Måtte bare gjøre en prøveoppsetting av det nye teltet.
Og tror jeg fikk det til rimelig brukbart

Så langt, så bra

Bra takhøyde og god plass

Kompakt pakkestørrelse - 55 cm. bredde, 6 kg.

Tror du skal slite litt for å få tak i et telt med stenger med ledd som er 40 cm. eller kortere.Jompa skrev:Hadde sikkert funnet ut av det hvis æ hadde lest gjennom alle innleggene, men er alt for lat.
Er ute etter et enmannstelt med god plass til bagasje, innertelt er en selvfølge, rimelig pris, må tåle regnvær og sist men ikke minst, stengene må være kortere enn 40 cm når de er slått sammen.
Alt til en rimelig pris. Kom med anbefalinger !
(Trenger ikke nødvendigvis å være enmannstelt)
Jompa skrev:Hadde bestemt meg for å finne et billig telt i dag, og fant ett hos MX-sport til 299,-.
Hele teltet virket nokså miserabelt, og det var vel ikke annet å vente til den prisen. Men stengene var korte, bare
30 cm sammenbrettet.
Endte opp med ett Helsport Ringstind etter at selgeren spurte om det kunne hende at teltet skulle brukes i sånt vær som det var i formiddag. Og det kan jo hende.....
Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ønske å dra motorsykkelen inn i teltet? Min sykkel tåler i alle fall vann... I tillegg kommer risikoen for at den kan velte over deg mens du sover, og den ørlille sjansen for at den begynner å brenne eller lekke bensin. Nei, sykkelen parkerer jeg i god avstand fra stedet jeg sover.AJ skrev:Noe dyrere enn Etesian4 teltet jeg kjøpte tidligere i år og som vi brukte og var veldig godt fornøyd med på årets Norges-treff, er dette 2-mannsteltet fra Redverz.
Mer info (spesifikasjoner osv.) her.
http://redverz.com/Tent-Tenere.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Veier det samme og har egen MC-garasje![]()
Får også kjøpt egen bunnduk som ikke veier mer enn 170 gram.
Ser ut som en meget god løsning for slitne bikere på tur![]()
![]()
Hadde jeg oppdaget dette tidligere ville det helt klart vært med i vurderingen.
Man må vel strengt tatt ikke parkere i telt'garasjen'...ole m. skrev:Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ønske å dra motorsykkelen inn i teltet? Min sykkel tåler i alle fall vann... I tillegg kommer risikoen for at den kan velte over deg mens du sover, og den ørlille sjansen for at den begynner å brenne eller lekke bensin. Nei, sykkelen parkerer jeg i god avstand fra stedet jeg sover.AJ skrev:Noe dyrere enn Etesian4 teltet jeg kjøpte tidligere i år og som vi brukte og var veldig godt fornøyd med på årets Norges-treff, er dette 2-mannsteltet fra Redverz.
http://redverz.com/Tent-Tenere.html" onclick="window.open(this.href);return false;
![]()
Hadde jeg oppdaget dette tidligere ville det helt klart vært med i vurderingen.
Nei, man må ikke det, men det er jo nettopp det som markedsføres, og som du også fremhever her som "perfekt".AJ skrev:Man må vel strengt tatt ikke parkere i telt'garasjen'...ole m. skrev:Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ønske å dra motorsykkelen inn i teltet? Min sykkel tåler i alle fall vann... I tillegg kommer risikoen for at den kan velte over deg mens du sover, og den ørlille sjansen for at den begynner å brenne eller lekke bensin. Nei, sykkelen parkerer jeg i god avstand fra stedet jeg sover.AJ skrev:Noe dyrere enn Etesian4 teltet jeg kjøpte tidligere i år og som vi brukte og var veldig godt fornøyd med på årets Norges-treff, er dette 2-mannsteltet fra Redverz.
![]()
Hadde jeg oppdaget dette tidligere ville det helt klart vært med i vurderingen.![]()
Uansett så er 'garasje'plassen ypperlig til andre ting med ståhøyde på inntil 195 cm. Veldig bra på et telt i denne vektklassen, må jeg si
Øh... Ok... og neivel?ole m. skrev:Nei, man må ikke det, men det er jo nettopp det som markedsføres, og som du også fremhever her som "perfekt".
God høyde i teltet er fint å ha, så jeg mener ikke at teltet ikke kan være bra.
Spør gjerne om det var noe du ikke fikk med deg AJ.AJ skrev:Øh... Ok... og neivel?ole m. skrev:Nei, man må ikke det, men det er jo nettopp det som markedsføres, og som du også fremhever her som "perfekt".
God høyde i teltet er fint å ha, så jeg mener ikke at teltet ikke kan være bra.![]()
![]()
![]()