Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Olav K »

Til trådstarter:
Dersom fornuften ikke tar deg, og Street Triplen faller i smak på messa, tror jeg nok Yamaha MT07 vil gi deg mye moro for penga.
Yamaha leverer stort med den nye MT serien.
God garanti, stort forhandlernett og Yamaha leverer kvalitet. :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Tobben84 »

Olav K skrev:Til trådstarter:
Dersom fornuften ikke tar deg, og Street Triplen faller i smak på messa, tror jeg nok Yamaha MT07 vil gi deg mye moro for penga.
Yamaha leverer stort med den nye MT serien.
God garanti, stort forhandlernett og Yamaha leverer kvalitet. :prf
Stort +1 på den.

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Circus »

Ein ting du bør tenke over ved å kjøpe ein større sykkel og trimme den ned til 35 kw er at dei vil ikkje berre vera tyngre, men også ha ein høgare utveksling på girkasse. det gjer at akselerasjonen kan bli ein del dårligere enn dei sykklene som har originalt rundt 35 kw. Dette gjelder selvfølgelig ikkje alle typer ;-)
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Erik.H.M »

Circus skrev:Ein ting du bør tenke over ved å kjøpe ein større sykkel og trimme den ned til 35 kw er at dei vil ikkje berre vera tyngre, men også ha ein høgare utveksling på girkasse. det gjer at akselerasjonen kan bli ein del dårligere enn dei sykklene som har originalt rundt 35 kw. Dette gjelder selvfølgelig ikkje alle typer ;-)
Er vel bare til å gjøre den fulleffekt igjen det da :D
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Jaran »

Her var det mange svar :thumleft

Har titta litt på Yamaha MT-07, og har kun sett og hørt posetive ting om den. Før jeg evt. får prøvd noen sykkler så har jeg ikke stort annet enn design og artikler på nettet å gå etter. Etter min mening er Kawasaki Z800E tøffere enn MT-07, men opplevelsen av de to kan jo være helt annerledes. Blir nok litt klokere på messa i morgen!

Angående det å kjøpe en sykkel tilegnet 25kw blir det nok ikke. Er ikke så mye styr for meg å fikkse visningen og det der når jeg har noen kontakter som hjelper til :thumleft

Ninja 300 blir det helt sikkert ikke. Vippa på denne helt fra starten før jeg tok lappen, men har kommet fram til at den egner seg dårlig til mitt bruk. Den blir alt for lett og vinglete i høye hastigheter etter hva jeg har blitt fortalt. Sykkelen så jo også utrolig mye mindre ut enn feks en Z800 :P :p

Hadde det ikke stått på penga hadde det uten tvil blitt MV Agusta F3, utseende messig :yeyeye MV Agusta Brutale er jo også veldig tøff, men er noen lapper dyrere enn hva jeg tenkte å bruke :sk?

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av svein690 »

Banken har penger :lol

Det er som mange sier her, det er viktig å prøve litt forskjellig, og ikke bare prøvesitte
Selvfølgelig får man en ide om hvordan sykkelen er for deg, men det er noe helt annet ute på veien når du kjører litt aktivt

Sittestilling, vinkel på armer, håndledd osv, mye detaljer å ta med i betraktningen


Forsikring er også et viktig punkt å huske på, spesielt hvis man ikke har alder eller bonus på "sin side" :-)å

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Sopranoo »

Det jeg har hørt om ninja 300 er utelukkende positivt. Har aldrig hørt at den skal være vinglete i høye hastigheter. Har derimot hørt at nakensykklerne er mer urolige i høyere hastigheter i svinger etc.

Mv Agusta er en egen klasse. Men igjen, vil man virkeli fornærme en sådan fin sykkel med å strype den? Er kanskje ikke helt en nybegynner sykkel i starten heller? Litt mer ingen gass -- full gass som gjelder?

Hvis du tenker på økonomi, er en A2 sykkel helt klart vinneren hva jeg har sett.
Om jeg skal være helt ærlig, klarer jeg ikke se den store forskjellen på en kawa 300 å 600. Sef er det forskjeller, men er dem så øvgjørende?

Jeg stemmer fortsatt for at du ska ta en look på Yamaha R3. Nesten helt lik i størrelse med en R6 når det kommer til utvendige dimensjoner.
Ok forsikringspreimie å bra innkjøpspris. Ingen reviews av den enda, Men, det er en Yamaha, kan det være noe som er så feil?

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Jaran »

svein690 skrev:Banken har penger :lol

Det er som mange sier her, det er viktig å prøve litt forskjellig, og ikke bare prøvesitte
Selvfølgelig får man en ide om hvordan sykkelen er for deg, men det er noe helt annet ute på veien når du kjører litt aktivt

Sittestilling, vinkel på armer, håndledd osv, mye detaljer å ta med i betraktningen


Forsikring er også et viktig punkt å huske på, spesielt hvis man ikke har alder eller bonus på "sin side" :-)å
Nettopp kvittet meg med bilen jeg hadde lån på, så blir nok ikke noe lån igjen på sykkel. Såpass deilig å få de ekstra kronene i måneden :yeyeye
Sopranoo skrev:Det jeg har hørt om ninja 300 er utelukkende positivt. Har aldrig hørt at den skal være vinglete i høye hastigheter. Har derimot hørt at nakensykklerne er mer urolige i høyere hastigheter i svinger etc.

