Kawasaki Ninja 250r

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av AndreasB »

Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)

Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)
Jeg begynte med 1100 som førstesykkel, og jeg angrer ikke i det hele tatt. Så på en 600 også, men den virka daff :-/
Eneste jeg angrer er at det ikke var en nyere 1100. :)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av AndreasB »

ojda skrev:
Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)

Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)
:thumleft

Synes det høres fornuftig ut jeg. Ingen tvil om at 95% av mc-befolkningen
ville vokse fra en 250 etterhvert, men det er jo ingen grunn til å gå for tyngre sykkel
før man føler for det :[-X
Har du funnet deg en sykkel du trives med, har du funnet riktig sykkel "at the time".
Så vurderer du heller større sykkel når behovet melder seg.
Jo mindre (og lettere) sykkelen er, jo lettere er det å være "Sjef" over sykkelen, og ikke omvendt.

Grattis med sykkel, og velkommen til forumet :vs
Nei, det er jo bedre å tape mangfoldige tusen på å kjøpe en sykkel man VET man vokser fra ;)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av Kawagutten »

Har du funnet deg en sykkel du trives med, har du funnet riktig sykkel "at the time".

Er ganske enig i det.
Sist redigert av Kawagutten den 08 mai 2014, 02:30, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av ojda »

AndreasB skrev:
ojda skrev:
Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)

Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)
:thumleft

Synes det høres fornuftig ut jeg. Ingen tvil om at 95% av mc-befolkningen
ville vokse fra en 250 etterhvert, men det er jo ingen grunn til å gå for tyngre sykkel
før man føler for det :[-X
Har du funnet deg en sykkel du trives med, har du funnet riktig sykkel "at the time".
Så vurderer du heller større sykkel når behovet melder seg.
Jo mindre (og lettere) sykkelen er, jo lettere er det å være "Sjef" over sykkelen, og ikke omvendt.

Grattis med sykkel, og velkommen til forumet :vs
Nei, det er jo bedre å tape mangfoldige tusen på å kjøpe en sykkel man VET man vokser fra ;)
Såvidt jeg veit har du vel brukt endel 1000 på den gamle sykkelen din du også,, som du nok aldrig vil få igjen ved salg. Forsovidt ikke noe galt i det, men det blir helt feil å presse dine
behov for ccm på andre som ikke føler behov for det. :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av AndreasB »

ojda skrev:Såvidt jeg veit har du vel brukt endel 1000 på den gamle sykkelen din du også,, som du nok aldrig vil få igjen ved salg. Forsovidt ikke noe galt i det, men det blir helt feil å presse dine
behov for ccm på andre som ikke føler behov for det. :[-X
Jepp, men det var hvertfall ingen moped det ble brukt på :)

Nicolay94
Innlegg: 5
Registrert: 04 apr 2014, 20:00
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250r 2009

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av Nicolay94 »

ojda skrev:
Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)

Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)
:thumleft

Synes det høres fornuftig ut jeg. Ingen tvil om at 95% av mc-befolkningen
ville vokse fra en 250 etterhvert, men det er jo ingen grunn til å gå for tyngre sykkel
før man føler for det :[-X
Har du funnet deg en sykkel du trives med, har du funnet riktig sykkel "at the time".
Så vurderer du heller større sykkel når behovet melder seg.
Jo mindre (og lettere) sykkelen er, jo lettere er det å være "Sjef" over sykkelen, og ikke omvendt.

Grattis med sykkel, og velkommen til forumet :vs
Takk for det :D

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av Carpa »

AndreasB skrev:
Nicolay94 skrev: Mange hevder at Ninjaen er treg og at man fort går lei av en 250, men for min del tror jeg ikke det blir tilfelle. Hvis man bruker turtallet korrekt kan man nemlig få veldig mye ut av denne sykkelen. Og det er jo ganske morsomt å utnytte sykkelens potensial maks! I tillegg er den lettkjørt og behagelig å sitte på. Man sitter faktisk overraskende rett opp i forhold til mange R-sykler.

