Sesongstart?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Sesongstart?

Legg inn av taco »

Første tur på lørdag! Utrolig med sesongstart 25. februar.
Kjørte utover Gamle Mossevei - særdeles god plass på Tyrigrava! :jada:
Satt litt i sola der og fortsatte til Kråkstad, mot Ski og gamle Mossevei tilbake til Holmlia. Møtte 1 likesinnet.

Helt nydelig, og har fått ut den verste trangen. Litt sølete på småveiene, men ellers helt knall! Tenkte underveis at "det gjør ikkeno' at jeg ikke tar lottoen i kveld - dette er like bra!" (i hvert fall der og da) :bananas

Og nå snør det...... :ills


Taco
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Sesongstart?

Legg inn av Mysterion »

Crinos skrev:Jeg så et par sykler på veien i går, og det så grusomt kaldt ut...
I stedet for å kjøre sykkel, gjorde jeg noe helt annet sammen med noen andre...
Lar video snakke for seg selv.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=sFiyyMD1 ... grIrpT4ANs[/video]

og

[video]http://www.youtube.com/watch?v=lcy7FgYZ ... grIrpT4ANs[/video]


what???? brenner ren potta?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av Crinos »

Mysterion skrev:
what???? brenner ren potta?
Ikke helt...

Leker litt med pulsjet :) http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_jet_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Sesongstart?

Legg inn av Mysterion »

aha. trimming av harley'n føre vårtreffet eller?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av Crinos »

HAHAHA... noe slikt ja...

Nei, dette var nok bare et tilfelle av "store barn - enda større leker" :lol
Sliter litt med at gassen fryser til is, så neste steg er bensin insprøytning og tennings anlegg. I går kjørte vi på vanlig propan gass.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Sesongstart?

Legg inn av Desmo »

Pulsjet er en måte å konvertere brennbare væsker/gasser til ulidelige mengder støy!
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sesongstart?

Legg inn av Jompa »

Hytta 015.jpg
Blomster sier mer enn tusen ord..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: Sesongstart?

Legg inn av Godtvoksen »

Jompa skrev:Bilde

Blomster sier mer enn tusen ord..

Enig med deg i det... ;e


Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sesongstart?

Legg inn av Jompa »

:lol :=D>
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongstart?

Legg inn av jhn »

Sesongstart har vel ikke vært fjærnere enn akkurat i dag. Vinteren kom i går, så no har vi vel en halv meter sne, over det hele. Snestorm, det vil si, snestorm alle andre steder enn her i bebyggelsen i Nordkapp kommune (Honningsvåg) Veiene e stengt både øst, sør og vest for oss, nord for oss finnes ingen veier. Men her e været forholdsvis bra, det sner litt og blåser litt, men ikke så ille.
Det her blir nok mitt siste besøk i denne tråden før siste uka i april, det blir rett og slett for deprimerende å sitte og lese om den ene etter den andre som skal ut og kjøre. Slutten av april e som regel sesongstart for min del.

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Sesongstart?

Legg inn av 2000Touring »

Trooor jeg går for sesongstart i morgen...
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Sesongstart?

Legg inn av bergenser83 »

frister med sesongstart. var innom kompisen min som har sykkelen min stående i garasjen. det frister

men jeg bruker tråsykkelen til trening nå på vinteren, med piggdekk. hadde en tur for noen uker siden. ble forbikjørt av saltbilen.

da jeg skulle sykle igjen i forrige uke var det ikke snakk om å få rundt pedalene. kjedet var HELT ødelagt,hvitt og stivt. hadde selvfølgelig glemt å tørke av og smøre etter siste tur. sykkelen var ny i fjor og har bare gått 4-500 km så var surt å måtte kjøpe nytt kjede.

vil det gå like fort på mc-kjede dersom jeg er ute og kjører etter salting? ser for meg at andre deler på mc også tar stor skade av saltet

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Sesongstart?

