KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Elolz skrev:Ninja 250R er en knall mindre sykkel, men hvordan den er med piggdekk er et annet spørsmål :knegg
Tviler på at kroppen min vil trives med en slik sittestilling :8-[ Sånn er det når kroppen ikke er 20 lenger og ryggen sier tydelig i fra :-k Liker konseptet dog. Kjekt å se at det kan lages gode sykler uten at det nødvendigvis har 200HK og toppfart på minst 300 :prf

Piggdekk burde være mulig. Er det så stor forskjell fra størrelsen Duke bruker og de du bruker?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Elolz skrev:

Sittestillingen er faktisk overraskende oppreist, selv skulle jeg faktisk ønske den var litt mer foroverlent, så vil råde deg til å prøvesitte en ihvertfall om du er innom Ride eller Bergen MC Center :-) Når det gjelder dekkdimensjon er det 110/70-17 foran og 130/70-17 bak som er originalt, jeg kjører på Pirelli Diablo Rosso 120/60-17 og 150/60-17, siden det virker som minimum for greie radialdekk. Ser Diablo Rosso II nå har kommet ut i 110/70-17 og 140/70-17, så blir nok dette ved neste skift :thumleft
Da vil jeg tro du faktisk kan hive på piggdekk. Originalt er det 110/70 x 17 framme og 150/60 x 17, og om jeg ikke husker helt feil (sykkelen er hos Doktoren vettu) så har jeg samme dim framme, men 140 bak, på piggdekkene. Og piggene stikker ikke noe videre ut, så kan du få lillefingeren mellom skjerm og dekk på din nå, så skal det gå fint :-) Om du vil da... :knegg Det funker overraskende bra. De Heidenau-dekkene har utmerket gummiblanding til lav temp, visstnok mye silica i de. Selv på klink is er det helt kurant å kjøre med. Jeg har jo kjørt litt på vinteren med andre sykler, med gode "sommer"dekk (Bridgestone BT45, 90, 21, 20, samt noe Michelin og noe annet jeg ikke husker i farten, men merkevare iallfall), og de er alle 100% ubrukelige på glatten, etter min erfaring. Ikke er det skamdyrt heller med piggdekk. Tror jeg betalte rundt 2.000,- for begge dekkene hos Ride.
Jau, skal ta å prøvesitte en. Skjønt, jeg er en anelse skeptisk til typen sykkel. Ikke noe feil med den, for all del, men jeg har fått stor sans for motard/off-road-lignende sykler, med sin gaffelvinkel og lange fjæringsvei. Har kjørt litt forskjellige R-sykler, og har liksom aldri funnet noe "gale", annet enn at det ikke er helt "meg" :-k :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

Var da sørgelige greier det der da, har kikket selv på en liten duke men tror jeg dropper det. Har hatt cagiva mito fra tidligere, som ble brukt hele året uten ett feilslag, kan jo være verd og titte på vis du finner ut att duken passer best til sommerkjøring.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Pollti »

ArcticTiger skrev:Er ikke det fortsatt en drittbil? Jeg ler ennå :knegg




Nå er det en kvalitetsbil sies det ? Men jeg husker vi måtte rygge opp i svingene da jeg bodde i Syd Korea med en Hyundai Pony 1200. Et solide inntak av Jungel Juice drepte den etter et møte med en sement gris . Sabla drittbil altså som tålte lite! Men bensinpumpa var skral ihvertfall

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:Var da sørgelige greier det der da, har kikket selv på en liten duke men tror jeg dropper det. Har hatt cagiva mito fra tidligere, som ble brukt hele året uten ett feilslag, kan jo være verd og titte på vis du finner ut att duken passer best til sommerkjøring.
Ja, det er litt sørgelig dette. Hadde et håp at KTM hadde en viss kontroll på kvaliteten, men det bildet har fått seg noen riper etterhvert... Tipper de får skikk på det meste etterhvert, men den helårs-sykkelen jeg hadde håpet dette skulle være, blir det kanskje aldri.
Tygger seriøst på å bytte sykkel, men tiden får vise. Blir neppe noe helt nytt. Har kikket litt rundt på nye lettere sykler, men det meste ser jo ut til å ha en tvilsom kvalitet nu til dags?! F.eks Honda CBR250. Fy fløyta så pinglete! Skruene ser ut til å ha samme finish som skruene på en billig-leke på Toys'R'us. Produsert i og for India og Thailand. Duke-en _ser_ jo i det minste solid ut :P :p
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Pollti »

