Varsel om kontroll?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av RuneMC »

Jeg blinket to blink på en bil foran meg som tok kollektivfeltet innover fra Holmen idag morges.
Den tok ikke notis og ble stoppet av en sivil bil med blåblink som dukket opp bak oss rett før Slependen. :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Iron76
Innlegg: 147
Registrert: 29 sep 2011, 10:56
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Iron76 »

RuneMC skrev:Jeg blinket to blink på en bil foran meg som tok kollektivfeltet innover fra Holmen idag morges.
Den tok ikke notis og ble stoppet av en sivil bil med blåblink som dukket opp bak oss rett før Slependen. :knegg
:thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Kristian
Innlegg: 18
Registrert: 16 jul 2012, 02:35
Motorsykkelen din: Bmw K1200R 08mod

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Kristian »

jhn skrev:
Godtvoksen skrev:
Jompa skrev:Uforsvarlig fart er fart som er så høy at du ikke behersker kjøretøyet, veiforholdene og situasjonene du kommer opp i.
Og ekstrem fart er enda høyere enn uforsvarlig.
Dette blir jo svært lite presist, og absolutt ikke målbart og kan følgelig ikke brukes til noe som helst... :knegg
Men likevel på mange måter så preist som det går an, og like riktig som å si at i 80 sone e alt over 116 km/t ekstremadferd.
116 km/t ? E det en vitenskapelig begrunnelse bak det tallet?
Det tallet må nok være magisk ;) Først og fremst, jeg er en varsler..!! Nå mer enn noen ganger før... Her kommer grunnen, true story:

I vår herrens år 2012, nærmere bestemt i midten av mars. Så er undertegnede på vei sørover i retning Oslo. Har i lengre tid lagt bak en "kolonne" av biler som av en eller annen grunn IKKE vil kjøre fortere enn 70 km/t i 80-sone. Det er tidlig kveld, skyfritt,tørr vei men dessverre endel møtende trafikk, noe som gjør at jeg vegrer meg for å ta store jafs av denne kolonnen ved å kjøre forbi. (Bruker bil.) Derimot, når man nærmer seg Stange, så kommer det en lang og flott oppoverbakke med dobbeltfelt i min kjøreretning. Flotte greier tenker jeg, og venter heller til det er trafikalt forsvarlig å legge denne elendigheten bak meg.. Samme tankene ser det ut som sjåføren i bilen foran meg gjør seg, for han er også lysten på å få mulighet til å kunne iallefall følge fartsgrensen.

Dobbeltfeltstrekket er der, bilen foran meg sparker i vei, og det samme gjør jeg. Og ja, vi er nok oppe i alt for høy hastighet i en kort periode. Iallefall lenge nok til at vi begge to kommer oss forbi hele kolonnen. Det skal sies at både min bil, og bilen foran meg er kapabel til å gå rikelig fort nok til å ta kjappe forbikjøringer.. Vel......... Har kommet meg vel forbi hele skjiten, og har lagt meg ned igjen på ca 90 km/t, og det er fort nok for meg... Det går ett lite minutt, og der ligger en sivil up-bil bak med fullt diskotek på! Min første tanke var faktisk å slakke av så han skulle få komme forbi, men neida... Den har i lengre tid lagt midt i denne kolonnen, UNDER fartsgrensen... Tjenestemannen var faktisk småfortvilet over hele situasjonen, men de var to i bilen, så snittmåling var tatt... Jeg skjønte at nå hadde jeg begått en såpass bestialsk handling at jeg måtte bli av med mitt førerkort.. (Kan legge til at jeg siden jeg tok lappen på lett sykkel i 1986, ALDRI har vært borti noe som helst trafikalt ulykkesmessig...)

Summen av denne episoden: Jeg var HELDIG, og mistet føreretten i 3, tre mnd, og ett forelegg som er femsifret!! Dette var min straff for at jeg var oppe i hele 120.4 km/t på en dobbeltfeltsvei med sperre mot motgående trafikk, og med 26 års kjøreerfaring, en bil som rent teknisk og aldersmessig er å anse som ny..... Det spilte ingen rolle...

JA. jeg varsler!!


p.s. Har fått tilbake førerkortet etter tre lange mnd med buss og apostlenes hester... Føler jeg dette var en rettmessig straff? Nei, gjør nok ikke det. Og en liten ting på tampen... Har nå lest gjennom hele tråden til øynene ble våte og såre, og her serveres det innimellom mye skinnhellighet og dobbeltmoral...
Bmw K1200R -2008 "Alpineweiss"
Bmw E61 520DAT -2009 "Black metallic"

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av TBI81 »

Kristian skrev: Summen av denne episoden: Jeg var HELDIG, og mistet føreretten i 3, tre mnd, og ett forelegg som er femsifret!! Dette var min straff for at jeg var oppe i hele 120.4 km/t på en dobbeltfeltsvei med sperre mot motgående trafikk, og med 26 års kjøreerfaring, en bil som rent teknisk og aldersmessig er å anse som ny..... Det spilte ingen rolle...

