Da er det kommet nye dekk på Honda'n
Det ble Brdgestone 016..
Har prøvd den 2 ggr.. den er mye bedre å kjøre nå.. Helt topppers..
Så dekkbytte var bra for min mC...Hadde fin tur i omegnen i går Gubben og Hunden var med...
Er det noen her som har erfaringer med Michelin Road Power 3 på racing sykkel? liker å kjøre på svingete vei og er helt avhengig av å stole på dekkene.
Har kjørt mye på metzeler m3.
halve sesongen i fjor og hittil i år er første settet med Z5... å disse er helt fantastisk syns jeg. Men hadde vært spennende å prøvd RP3 da jeg tror dette er mere en gode nok dekk for vår kjøring. Blir jo ikke akkurat banekjøring på norsk landevei, selv om jeg liker å kjøre veldig "hardt" på svingete vei.
Tid for nye dekk atter en gang!
Har nå kjørt med pilot 2 fra Michelin, M3 Metzeler samt Diablo fra Pirelli!
Felles med alle har vært at jeg får ca 6.000-8.000 fra bakdekka og 10.000-12.000 fra fordekka!
Noen som kan anbefale meg et dekk som holder lengere ????
Tenker litt på pilot 3 eller kanskje Z8, noen erfaringer eller tips? Pris spiller ingen trille!
Dekka har korrekt luftrykk og biken er riktig lastet ute på tur så jeg antar bare at zzr er særdeles glad i dekk og forbremser
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Her er nok mange meninger! Men skal du ha dekk som varer litt, som fortsatt er overlegen på grep er det bare 2 dekk leverandører som leverer (min personlige mening)
Michelin og Metzeler sine sport touring dekk! Pilot Road 3 og z8
De har også kommet best ut i test år etter år! Soleklart valg spør du meg:-)
Nå ser jeg at dette er dekkene du har erfaring med fra før! Du har jo forholdsvis tung sykkel! Ville ikke gått for hardere dekk for å få mere km ut av dekkene! Dette vil gå på bekostning av grep! Å dekk er det du er mest avhengig av i forhold til sikkerhet!
Hva med å gjøre et litt utradisjonelt valg og satse på å prøve Avon Storm?
Brukte slike på TDM'en og var meget godt fornøyd med disse
Slet jevnt på dekkets slitebane og fordekket har en merkbar svingvillig profil. Jeg synes også de funka utmerket på vått selv om ikke alle mener å ha gjort samme erfaring på slikt underlag...
Har hørt om flere Tiger-eiere som også har gått over til Avon og melder tilbake om at disse passer puuurrrfect til Tigergutt
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det er jo helt klart grep og kjørelengde som er viktigst!
Som sagt er ikke pris noe tema fordi jeg skal ha det beste hva gjelder dekk!
Nå har jeg pilot 2 bak og m3 fremme, veldig fornøyd men det er desverre for dålig brukstid!
Kanskje jeg skal prøve pilot 3 fremme og bak?
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Dette er sport touring dekk som bør holde ca 13000
Hvertfall min og kompiser erfaringer med disse dekkene. Samt at de sitter godt på både vått og tørt føre.
PR3 vant testen i bike i fjor!
Sist redigert av LordShaft den 07 mai 2012, 22:33, redigert 1 gang totalt.