Yamaha R3! SOLGT

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

JEG klarer ikke å vente lenger!!!! Nei, får kjøpe meg en trehjuls baby sykkel å ha i stuen å sykle rundt på sålenge...

R3....................

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Yamaha R3

Legg inn av Monstr »

Dessverre mye forsinkelse med Yamaha omdagen. Lillebroren til fruen får ikke sin MT-125 før i juni...

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

Recap. Har jo bestillt en Yamaha R3. For leeenge siden.
Ringte Yamaha Vinterbro sist Mandag. Da sa dem at sykkelen ville være inne, iløpet av uken. Så nå har jeg gått å ventet en helt uke. Ingen tegn til at den er ankommet.........
Såå, frustrerende å vente!

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Yamaha R3

Legg inn av cosmogs »

Grattis med superheftig ny sykkel, skjønner godt frustrasjonen over å måtte vente på den. :sorry
Den er rett og slett vakker, hvilken farge har du bestilt?
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

cosmogs skrev:Grattis med superheftig ny sykkel, skjønner godt frustrasjonen over å måtte vente på den. :sorry
Den er rett og slett vakker, hvilken farge har du bestilt?
Bestillte Blå :) Synes den er lekker. Klassiskt Yamaha farge :)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Yamaha R3

Legg inn av cosmogs »

Sopranoo skrev:
cosmogs skrev:Grattis med superheftig ny sykkel, skjønner godt frustrasjonen over å måtte vente på den. :sorry
Den er rett og slett vakker, hvilken farge har du bestilt?
Bestillte Blå :) Synes den er lekker. Klassiskt Yamaha farge :)
Hehe, vurderte å skrive i innlegget mitt: "Håper du bestilte blå" rett og slett fordi jeg synes den er ekstremt lekker i blått, men lot være. Det er jo ikke jeg som skal ha den. :D
Synes imidlertid du valgte helt rett farge, og må si jeg generelt synes det gjør seg med litt farger på MC. Fremhever linjene, og blåfargen på din er superfin! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

cosmogs skrev:
Sopranoo skrev:
cosmogs skrev:Grattis med superheftig ny sykkel, skjønner godt frustrasjonen over å måtte vente på den. :sorry
Den er rett og slett vakker, hvilken farge har du bestilt?
Bestillte Blå :) Synes den er lekker. Klassiskt Yamaha farge :)
Hehe, vurderte å skrive i innlegget mitt: "Håper du bestilte blå" rett og slett fordi jeg synes den er ekstremt lekker i blått, men lot være. Det er jo ikke jeg som skal ha den. :D
Synes imidlertid du valgte helt rett farge, og må si jeg generelt synes det gjør seg med litt farger på MC. Fremhever linjene, og blåfargen på din er superfin! :thumleft
Haha, ærlighet varer lengst.
Jeg syns også den er utroligt lekker, Mange fine detaljer sett til prisen. Noen ting er nok litt budget, men hva kan man forvente til den prisen. Sett noen reviews av den, å det ser ut som om Yamaha er spot on med denne sykkelen. Akkurat passe sofistikert til nye førere. Synes den røde også er ganske stiligt. Men har liksom vart en drøm å ha en blå yamaha. Husker godt hvor stilige dem va når man va liten! Å nå går den drømmen i oppfyllelse!
Får håpe den er ute å se på gaten iløpet av denne uken hvertfall!

Superwesel
Innlegg: 4
Registrert: 27 apr 2015, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha R3

Re: Yamaha R3

Legg inn av Superwesel »

Har selv bestilt en R3 som skulle vært levert fredag 24.4. Fredag fikk jeg beskjed om at leveringen var utsatt til 2. juni(!!), men at man hadde fått endra denne datoen til 5. mai.

Det er bare krysse fingrer og tær i håp om at syklene er like rundt hjørnet. Om det blir flere utsettelser slik at reell levering først blir i juni er jeg usikker på hva jeg skal finne på.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

Superwesel skrev:Har selv bestilt en R3 som skulle vært levert fredag 24.4. Fredag fikk jeg beskjed om at leveringen var utsatt til 2. juni(!!), men at man hadde fått endra denne datoen til 5. mai.

