Råd og tips om å kjøre med passasjer???

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Nikka
Innlegg: 32
Registrert: 19 apr 2012, 08:18
Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
Sted: In the West...

Re: Råd og tips om å kjøre med passasjer???

Legg inn av Nikka »

evike skrev: Heldige deg!! Jeg fikk også en stor lang ting av en sensor og han skulle SITTE PÅ med lille meg.. Og så forlangte han at jeg skulle snu på avkjøringen til en liten gruslagt stikkvei. Skal ikke si høyt hva jeg ønsket å gjøre med han der og da... !!

Velkommen hit til MC-siden! Dette er en ordentlig hyggelig gjeng!
Det hadde vært mitt mareritt akkurat det der... Synes det er vanskelig nok å snu på trange steder helt for meg selv..

Takk for velkomstene :-)
Er det mange jenter her forresten?? Kan ikke huske å ha sett mer enn etpar stykker... :spgl
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Råd og tips om å kjøre med passasjer???

Legg inn av AJ »

Nikka skrev:
Takk for velkomstene :-)
Er det mange jenter her forresten?? Kan ikke huske å ha sett mer enn etpar stykker... :spgl
Noen andre enn meg burde vel svare på dette, men jeg tar sjansen... ;-)
Er flere jenter her, ja, men absolutt plass til flere :-) .
Nevner i fleng etter hvert som jeg husker dem:
Evike, SheDevil, Wheelonass, Wolftree, toffinteppen, Lena-SL, Hapzen, Snill Waffel, elskerinna, Fru Rogg, Dragstardama, Irongirl, BikerBitch, Bimma, SoloTwin, Cecilie, Bakpå, Kamillalala, Lis, Raggi.... + mange flere som jeg ikke husker nicket på akkurat i farten... :redface
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Nikka
Innlegg: 32
Registrert: 19 apr 2012, 08:18
Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
Sted: In the West...

Re: Råd og tips om å kjøre med passasjer???

Legg inn av Nikka »

:prf det er jo bra, både at her er likesinnede jenter og at der er plass til flere :P :p
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."

Brukeravatar
Raggi
Innlegg: 14
Registrert: 15 apr 2012, 23:26
Motorsykkelen din: Bakpå TDM 900

Re: Råd og tips om å kjøre med passasjer???

Legg inn av Raggi »

Hehehe :D
måtte le litt då ej las om dunking av hjelma :D et kjent fenomen for mej som e bakpåsittar ;) Her e masse gode råd. Viktigaste e at du ber passasjeren fylle med, sann at den e klar når det e fartsendring. Kommunikasjon med klapping på lår e også en god ting. Passasjeren kan holde litt avstand til hjelmen din eller litt på sida, det funka bra.
Sjøl kjenne ej køyrestilen til min kjære veldig godt, sann at me unngår det stort sett... :roll .. Og sluringa ja, den kjeme sej nok fort tenke ej :D

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Råd og tips om å kjøre med passasjer???

Legg inn av jhn »

AJ skrev:..... .... .. elskerinna, ... ..Bakpå,... ... :redface
Her snakker du om både Bakpå og elskerinna i samme åndedrag, med den største selvfølgelighet :eh Du e ikke skvetten :knegg

Brukeravatar
Nikka
Innlegg: 32
Registrert: 19 apr 2012, 08:18
Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
Sted: In the West...

Re: Råd og tips om å kjøre med passasjer???

Legg inn av Nikka »

Raggi skrev:Hehehe :D
måtte le litt då ej las om dunking av hjelma :D et kjent fenomen for mej som e bakpåsittar ;) Her e masse gode råd. Viktigaste e at du ber passasjeren fylle med, sann at den e klar når det e fartsendring. Kommunikasjon med klapping på lår e også en god ting. Passasjeren kan holde litt avstand til hjelmen din eller litt på sida, det funka bra.
Sjøl kjenne ej køyrestilen til min kjære veldig godt, sann at me unngår det stort sett... :roll .. Og sluringa ja, den kjeme sej nok fort tenke ej :D
Ja det er vel et kjent "fenomen" at hjelmene dunker.. ;-)
Vurderte skumgummi en stund :-k :D

Det med å gi tegn skal jeg huske på neste gang, det var ikke dumt det nei. Er jo umulig å kommunisere uten com ihvertfall. Jeg kjenner samboerens kjørestil godt, men før han fikk en sykkel med skikkelig sete til passasjeren satt jeg på et fuglebrett der jeg måtte tviholde på ham for ikke å falle av. Spesielt i oppoverbakke når han ga gass... :prop:
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."

Svar