Syntes det er litt leit at du er skuffet. Men overraskende er det ikke. Jeg kan ikke huske noe bra som kommer fra India jeg ? Muligens noe bomullsstoff kanskje.Jeg jobber mye med indere og det eneste som imponererer meg er rapportene de lager. 700 sider om ikke noe tærer på min tålmodighet ihvertfall. Nederste skrivebord skuff flyter snart over :lol

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

fikse skrev:F.eks Honda CBR250. Fy fløyta så pinglete! Skruene ser ut til å ha samme finish som skruene på en billig-leke på Toys'R'us. Produsert i og for India og Thailand. Duke-en _ser_ jo i det minste solid ut :P :p
Enig i det, ser skralt ut og på grensen til utrygt med passasjer. Var utom ride her om dagen og kikket litt på duken, og den føltes bra. Har hatt noen rare kjøretøy fra asia gjennom årene og de blir stadig bedre, men er ikke det helt store med kjip lakk, billige brytere og vestlandsklima. India er fersk på markedet, de må vel ha litt mer tid på seg til og overkomme barnesykdommene.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Pollti skrev:
Nå er det en kvalitetsbil sies det ? Men jeg husker vi måtte rygge opp i svingene da jeg bodde i Syd Korea med en Hyundai Pony 1200. Et solide inntak av Jungel Juice drepte den etter et møte med en sement gris . Sabla drittbil altså som tålte lite! Men bensinpumpa var skral ihvertfall
Mazda har vel laget bra greier de siste ca 20 årene elns? Fruen hadde en ´92 626 2.0. Ikke så halvgærn den. Rustet en god del, men det gjorde/gjør jaggu mange "kvalitets"merker også. Mazda 6 rustet jo også mye, fram til 2006 (?), men synes å huske at dette ble tatt relativt seriøst av forhandleren, altså utbedret og feilfikset.
Japsene har vel stort sett lært, og lager ting som grovt sett holder mål til oss europeere/skandinavere. Korea virker til å være på god vei? På 90-tallat var jo Huyndai noe temmelig begredelige greier med begrenset levetid på det meste, mens nå har de iallfall garantier som tilsier at de bør ha skjerpet seg noe hemningsløst? Det _ser_ iallfall lovende ut.
India? KAN VI SNAKKE OM NOE HYGGELIG?! ](*,) :prop: :knegg
Jada jada, Inderne trenger litt tid, så kommer de seg sikkert. Men ikke på min bekostning :[-X :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av ArcticTiger »

Pollti skrev:Syntes det er litt leit at du er skuffet. Men overraskende er det ikke. Jeg kan ikke huske noe bra som kommer fra India jeg ? Muligens noe bomullsstoff kanskje.Jeg jobber mye med indere og det eneste som imponererer meg er rapportene de lager. 700 sider om ikke noe tærer på min tålmodighet ihvertfall. Nederste skrivebord skuff flyter snart over :lol
Disse http://www.royalenfield.com/" onclick="window.open(this.href);return false; lages jo også i India, formodentlig av gamle båter som unga dems har kutta sund på stranda.
Hva truru a Pollti, er det Duke-kvalitet på dem og :scratch ?

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Pollti »

Jeg tror Mazda er bra. Kia også og jeg kan også tro at Hyuandai er gode biler. Bare å kline godt med Tectyl under buken på de sier skiftrenøkkel helten jeg stoler på. Han er pakistaner :mk Han har samme storyen om italeneske biler også. Jeg fulgte rådene hans.

