringer selvsagt, men personlig synes jeg egentlig det høres mest trist ut å ikke ha større glede av doningen enn at om den ikke hadde hatt lyd,så kunne man like gjerne sittet på en symaksin.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av Haymaker »

Jaha?
Jo, jeg kan jo se det :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av LordShaft »

Du om det... for meg er litt av det med kjøretøyene, som sykler og bil, lyd litt av opplevelsen. Sykkelen blir ikke ekskludert pga lyden, men den påtvinger slike som meg å etter montere anlegg som gir bedre lyd.

At dette høres trist ut for deg er jo veldig beklagelig...

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22921
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av Bjerknez »

Det eneste jeg reagerte på negativt med S1000R'en var lyden faktisk. Nå hadde vel Tommas effektannlegg av noe slag og jeg likte buldringen og putringen når man slapp rulla, men den høye lydfrekvensen var svært slitsom. Skulle jeg hatt en slik sykkel så kunne jeg ikke kjørt 10 mil uten øreplugger. En skikkelig slitsom frekvens. Den buldringen og sprakingen når man slapp gassrulla var jo forsåvidt tøff den, men jeg synes ikke en slik lyd passer til en såpass kultivert og flott sykkel som dette. Jeg vil rett og slett ha litt mer BRØØØL.

Men som sagt... det er jaggu ikke mye annet jeg kan trekker for når det kommer til S1000R :redface

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:Du om det... for meg er litt av det med kjøretøyene, som sykler og bil, lyd litt av opplevelsen. Sykkelen blir ikke ekskludert pga lyden, men den påtvinger slike som meg å etter montere anlegg som gir bedre lyd.

At dette høres trist ut for deg er jo veldig beklagelig...

Note4
Det var ikke det jeg sa hørtes trist ut.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Du om det... for meg er litt av det med kjøretøyene, som sykler og bil, lyd litt av opplevelsen. Sykkelen blir ikke ekskludert pga lyden, men den påtvinger slike som meg å etter montere anlegg som gir bedre lyd.

At dette høres trist ut for deg er jo veldig beklagelig...

Note4
Er enig at det er finest med litt lyd og det på biler med litt motor også.Fri eksos er ikke fint men noe godlyd bør det være for noen ganger høres det bare ikke riktig ut.
Kjørte for litt siden en Audi S8 V10 der bilen er godt isolert og savnet etter mer lyd kom fort men fikk høre litt når en ga på :prop:

Den S1000XR høres ut som har godt potensiale for god lyd :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av mortenolb »

Det jeg mente var; hvorfor kjøre en sykkel som i utgangspunktet har ganske grom lyd om man hater lyd? Var bare et spørsmål. Med symaskin menes da mye rart. Min sykkel med orginaleksosen kan vel også kalles symaskin.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av ATWindsor »

mortenolb skrev:Det jeg mente var; hvorfor kjøre en sykkel som i utgangspunktet har ganske grom lyd om man hater lyd? Var bare et spørsmål. Med symaskin menes da mye rart. Min sykkel med orginaleksosen kan vel også kalles symaskin.
Fordi man synes andre ting på en sykkel er viktigere enn lyden? Feks kjøregleden?

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av ATWindsor »

Selv om jeg i første omgang synes denne faller litt mellom de andre syklene til BMW, kommer jeg nok til å prøve den en tur, men når jeg leser hva som er tenkt med denne, er det ikke "bare" en (stygg) sportstourer?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av LordShaft »

Jo, på lik linje med veldig mange andre traktorer i markedet :thumleft

Note4

Svar