JA. jeg varsler!!


p.s. Har fått tilbake førerkortet etter tre lange mnd med buss og apostlenes hester... Føler jeg dette var en rettmessig straff? Nei, gjør nok ikke det. Og en liten ting på tampen... Har nå lest gjennom hele tråden til øynene ble våte og såre, og her serveres det innimellom mye skinnhellighet og dobbeltmoral...
Kjip og totalt unødvendig å miste lappen for noe slikt.. Godt at du varsler, det settes pris på! :thumleft
Håper fortsatt alle andre også varsler, men har også mistet litt troen etter enkelte innlegg her. En hils er ikke alltid en hils (evt kun det) .. :sk?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av JohnnyTh »

Når jeg får et par klar bane hilsner då betyr det at jeg kan kose meg mer med kjøringen og ikke bruke så mye oppmerksomhet på speedometeret. Betyr ikke jeg skal grisekjøre men at jeg ikke er så nøye om jeg kommer 5-10km over fartsgrensen. Dermed tror jegog jeg kjører sikrere. Ikke vet jeg hvor mye oppmerksomhet jeg bruker på speedometeret men det er gamske mye. Spesielt i bilen der jeg ikke hører motoren.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Intruder »

Er utrolig sjelden i en slik situasjon at jeg har noe å varsle,om jeg gjør det kommer kanskje litt an på dagsformen.. :-k

:prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av mekkern »

Slik har det vært i over 40 år:

en hilsen er en hilsen.. har du flax så får du et hint om kontroll/fare!

stoler du på at andre skal varsle deg om kontroll/fare er du skikkelig naiv.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:Slik har det vært i over 40 år:

en hilsen er en hilsen.. har du flax så får du et hint om kontroll/fare!

stoler du på at andre skal varsle deg om kontroll/fare er du skikkelig naiv.

Setter likevel pris på å få ett blink eller en annen advarsel når jeg kommer til kontroll, stor pris på dette...

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av mekkern »

Duville skrev:Setter likevel pris på å få ett blink eller en annen advarsel når jeg kommer til kontroll, stor pris på dette...
Helt klart, men en kan ikke FORVENTE dette-desverre :sorry .
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Kristian
Innlegg: 18
Registrert: 16 jul 2012, 02:35
Motorsykkelen din: Bmw K1200R 08mod

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Kristian »

I mitt tilfelle var det jo forsåvidt umulig å bli varslet... MEN, jeg finner det rimelig forkastelig av up å ligge slik, i en kø av biler som tross alt lå lenge i 65-70 i 80sone, for så å ta to biler som faktisk ville forbi slik at vi kunne kjøre videre i en anstendig hastighet....

Klart en varsler motgående trafikk om kontroller!! Spesielt når det tydeligvis i mange tilfeller dessverre er snakk om å skufle inn ekstra penger i statskassa... Betaler vi ikke nok som trafikanter i dette landet? Jeg har faktisk tatt opp denne saken med to av mine kamerater som jobber innen etaten, og de mener også at dette var en veldig spesiell situasjon..

Hvorfor ikke bøtelegge en slik kolonneleder også?
Bmw K1200R -2008 "Alpineweiss"
Bmw E61 520DAT -2009 "Black metallic"

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Duville »

Kristian skrev:I mitt tilfelle var det jo forsåvidt umulig å bli varslet... MEN, jeg finner det rimelig forkastelig av up å ligge slik, i en kø av biler som tross alt lå lenge i 65-70 i 80sone, for så å ta to biler som faktisk ville forbi slik at vi kunne kjøre videre i en anstendig hastighet....

Klart en varsler motgående trafikk om kontroller!! Spesielt når det tydeligvis i mange tilfeller dessverre er snakk om å skufle inn ekstra penger i statskassa... Betaler vi ikke nok som trafikanter i dette landet? Jeg har faktisk tatt opp denne saken med to av mine kamerater som jobber innen etaten, og de mener også at dette var en veldig spesiell situasjon..

Hvorfor ikke bøtelegge en slik kolonneleder også?

Virker vel som om Kontrolletaten ønsker at det skal være slike bremser ute i trafikken. Da holdes farten nede og risiko for at vi forulykker er minimal. Kjører du forbi fartsholderen i front ødelegger du systemet og saboterer alt og fortjener bot for at du ikke skal gjøre slik igjen. 8 - 10 år siden skulle farten holdes oppe men ikke nå lenger.

0-visjon er ett overordnet mål som ikke kan oppnås i det en del ulykker tydlig er selvpåført som dette måler er ett mål som kan brukes for alt det er verd og brukes i slike tilfeller som dette.

Brukeravatar
Kristian
Innlegg: 18
Registrert: 16 jul 2012, 02:35
Motorsykkelen din: Bmw K1200R 08mod

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Kristian »

Ja, jeg gremmes...... Men...... Vet nå at ALLE sivile upbiler skal ha en liten stickers på bakre støtfanger der det står "Utrykningspolitiet" :p

(Jaaaa, den var lett å se i den kolonnen gitt... :thumleft )
Bmw K1200R -2008 "Alpineweiss"
Bmw E61 520DAT -2009 "Black metallic"

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Icetruck »

Litt offtopic kanskje men fyrer løs,
noen som vet om kameraene hvor det er gjennomsnitsmåling blinker rødt uansett?
Er litt redd jeg hadde for høy fart igjenom en slik gjennomsnitsmåling, men det kan så vidt ha vært over fartsgrensen.
Og ja, jeg kjørte bil :[-o<
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av TheHaughom »

Er et bittelite rødt lys når man passerer, ja. Har opplevd det flere ganger uten at jeg har vært over fartsgrensen.
Så det går nok greit, skal du se! Har ikke dukket opp noe uventet i posten hos meg i alle fall :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar