Vanlig bilferje dette ja, som vi har på hele Vestlandetjgrlars skrev:Visste ikke at hurtigruta kjørte mellom Bodø og Lofoten.. Der må det jo være bra mat.cheron skrev:Så maten var dårlig på ferja? Hvilken ferje? Hurtigruta?
Ferga jeg kjørte var stor, men ikke noe mat og skryte av nei. Et par pølser og en baguett var vel det de hadde å by på.
Lars's logg
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- jgrlars
- Innlegg: 76
- Registrert: 04 jan 2009, 00:58
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
- Sted: Oslo
Takk, takk :) Lofoten er utrolig flott.. Skal nok ta en tur dit igjen. Skal prøve å få med kompisen min på noen turer i år, men er ikke helt sikker på om han får klemt inn en såpass lang tur mellom bleieskift, jobb og prioritering av damarogg skrev:Velkommen jgrlars til oss her inne.
Fikk meg en tur nordover i sommer selv, var på Norgestreffet på Sortland.
Her er forresten sykkelen hans. Ble importert fra USA sommeren 2008
Legger også ved et bilde av en sykkel som dukket opp på jobben i sommer. Var visst sykkelen til han karen som jobber med modifikasjoner av Harleysykler/motorsykkelbygging, og som hadde et program på Discovery om dragracing. Han skulle kjøre dragracing på Gardermoen, og ville gjerne ha sykkelen tilgjengelig mens han var i Norge...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38134
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Flotte sykler; det skal jeg innrømme selv om jeg ikke akkurat er noen Harley fan...
Men den nederste av de to egner seg vel strengt tatt ikke til å farte rundt på en del norske veier slik standarden på de er mange steder for tiden...
Men den nederste av de to egner seg vel strengt tatt ikke til å farte rundt på en del norske veier slik standarden på de er mange steder for tiden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jgrlars
- Innlegg: 76
- Registrert: 04 jan 2009, 00:58
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
- Sted: Oslo
Re: Lars's logg
Fikk plutselig veldig lyst på denne. Må jo være en genial bysykkel....
Triumph Scrambler 900
Triumph
Triumph Scrambler 900
Triumph
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Lars's logg
Det beste med sykler man absolutt ikke kunne tenke seg å eie, det er å forstå hvor herlig det er at vi er forskjellige.
Tenk om alle kjørte en sølvfarvet 2000 model BMW R1150GS med rødt sete. Greit nok at det er den perfekte sykkel, men tenk hvor kjedelig om ingen hadde noe annet
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38134
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lars's logg
Desmo her på Forumet har en slik...jgrlars skrev:Fikk plutselig veldig lyst på denne. Må jo være en genial bysykkel....
Triumph Scrambler 900
Triumph
Han kan sikkert fortelle deg en del om denne type sykkel...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Lars's logg
Det er en morsom allroundsykkel for folk som ikke er så opptatt av effekt. Gode kjøreegenskaper og godt bånndrag. Med 54 hk river den ikke skinnet av pølsa, men det før nevnte bånndraget gjør giring nesten overflødig. 5. duger fra 50 km/t og oppover. Og noe særlig over det dobbelte blir slitsomt i lengden, for en sitter rett opp og ned bak et bredt styre. Du favner fartsvinden godt med andre ord.jgrlars skrev:Fikk plutselig veldig lyst på denne. Må jo være en genial bysykkel....
Triumph Scrambler 900
Triumph
På side 21 i "Desmo's skriverier" er det bilde av min. Den har solosal, grå motor og beskyttelse under motoren og på lykta.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- jgrlars
- Innlegg: 76
- Registrert: 04 jan 2009, 00:58
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
- Sted: Oslo
Re: Lars's logg
Høres jo veldig bra ut.. Har ikke noe behov for å rive skinnet av pølsa.. Bare den røsker litt i pølsa så er jeg fornøyd.. :- Skal prøve å få prøvekjørt denne i sommer..Desmo skrev: Det er en morsom allroundsykkel for folk som ikke er så opptatt av effekt. Gode kjøreegenskaper og godt bånndrag. Med 54 hk river den ikke skinnet av pølsa, men det før nevnte bånndraget gjør giring nesten overflødig. 5. duger fra 50 km/t og oppover. Og noe særlig over det dobbelte blir slitsomt i lengden, for en sitter rett opp og ned bak et bredt styre. Du favner fartsvinden godt med andre ord.
På side 21 i "Desmo's skriverier" er det bilde av min. Den har solosal, grå motor og beskyttelse under motoren og på lykta.
Men kom til å tenke på en ting. På en sånn brukssykkel så måtte det kanskje være praktisk med sidevesker?? Vet du om det er mulig?? F.eks bare på den ene siden, eller vil det se veldig rart ut? Vet du om andre løsninger slik at man kan få med seg en pose med mat hjem..?
Edit: Fant ut av det med vesker.. Så utrolig stilig ut.. Litt stiv pris, men, men: http://www.triumph.co.uk/sweden/clothin ... aspx?GID=2
Re: Lars's logg
Var iallefall passe strøkne for en som jobber i City, men om de er like strøkne etter en tur fra suburbia i rushet er vel ikke like sikkert.
- jgrlars
- Innlegg: 76
- Registrert: 04 jan 2009, 00:58
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
- Sted: Oslo
Re: Lars's logg
Det skal være bra kvalitet på produktet, så tror du trygt kan gå til innkjøp av både Scrambler og veske...Ragnhild skrev:Var iallefall passe strøkne for en som jobber i City, men om de er like strøkne etter en tur fra suburbia i rushet er vel ikke like sikkert.
http://www.triumphrat.net/twins-technic ... -bags.html
Hvis det skulle være noe, så måtte det være plassmangel kanskje....
- jgrlars
- Innlegg: 76
- Registrert: 04 jan 2009, 00:58
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
- Sted: Oslo
Re: Lars's logg
Litt å sikle på... Så man kan tenke litt og vurdere...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38134
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lars's logg
Flott sykkel! Det må jeg virkelig si
Selv om jeg liker Bonneville bedre
Mer klassisk enn dette er det vel neppe mulig å komme :)
Selv om jeg liker Bonneville bedre
Mer klassisk enn dette er det vel neppe mulig å komme :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Lars's logg
Jo, samme sykkel med eikefelger i stedet for de alufelgene.AJ skrev:Flott sykkel! Det må jeg virkelig si
Selv om jeg liker Bonneville bedre
Mer klassisk enn dette er det vel neppe mulig å komme :)
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- jgrlars
- Innlegg: 76
- Registrert: 04 jan 2009, 00:58
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
- Sted: Oslo
Re: Lars's logg
Fin sykkel det også, men syntes Scrambleren var hakket røffere...AJ skrev:Flott sykkel! Det må jeg virkelig si
Selv om jeg liker Bonneville bedre
Mer klassisk enn dette er det vel neppe mulig å komme :)
Håper Triumph er til stede på MC messa..