I tillegg ser den jo helt rå ut :thumleft
Kjør noe som ikke er moped, så vil du se at de antagelig har rett. Jeg har sett på Ninja 250 på youtube, og den er jo treig.
Jeg kjører en 1100 idag, og er redd for å bytte den ut med noe anna enn 1000cc, siden det mest sannsynlig går seint.
Deg om det AndreasB, men respekter at folk har andre oppfatninger og kriterier ved valg av sykkel enn du selv har :[-X
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av gsx750_80 »

Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)

Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)


Det kan hende du vil skifte den ut etterhvert, men tiden vil vise. Etter anskaffelse av førerkort for tung MC en gang på
slutten av 80-tallet kjøpte jeg en Honda CB 1100 F. Etter 1 år solgte jeg den, siden den ble altfor dyr i drift.
I dag har jeg sykler med mellom 200 og 1100 cc. Den desidert morsomste å kjøre er Ninja 250R'en, og jeg har tilbakelagt
drøye 17 000 km på den, mer enn noen annen mc jeg har hatt.
Den går utrolig godt i forhold til det man skulle tro var mulig for en 250, og er den av mine sykler jeg stort sett foretrekker å
kjøre. På svingete veger hamler den opp med langt større sykler, om det er det om å gjøre.
Et annet sted på mcsiden er det for eksempel mulig å se en som kjører fra større sportssykler på Laguna Seca, med Ninja 250R, på video.
Det er ikke uten grunn at Ninja 250R er USA's mest solgte sportssykkel, og faktisk Kawasaki's mestselgende mc totalt sett.
Om bla salg i USA: http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
og http://www.motorcycle-usa.com/440/Motor ... a-250.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; .
En egen webside for 250R / 300 Ninja: http://www.ninjette.org" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh

-gsx750_80

Nicolay94
Innlegg: 5
Registrert: 04 apr 2014, 20:00
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250r 2009

Re: Kawasaki Ninja 250r

Legg inn av Nicolay94 »

gsx750_80 skrev:
Nicolay94 skrev:Ja nå er vi jo alle forskjellige. Det er klart at hvis man kommer fra en 1000, så vil en 250 oppleves treg. Allikevel vil jeg påstå at en 250 for mange dekker behovet for fart og spenning,i hvert fall for nybegynnere som meg :-)

Når jeg blir mere erfaren vil jeg nok gå til anskaffelse av noe med mer kubikk, men inntil da er ikke 250n treg! :-)


Det kan hende du vil skifte den ut etterhvert, men tiden vil vise. Etter anskaffelse av førerkort for tung MC en gang på
slutten av 80-tallet kjøpte jeg en Honda CB 1100 F. Etter 1 år solgte jeg den, siden den ble altfor dyr i drift.
I dag har jeg sykler med mellom 200 og 1100 cc. Den desidert morsomste å kjøre er Ninja 250R'en, og jeg har tilbakelagt
drøye 17 000 km på den, mer enn noen annen mc jeg har hatt.
Den går utrolig godt i forhold til det man skulle tro var mulig for en 250, og er den av mine sykler jeg stort sett foretrekker å
kjøre. På svingete veger hamler den opp med langt større sykler, om det er det om å gjøre.
Et annet sted på mcsiden er det for eksempel mulig å se en som kjører fra større sportssykler på Laguna Seca, med Ninja 250R, på video.
Det er ikke uten grunn at Ninja 250R er USA's mest solgte sportssykkel, og faktisk Kawasaki's mestselgende mc totalt sett.
Om bla salg i USA: http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
og http://www.motorcycle-usa.com/440/Motor ... a-250.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; .
En egen webside for 250R / 300 Ninja: http://www.ninjette.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant lesning.
Det er godt å høre at andre, også mer erfarne kan ha glede av og er fornøyd med Ninja 250. Kawasaki har virkelig lyktes med denne sykkelen. I tillegg er den forholdsvis billig i drift og grei å forsikre. En fin totalpakke for en nybegynner som meg i hvert fall :D
Hittil har det blitt mye bykjøring og noe kjøring på landevei. På motorveien merker man jo at det hadde vært deilig å kunne ligge på et litt lavere turtall, noe man jo kan med større sykler. Sånn sett hadde det jo vært behagelig med noe mer kubikk.

Men foreløpig dekker Ninjaen mitt behov som et billig fremkomstmiddel og en herlig sykkel som jeg uten tvil kommer til å tilbringe tusenvis av km på :thumleft

Svar