Det er bare krysse fingrer og tær i håp om at syklene er like rundt hjørnet. Om det blir flere utsettelser slik at reell levering først blir i juni er jeg usikker på hva jeg skal finne på.
Hmm. ikke bra ikke bra! Hvor har du bestillt?
Ringte Vinterbro for 1 ukes tid siden, Påsto at sykkelen ville være inne samme uke. Det stemte ikke...... Krise!
Om det er snakk om 2 juni er det ille. 5 mai høres mer rimeligt ut, men fortsatt ille...........
:(

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

Ser i en finnannons at den har ankommet Sarpsborg! Kanskje ikke blir så lang ventetid likvell? :)

Superwesel
Innlegg: 4
Registrert: 27 apr 2015, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha R3

Re: Yamaha R3

Legg inn av Superwesel »

Sopranoo skrev:Ser i en finnannons at den har ankommet Sarpsborg! Kanskje ikke blir så lang ventetid likvell? :)
Nice! Fikk selv epost om at sykkelen var like rundt hjørnet, har fått rammenr. etc. slik at jeg kan se på forsikring.

Ang. forsikring, har du gjort en innsats for å finne ut hvem som forsikrer sykkelen billigst? Jeg har selv fordelenen av å vere en gammel fyr, så det hjelper litt. Samtidig er det min første MC, så vurderer å gå helt opp full-kasko første året. Storebrand virker billigst sålangt, men de krever at jeg har forsikret bil, så må prøve å lure madamens forsikring over på meg :)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3 SMELL!!!

Legg inn av Sopranoo »

Ang forsikring. For meg blev det gjensidige. :)
Nå til noe vanvittigt irriterende!
Akkurat avklart en 6h eksamen! Mobilen va sef avslått under eksamen! Eksamen blev levert å jeg slo på tlf. Mista samtal fra yamaha vinterbro og en sms. Yeees! Endelig! I smset sto det at min sykkel var ankommet! Yesyesyes! Prøvde å ringe opp yamaha. Ringte et flertall ganger å havna i kø.. Ventet ca15 min i tlf kø uten hell. Undertiden fixet jeg forsikring. Pakket vesken å satte meg på 1h buss å t-banetur med retning vinterbro. Ankom å alt var frid å frøyd! Såg sykkelen! Den va sinnsykt pen! Over forventning!
Betalte for sykkelen å gick for å finne noe bukser, fant noen dainese bukser som satt som en smekk, takk vare en hjelpsom betjening.
Skulle betale for bukser å der kom tidenes dåligeste beskjed!
Går ikka an å registrere sykkelen! Tuller du va mitt svar.
Biltilsynet hade ikke behandla noen greier som må till for å registere, siden dette er en helt ny modell.
Jeg vet ikke men føles som dette er noe som kunne vart ordnet lenge tillbake. Da det har vart kjent at sykkelen skal selges i norge. (Bestillte i slutten av feb). Misstenker slapphet fra yamahas side.
Tar jeg feil eller hva kan være årsaken?
Alle vet jo at det er langhelg nå!
Nei dere som har sykkel må kose dere masse! Måtte bare ventilere litt!
Jeg er ikke sur, bare veldi veldi skuffet.....

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Yamaha R3 SMELL!!!