Mv Agusta er en egen klasse. Men igjen, vil man virkeli fornærme en sådan fin sykkel med å strype den? Er kanskje ikke helt en nybegynner sykkel i starten heller? Litt mer ingen gass -- full gass som gjelder?

Hvis du tenker på økonomi, er en A2 sykkel helt klart vinneren hva jeg har sett.
Om jeg skal være helt ærlig, klarer jeg ikke se den store forskjellen på en kawa 300 å 600. Sef er det forskjeller, men er dem så øvgjørende?

Jeg stemmer fortsatt for at du ska ta en look på Yamaha R3. Nesten helt lik i størrelse med en R6 når det kommer til utvendige dimensjoner.
Ok forsikringspreimie å bra innkjøpspris. Ingen reviews av den enda, Men, det er en Yamaha, kan det være noe som er så feil?
Det jeg mente med ninja 300'en er at den er for lett i fysisk vekt. Ved høye hastigheter på feks motorvei og du kjører forbi vogntog eller liknende vil sykkelen opleve større trykkbølge grunnet så lav vekt :P :p Mulig jeg tar helt feil her, men hvertfall det jeg kommer frem til etter å ha lest reviews, pratet med forhandleren, og andre som har sykkelen.

Skal ta å sjekke opp på R3'en nå. Synes de ser tøffe ut, men er fortsatt litt på det å ha en større sykkel jeg kan fjerne sperren på til neste sesong.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Sopranoo »

Aa okey :) Hade z800 som kjøreskolesykkel. Fungerte meget fint! Men jeg opplevde fortsatt mer ubehag på motorvei 100plus med nakensykkel, en med 300. Men det kan godt være at jeg tar feil. Ikke så erfaren. ;)

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Jaran »

Sopranoo skrev:Aa okey :) Hade z800 som kjøreskolesykkel. Fungerte meget fint! Men jeg opplevde fortsatt mer ubehag på motorvei 100plus med nakensykkel, en med 300. Men det kan godt være at jeg tar feil. Ikke så erfaren. ;)
Du, da er vi to :prf

Dette blir som sagt min første sykkel, og jeg har null erfaring. Har ikke kjørt noen andre sykler enn Ducati 696 Monster som skole sykkel. Håper på å bli litt klokere på dette i morgen på MC Messa :thumleft

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Haymaker »

Kjører selv en naken GSR, og det fremkommer ingen vingling i 100 +
Kåper vil kanskje hjelpe på stabilitet, men de er der jo helst for å skjerme fører (ikke Adolf).
Faktorer som vekt og vektfordeling, tyngdepunkt og størrelse avgjør sykkelens stabilitet.

Stikk innom en forhandler å se nærmere på den MT-07en.
Synes den så langt råere ut hos forhandler enn på bilder :prf

Brukeravatar
Jaran
Innlegg: 49
Registrert: 25 feb 2015, 18:31
Motorsykkelen din: Z800E
Sted: Bekkestua, Bærum

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Jaran »

Haymaker skrev:Kjører selv en naken GSR, og det fremkommer ingen vingling i 100 +
Kåper vil kanskje hjelpe på stabilitet, men de er der jo helst for å skjerme fører (ikke Adolf).
Faktorer som vekt og vektfordeling, tyngdepunkt og størrelse avgjør sykkelens stabilitet.

Stikk innom en forhandler å se nærmere på den MT-07en.
Synes den så langt råere ut hos forhandler enn på bilder :prf
Pris messig hadde det passa ypperlig å gått for MT-07'en. Skal si min mening etter jeg har sett på begge sykkelene i morgen på messa :prop:

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Monstr »

Hei Jaran! :)

Velkommen til forumet, og så gøy at du skal kjøpe deg sykkel! :)

Du har jo et veldig romslig budsjett, så du kan jo få deg mye sykkel, alt ettersom hva som skulle friste.

Jeg hadde samme budsjett som deg da jeg skulle ut på A2 markedet i fjor sommer.

Jeg ble sittende å tenke følgende: Skal jeg kjøpe spell ny A2 sykkel nå, eller skal jeg kjøpe en litt eldre, i og med at dette kun er for to år, så kjøpe drømmesykkelen når det blir ren A?

Jeg lurte også på om jeg skulle kjøpe en "ferdig" nedregget en, eller ta jobben selv.

Etter MYE om og men, kom jeg frem til at siden det bare er for to år, så gikk jeg for en litt eldre sykkel.

Vi kan jo som kjent ikke kjøre sykler som originalt har høyere effekt enn 96HK, så jeg fant en Yamaha FZS600 som var 70kw, og tok jobben selv.

Det er ikke mye jobb å nedregge det selv. Bestilte strupekittet gjennom Yamaha. De bestiller gjennom Greybikes.no.

Gikk to uker, så kom settet, og det var inn til Yamaha for montering dagen etter, for så å dra å vise den hos Statens Vegvesen på Risløkka påfølgende dag. Totalkosten på strupingen ble 3750,- med alt, inkl vegvesenet. Visningen var latterlig. Trillet sykkelen inn i kontrollhallen, de tok et bilde av den forfra og tok med seg papirene jeg hadde med (TÜV på strupekittet, og at det var til mitt rammenr, en lapp fra Yamaha på at det var montert og vognkort del 1 og 2). En time senere kom de ut med nytt midlertidig vognkort og ønsket meg god tur og lykke til. De startet ikke sykkelen engang.

Jeg vil også si at jeg har en sykkel som går bedre enn f. eks 300ccmene, selv om de har samme antall hester. Min svoger kjører en Ninja 300ccm, og den blåser jeg ifra både på aks og toppfart. Testet dette på dragstripa på Gardermoen, og han hadde ikke sjans.

Jeg ville heller valgt en billigere sykkel i to år nå, og kjøpt deg drømmesykkelen når du får ren A.

En ny sykkel vil jo også tappe seg godt i pris de to første årene. :)

Men skulle jeg kjøpt meg spell ny A2 sykkel nå, hadde jeg helt klart gått for MT07. Det er en vannvittig rå sykkel, med godt med dreiemoment! :)

Uansett, lykke til i jakten! :D
Sist redigert av Monstr den 06 mar 2015, 21:13, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av sankyo »

Daniel V skrev:Hei Jaran! :)

Velkommen til forumet, og så gøy at du skal kjøpe deg sykkel! :)

Du har jo et veldig romslig budsjett, så du kan jo få deg mye sykkel, alt ettersom hva som skulle friste.

Jeg hadde samme budsjett som deg da jeg skulle ut på A2 markedet i fjor sommer.

Jeg ble sittende å tenke følgende: Skal jeg kjøpe spell ny A2 sykkel nå, eller skal jeg kjøpe en litt eldre, i og med at dette kun er for to år, så kjøpe drømmesykkelen når det blir ren A?

Jeg lurte også på om jeg skulle kjøpe en "ferdig" nedregget en, eller ta jobben selv.

Etter MYE om og men, kom jeg frem til at siden det bare er for to år, så gikk jeg for en litt eldre sykkel.

Vi kan jo som kjent ikke kjøre sykler som originalt har høyere effekt enn 96HK, så jeg fant en Yamaha FZS600 som var 70kw, og tok jobben selv.

Det er ikke mye jobb å nedregge det selv. Bestilte strupekittet gjennom Yamaha. De bestiller gjennom Greybikes.no.

Gikk to uker, så kom settet, og det var inn til Yamaha for montering dagen etter, for så å dra å vise den hos Statens Vegvesen på Risløkka påfølgende dag. Totalkosten på strupingen ble 3750,- med alt, inkl vegvesenet. Visningen var latterlig. Trillet sykkelen inn i kontrollhallen, de tok et bilde av den forfra og tok med seg papirene jeg hadde med (TÜV på strupekittet, og at det var til mitt rammenr, en lapp fra Yamaha på at det var montert og vognkort del 1 og 2). En time senere kom de ut med nytt midlertidig vognkort og ønsket meg god tur og lykke til. De startet ikke sykkelen engang.

Jeg vil også si at jeg har en sykkel som går bedre enn f. eks 300ccmene, selv om de har samme antall hester. Min svoger kjører en Ninja 300ccm, og den blåser jeg ifra både på aks og toppfart. Testet dette på dragstripa på Gardermoen, og han hadde ikke sjans.

Jeg ville heller valgt en billigere sykkel i to år nå, og kjøpt deg drømmesykkelen når du får ren A.

En ny sykkel vil jo også tappe seg godt i pris de to første årene. :)

Men skulle jeg kjøpt meg A2 sykkel nå, hadde jeg helt klart gått for MT07. Det er en vannvittig rå sykkel, med godt med dreiemoment! :)

Uansett, lykke til i jakten! :D
Kloke ord, etter min mening...
Live long and prosper :janikk

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Hvilken R sykkel eller streetfighter ville du valgt?

Legg inn av Monstr »

Et annet argument for det er jo også at de som kjører A2 er jo også relativt ferske sjåfører. Selv har jeg kjørt aktivt trial siden jeg var 9 år, men er fortsatt en "fersking" på veien. Da er det veldig deilig å ha en sykkel jeg vet jeg det ikke er totalt krise med hvis det skulle skje noe, og at jeg kan skru på den så mye jeg vil uten å bryte noen garanti eller noe. Forsikringen er jo også ganske hyggelig! :-)

Dessuten går den vesentlig bedre enn det TÜV-papiret sier. :-)

Så nå kan jeg kjøpe meg drømmesykkelen når jeg får ren A i begynnelsen av mai 2016 :-)

Svar