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

fikse skrev: India? KAN VI SNAKKE OM NOE HYGGELIG?! ](*,) :prop: :knegg
Jada jada, Inderne trenger litt tid, så kommer de seg sikkert. Men ikke på min bekostning :[-X :knegg
Synes det er flott du påtok deg ansvaret, så slipper vi andre :knegg

Det virker nå som Ride stiller bra opp, så det blir vel en ordning på det tilslutt. :thumleft

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Pollti skrev:Syntes det er litt leit at du er skuffet. Men overraskende er det ikke. Jeg kan ikke huske noe bra som kommer fra India jeg ? Muligens noe bomullsstoff kanskje.Jeg jobber mye med indere og det eneste som imponererer meg er rapportene de lager. 700 sider om ikke noe tærer på min tålmodighet ihvertfall. Nederste skrivebord skuff flyter snart over :lol
Nei, skal ikke si jeg komme på noe mekanisk/fysisk utviklet og produsert i India som "oser av kvalitet" nei... Men Duke-en ser jo faktisk rimelig bra ut, i mine øyne. Bolter ser tilsynelatende ut til å ha pen finish. Div elektriske kontakter ser tilsynelatende ut til å være av proff kvalitet, med silikontettinger på hver enkelt leder (men tro meg, dette er "proudly made in India", absolutt ikke germanisk presisjon), brytere _ser_ bra ut, til og med ganske så moderne med bakgrunnsbelysning av symbolene (men mekanikken er relativt pinglete og veik sammenlignet med f.eks Yamaha/Honda), og sånn kan jeg fortsette... *mas
Motoren trodde jeg var produsert i Østerrike, men jeg tviler litt på det, siden det er så mye lekkasjer og oljeforbruk? Framgaffelen er jo og litt forunderlig. WP pleier jo å lage rimelig skuddsikre greier, men på Duke-en så lekker den jo både fra topp og bunn.
Endel av feilene jeg har på min, har andre Duke også. Dvs div elektriske feil, fusking, lekkasjer på kjølevæske og gaffel, samt noen få motorhavari (sylinderforing elns?).

Men fremdeles: Sykkelen starter og går, og er virkelig suveren å kjøre. Får de orden på kvaliteten, en permanent orden på feilene, så er dette en gullegod sykkel det :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Stranger skrev:
fikse skrev: India? KAN VI SNAKKE OM NOE HYGGELIG?! ](*,) :prop: :knegg
Jada jada, Inderne trenger litt tid, så kommer de seg sikkert. Men ikke på min bekostning :[-X :knegg
Synes det er flott du påtok deg ansvaret, så slipper vi andre :knegg

Det virker nå som Ride stiller bra opp, så det blir vel en ordning på det tilslutt. :thumleft
Ikke sant? :D Jeg trodde jeg var ferdig med jalla-kvalitet når jeg solgte Deauville-en (dvs den hadde utmerket teknisk kvalitet, men alle overflater var sørgelig dårlig behandlet, "proudly made in Spain"), men...

Ride rider ikke samme dagen som de saler hesten, men de stiller opp, absolutt. Tar mine henvendelser seriøst. Så jeg er absolutt ikke fremmed for å handle sykkel derfra igjen :thumleft Det er jo i slike situasjoner som dette, en merker hvorvidt det er en viss kvalitet over forhandleren.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Honda Dominator 250cc. Noen som kjenner til den? Fra 90-tallet. Bælstøgg. Men 250cc, væskekjølt, 26 hester, DOHC, 6 gir med kjede, 133 KG kjøreklar. Litt merkelige dekkdimensjoner, 16 bak og 19 framme.

Er den laget i JAPAN?
Er det noen seriøse kjente feil på disse?

Ser bare 1 på finn nå, men "se og le" :lol :oh :redface :bananas :\m/: :terge

Men i svart eller rødt
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Stranger »

fikse skrev:Honda Dominator 250cc. Noen som kjenner til den? Fra 90-tallet. Bælstøgg. Men 250cc, væskekjølt, 26 hester, DOHC, 6 gir med kjede, 133 KG kjøreklar. Litt merkelige dekkdimensjoner, 16 bak og 19 framme.

Er den laget i JAPAN?
Er det noen seriøse kjente feil på disse?

Men i svart eller rødt
De er det ikke mange av, men ja kjenner til dem. Er lilleknerten som tror den er i slekt med transalp, lettkjørt,behagelig, funket selv på lengre turer. Noe høy etter min smak. Og er jo en honda, en kamerat av meg hadde en i mange år. Bortsett fra att den spyttet ut tennpluggen en gang var det stort sett normalt vedlikehold.

Hvor den er laget aner jeg ikke, men stygg, treg, driftsikker, grei og kjøre og gikk man på trynet så gjorde det ingenting.Og er absolut styggest i rød. Jeg likte den.

Svar