Legg inn av cosmogs »

Sopranoo skrev:Ang forsikring. For meg blev det gjensidige. :)
Nå til noe vanvittigt irriterende!
Akkurat avklart en 6h eksamen! Mobilen va sef avslått under eksamen! Eksamen blev levert å jeg slo på tlf. Mista samtal fra yamaha vinterbro og en sms. Yeees! Endelig! I smset sto det at min sykkel var ankommet! Yesyesyes! Prøvde å ringe opp yamaha. Ringte et flertall ganger å havna i kø.. Ventet ca15 min i tlf kø uten hell. Undertiden fixet jeg forsikring. Pakket vesken å satte meg på 1h buss å t-banetur med retning vinterbro. Ankom å alt var frid å frøyd! Såg sykkelen! Den va sinnsykt pen! Over forventning!
Betalte for sykkelen å gick for å finne noe bukser, fant noen dainese bukser som satt som en smekk, takk vare en hjelpsom betjening.
Skulle betale for bukser å der kom tidenes dåligeste beskjed!
Går ikka an å registrere sykkelen! Tuller du va mitt svar.
Biltilsynet hade ikke behandla noen greier som må till for å registere, siden dette er en helt ny modell.
Jeg vet ikke men føles som dette er noe som kunne vart ordnet lenge tillbake. Da det har vart kjent at sykkelen skal selges i norge. (Bestillte i slutten av feb). Misstenker slapphet fra yamahas side.
Tar jeg feil eller hva kan være årsaken?
Alle vet jo at det er langhelg nå!
Nei dere som har sykkel må kose dere masse! Måtte bare ventilere litt!
Jeg er ikke sur, bare veldi veldi skuffet.....
Ouch og dobbel-ouch...det er en rimelig sur beskjed å få, særlig når man står der i nytt kjøreutstyr og hjelmen i hånda.
Blir liksom ikke helt det samme å ta T-banen hjem... :sorry

Men - om du ser litt positivt på det, sykkelen din er i landet, du har sett den og vi snakker vel forhåpentligvis kun om få dager..?
I tillegg, grattis med nytt kjøreutstyr! Er selv litt Dainese-fan, virker å være kvalitet og med gjennomtenkte løsninger.
Hehe, du er vel på veien i løpet av mai...? :redface
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha R3 SMELL!!!

Legg inn av kjellv »

Sopranoo skrev: Går ikka an å registrere sykkelen! Tuller du va mitt svar.
Biltilsynet hade ikke behandla noen greier som må till for å registere, siden dette er en helt ny modell.
Jeg vet ikke men føles som dette er noe som kunne vart ordnet lenge tillbake. Da det har vart kjent at sykkelen skal selges i norge. (Bestillte i slutten av feb). Misstenker slapphet fra yamahas side.
Tar jeg feil eller hva kan være årsaken?
Alle vet jo at det er langhelg nå!
Nei dere som har sykkel må kose dere masse! Måtte bare ventilere litt!
Jeg er ikke sur, bare veldi veldi skuffet.....
Dessverre er dette noe som skjer av og til, det har skjedd på noen av syklene jeg har solgt i vår også.
Det er antakelig den såkalte COC som ikke er i orden. Denne består av flere ting som må være på plass før registrering er mulig. Tollpapirene må være i orden, innsendt og innlagt. Ofte er sykkelen på plass i butikken før dette har skjedd. Typegodkjenninga må også være på plass. Dette er en helt ny modell, og det er slett ikke sikkert denne er klar ennå. I tillegg må forsikringsselskapet ha sendt inn forsikringsgarantien. Det hender rett som det er at forsikringsselgerne glemmer å trykke på knappen selv om forsikringsavtalen er i orden.
Hvis ikke alt er på plass i Autosys nytter det ikke for selger å gjøre noe. Dessverre :-k

Men gratulerer masse med sykkelen da. Dette blir bra til slutt :thumleft

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Yamaha R3

Legg inn av Sopranoo »

Allright! Takk for svar! Så det er altså den første sykkelen som kommer dåligt utav det da med andre ord?
Er det så at hvis en ny sykkel la oss si kommer på markedet 1juni. Er det da ikke muligt å få fikset allt dette iløpet av tiden frem til 1 juni?
Eller er det så att sykkelen må fysikt være i Norge?
Hmm forsikring. Kunne forsåvidt forsikra sykkelen ca ved lansering, jan/feb. Denne forsikringen kanskje ikke har noe med saken å gjøre iof.?

La oss si.f..k the system. haha.

Svar