91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkort nå

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av Duville »

Globe skrev:16.07.2012:

Dag 22, god grunn nr. 70:

Har vært innom kjøring med gressklipper tidligere, men i dag var det denne som tilfredsstilte noe av "savnet"....den har jo faktisk et slags gasshåndtak også :-) Var nok litt for ivrig, så det ligger vel ann til et aldri så lite "forenklet forelegg" her også er jeg redd. Men, man setter nå da spesielt pris på slike motoriserte bruksgjenstander :-)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mYxHdgDpdX0[/video]

Dette må da være grunn nr 22 og 70 dager igjen og ikke grunn nr 70.................... :mk dette må være rett....

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av Globe »

Ja DuVille, du har rett. Det ble noe tull i tellinga her...brukte litt mye "copy and paste" og knot på mobil enhet når på ferie. Skal se til å få ryddet opp i dette, snart :) :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av Intruder »

Sørg for å få en Trygg Trafikk refleksvest mens du er ute og går,du kan jo bruke den når du kjører senere.. :redface
Har omsorg for deg serru.. :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kristian
Innlegg: 18
Registrert: 16 jul 2012, 02:35
Motorsykkelen din: Bmw K1200R 08mod

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av Kristian »

Globe: Var i akkurat samme situasjon som deg i tidsrommet mars-juni.. Og det er intet mindre enn grusomt... Og ja, jeg fikk god tid til å tenke over min grusomme handling... Men når det er sagt, så er det en fantastisk opplevelse å sette seg på sykkelen igjen for første gang etter lappen har kommet i posten... Jepp, jeg fikk min i posten, dagen før jeg hadde føreretten igjen... Og brøt loven med ti minutter pga jeg tok løs kl 23.50 og stakk og fikk vasket sykkelen før jeg kjørte i flere timer... Men det var en god opplevelse... Føler med deg, tro meg...
Bmw K1200R -2008 "Alpineweiss"
Bmw E61 520DAT -2009 "Black metallic"

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av Globe »

"Gode grunner"....er gjenomskuet som TULL og TØYS!
Jeg har flere "gode grunner" på lager, være seg alt fra personlig rekord i fortausparadis (og det er ikke tull engang :-) ) til miljørsertifisering (miljøfyrtårn) og mål om å få overrakt grønt flagg. Men, vil allerede nå klargjøre:
Det finnes INGEN gode grunner til det å være uten førerkort :) Så...har jeg fått "flagget" det ;-) Så, til bilistene der ute, "kjør forsiktig"....til dere MC'ister: "Kjør aktivt og aktsomt!"

For min del; kun 67 dager igjen, uannsett grunn :-)

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av ejs »

:thumleft

Godt du tok til vett.
Var redd du holdt på med å hjernevaske deg selv. :prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av Delta8v »

Globe skrev:25.06.2012:

Dag 1, god grunn nr. 91:

Man har kjørt for fort, vedtar det på stedet og tar straffa!
Heisann! :vs
Får vel bare si at førerkortbeslag er kjedelige greier Globe..... Jeg ble medlem i dag jeg også :redface :-#
50sone som jeg ikke la merke til eller kanskje tenkte over.... Men som flere sier er det jæv.... fort gjort, men ingen unnskyldning for hastigheten man får presentert av "onkel" :sorry
Men, man får prøve å ta det med et smil, og håpe man lærer å følge med på skilter som står rundt forbi :roll
Det var MC politi som kom bak meg, og en forsåvidt hyggelig kar med ikke så hyggelig budskap, som sa at det gikk litt fort :sorry
Så nå er det bare å stalle sykkelen i 3mnd for min del også, å telle dager...... :mk
Så nå skal jeg lese alle dine gode grunner, så kanskje tiden går fort :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: 91 gode grunner til at det positivt å være uten førerkor

Legg inn av ArcticTiger »

Skikkelig ergelig altså. Og innmari fort gjort. En sykkel ruller så lett at man er noen km for fort før man har sukk for seg, selv om det på ingen måte er "grisekjøring". Av og til virker det som at fartsgrensene er konstruert sånn at staten skal få inn mest mulig i farts-avgifter.
Trøst deg med at 3 mnd går fort, du rekker vel noen turer til helt sist på sessongen.

Svar