Legg inn av Svolp »

bergenser83 skrev:frister med sesongstart. var innom kompisen min som har sykkelen min stående i garasjen. det frister

men jeg bruker tråsykkelen til trening nå på vinteren, med piggdekk. hadde en tur for noen uker siden. ble forbikjørt av saltbilen.

da jeg skulle sykle igjen i forrige uke var det ikke snakk om å få rundt pedalene. kjedet var HELT ødelagt,hvitt og stivt. hadde selvfølgelig glemt å tørke av og smøre etter siste tur. sykkelen var ny i fjor og har bare gått 4-500 km så var surt å måtte kjøpe nytt kjede.

vil det gå like fort på mc-kjede dersom jeg er ute og kjører etter salting? ser for meg at andre deler på mc også tar stor skade av saltet
Er akkurat det..
Mange fine dager, spessielt på vestlandet allerede i februar og gjerne sent januar men det er saltet som er drepen.
Det spiser opp biken din lige fort som på bil, om ikke kjappere. Selv på tørre fine vinterdager ligge det mye salt i vegbanen og jeg husker og ha lest en gang at det er funnet spor av vegsalt så sent som tidlig mai på vestlandet.

Nei.. Ta vare på biken din og ødelegg heller bilen vinterstid!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Godtvoksen

Re: Sesongstart?

Legg inn av Godtvoksen »

Svolp skrev:
bergenser83 skrev:frister med sesongstart. var innom kompisen min som har sykkelen min stående i garasjen. det frister

men jeg bruker tråsykkelen til trening nå på vinteren, med piggdekk. hadde en tur for noen uker siden. ble forbikjørt av saltbilen.

da jeg skulle sykle igjen i forrige uke var det ikke snakk om å få rundt pedalene. kjedet var HELT ødelagt,hvitt og stivt. hadde selvfølgelig glemt å tørke av og smøre etter siste tur. sykkelen var ny i fjor og har bare gått 4-500 km så var surt å måtte kjøpe nytt kjede.

vil det gå like fort på mc-kjede dersom jeg er ute og kjører etter salting? ser for meg at andre deler på mc også tar stor skade av saltet
Er akkurat det..
Mange fine dager, spessielt på vestlandet allerede i februar og gjerne sent januar men det er saltet som er drepen.
Det spiser opp biken din lige fort som på bil, om ikke kjappere. Selv på tørre fine vinterdager ligge det mye salt i vegbanen og jeg husker og ha lest en gang at det er funnet spor av vegsalt så sent som tidlig mai på vestlandet.

Nei.. Ta vare på biken din og ødelegg heller bilen vinterstid!
Hallo, har dere hørt om vann - det er vel bare å ta frem hageslangen og spyle av salt mv. etter hver tur. Det tar 5-10 minutter...

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Sesongstart?

Legg inn av Svolp »

Godtvoksen skrev:
Svolp skrev:
bergenser83 skrev:frister med sesongstart. var innom kompisen min som har sykkelen min stående i garasjen. det frister

men jeg bruker tråsykkelen til trening nå på vinteren, med piggdekk. hadde en tur for noen uker siden. ble forbikjørt av saltbilen.

da jeg skulle sykle igjen i forrige uke var det ikke snakk om å få rundt pedalene. kjedet var HELT ødelagt,hvitt og stivt. hadde selvfølgelig glemt å tørke av og smøre etter siste tur. sykkelen var ny i fjor og har bare gått 4-500 km så var surt å måtte kjøpe nytt kjede.

vil det gå like fort på mc-kjede dersom jeg er ute og kjører etter salting? ser for meg at andre deler på mc også tar stor skade av saltet
Er akkurat det..
Mange fine dager, spessielt på vestlandet allerede i februar og gjerne sent januar men det er saltet som er drepen.
Det spiser opp biken din lige fort som på bil, om ikke kjappere. Selv på tørre fine vinterdager ligge det mye salt i vegbanen og jeg husker og ha lest en gang at det er funnet spor av vegsalt så sent som tidlig mai på vestlandet.

Nei.. Ta vare på biken din og ødelegg heller bilen vinterstid!
Hallo, har dere hørt om vann - det er vel bare å ta frem hageslangen og spyle av salt mv. etter hver tur. Det tar 5-10 minutter...
Joda, kan spyle overflater... Men ta f.eks drevet i motor, bakdemper og oppunder alt av plastdeksel som jeg har f.eks på min sykkel...
Skal jeg gjøre det skikkelig og ikke risikere rustdannelse på usynelig steder tar det fort litt mer tid en 5-10 min :mk
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar