Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bikerdude73. GoPro klipp ombord på Cafe Raceren med lyd

Legg inn av Globe »

Joy, joy joy....dette var knallbra :thumleft :thumleft

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av bikerdude73 »

Da er planen klar.. tror jeg. En kamerat av meg har fått meg med på å kjøre MC fra Karmøy til Notodden og ZZ Top konsert. :D

Jeg prøver og gjøre motarden sånn noenlunde grei for en lengre tur. Men er nok vibrasjonene i den og min lille smerteterskel for slikt som vil skape problemer. Pluss evnt møkkavær... evnt .. tja en kan vel si helt sikkert møkkavær nå om dagen. ](*,)

Kjører avgårde på torsdag i neste uke. Blir ca 30 mil første dagen. Sikter meg inn på en campingplass i Vrådal en plass.
Der ligger jeg i telt til fredag hvor jeg og kameraten min kjører til Notodden på konsert. Så tilbake for å sove. Ca 20 mil tur/retur.
På lørdagen så kjører vi hjemover. Men mulig vi tar en omvei på kjekke mc-veier og plusser på en overnatting til.. igjen været... :P :p

Kjøpte en billig biltema boks. Modifiserte låsen pga den er noe møkk. Monterte og festeutstyr til for eks telt eller annet oppå den.

Bilde

Bilde

Jeg kjøpte også en slik Airhawk sittepute. Testet den litt i dag og er veldig usikker på om den funker.
Ble veldig høy på sykkelen og føles rart ut. Tror ikke den er noe å ha ved aktiv kjøring siden en liksom mister følesen med sykkelen.
Mulig den kan være grei på transport etapper. Men tresmaken kommer enda syns jeg. :scratch

Her er et bilde.

Bilde

Monterte og 12 volts uttak fra biltema. Kjekt å ha som Øystein Sunde sa.. ;-)

Bilde

Om dette blir vellykket har jeg ikke peiling på. Mye som kan gå galt og jeg tenker på alle de tingene som den pessimisten jeg er.
Blir rart å prøve og sove i telt for første gang siden militæret. Har testet teltet og kommet frem til at det er en fordel å slå det opp med lite vind og uten en liten hund springende rundt seg. :lol Pappen sin Mops storkoste seg til jeg satte henne i bånd. :P :p

Liggeunderlag og sove/teppepose er kjøpt inn. Jeg er feit og fattig så må tenke stort og billigt. Kommer fra Jula begge deler.
Sikkert ikke det beste men til helsike... er jo et slags sprøtt eksperiment dette. Så fint om det billigt det som eksploderer. :thumleft

Hva jeg skal pakke vet jeg ikke helt men har en generell ide etter råd tidligere i bloggen min her.
Og er jo ikke mer enn maks 3 overnattinger så kan nok holde det enkelt.
2 døgn evnt på campingplass med sanitæranlegg gjør det hele enklere tror jeg.

Jeg gleder meg til turen og gruer meg litt også. Kjøre i regn er ikke moro en plass i mitt hue. Dekkene mine henger ikke bra på det føret og jeg har ikke regndress siden det er for dyrt. Her går det i sydvest. Men våt blir jeg nok uansett, enten av regn eller av svette. :P :p

Uansett så blir dette den første store testen ang meg og det å kjøre langt på MC. :oh :8-[ :banansplit

Håper virkelig det blir mer moro enn møkk på denne turen. Veldig lyst til å begynne med dette mer regelmessigt. :[-o< :D
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2733
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av Busa Trond »

Ønsker deg god tur :vs
Helt sikker på at når du er hjemme igjen ser du på dette som positiv opplevelse, selv om det kommmer ei regnskur eller to. Litt sjarm er det også, bare det ikke regner hele tiden.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37958
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av AJ »

Detta går bra, bikerdude73 :thumleft
Litt nervøsitet i forkant er bare sunt. :janikk

Skulle mer enn gjerne opplevd ZZ TOP selv også, men veldig usikker på om jeg får til å komme dit den aktuelle helga, er jeg redd...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av joo »

bikerdude73 skrev: Uansett så blir dette den første store testen ang meg og det å kjøre langt på MC. :oh :8-[ :banansplit

Håper virkelig det blir mer moro enn møkk på denne turen. Veldig lyst til å begynne med dette mer regelmessigt. :[-o< :D
Krysser fingra for at det vil gi mersmak og etter hvert mange mil langs vegene med kart og lokalhistorie i bakhodet :vs :[-o< :D
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av Tysnes »

Ang.airhawk pute, så har eg bestilt en eg og. Slik eg forsto det, skal du ha ganske lite luft i den. eg får prøve meg frem, og satser på att det ikkje er ett bom kjøp. Så for du ha en fin tur, og kos deg :-)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Detta kan bare bli.... KNALLBRA :thumleft God tur, og husk å stopp litt innimellom å rør litt på skrotten, ta et bilde osv så blir du ikke så støl :D .

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av Sprint »

God tur bikerdude,det ordner seg altid for snille gutter :thumleft Kos deg på turen :mc1
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av RoJo »

Ta det pent og legg inn mange stopp på veien så går nok dette bra, men jeg synes at dere har lagt base camp lang fra Notodden, det er langt å kjøre tilbake etter konserten, hadde det ikke vært mulig å finne en campingplass i Gvarv/Bø området eller ennå nærmere Notodden. God tur, så snakkes vi når du er tilbake.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Gjør seg klar til sin første lille "MC-feri

Legg inn av bikerdude73 »

Start på MC-ferie eller.... mareritt nærmer seg styggfort.
Skal kjøre på torsdag men i dag så er det ekstremvær her lokalt. Regner smådjevler! :oh

Masse styr og oversvømmelser her lokalt hvor jeg bor.

Frykten for regn hele tiden har gått i meg og jeg behandler alt slags med forskjellige midler ang vanntette egenskaper.

Siste nytt er at vi kanskje prøver å kjøre til Gardemoen for å se på dragracing. :yeyeye
De skal race hele den helgen og mye rått som skal kjøre der. EM eller noe lignd.

Hadde vært moro å fått sett det for første gang og filmet pluss tatt bilder.
Men spørs jo hvordan været er der også.

Skal vi se solen lengre enn noen minutter så tror jeg at vi bør kjøre sørover.... til middelhavet en plass!! ](*,)

Men alt er vel som det skal for meg. Gruer meg, gleder meg litt... regner med å bli våt som pokker.
Blir nok lagt inn på sykehuset med lungebetennelse tenker jeg. Eller så kjører jeg av veien pga dårlig sikt... :P :p

Skal pakke og surre i kveld. Mat og slikt pakker jeg på torsdag morgen.

Så langt så har jeg kjøpt brød og syltetøy. Mulig noen pakker med middag fra XXL kunne og vært noe.
Ellers så kan jeg vel alltids kjøpe varm mat på veien eller på konsert eller dragracing.

MC-tur.... tror dette kan bli nærmere et slags vann-eventyr med små gløtt av moro?? Haha :lol
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Første MC-ferie! Med bilder! Veldig stolt :

Legg inn av bikerdude73 »

MC-Tur 2-5 august 2012! :D

Vel da ble det endelig en skikkelig liten mc-ferie på meg. En kamerat foreslo for ca 5-6 uker siden at vi skulle kjøre til Notodden for og se på ZZ Top konsert fredag den 3 august. Jeg slo til pga jeg da ville få en veldig grei turkamerat og en stor trygghet i det med tanke på mine problemer med angst.
Planen var jo bare konserten men vi pratet om å utvide turen med en overnatting slik at vi kjørte torsdagen og kom hjem på søndag og ikke lørdagen.
Ikke noe som skjedde på Rudskogen eller Vålerbanen, men så nevnte jeg Gardemoen og Dragracing og det passet jo perfekt! ;-)

Jeg skulle jo kjøre Yamaha Motarden min og så ikke frem til den smerten jeg nå ville påføre meg selv. Den er jo ikke lagd med tanke på langtur. :8-[
Mens tiden for starten på turen nærmet seg så både gledet jeg og gruet meg. Ikke helt optimal oppladning men jeg ville på tur så dette skulle skje. Pokker ta det skal skje tenkte jeg! :notlistening
Jeg merket ikke noe til angst, men fikk utpreget tankeaktivitet som gjorde søvn litt mer vanskelig pga mye surr i hodet. Når det kun var 2 dager igjen så fikk jeg litt forstoppelse av alle ting. Tror hvertfall det var det som skjedde. Var nok reise-nerver eller noe lignd.

Sykkelen ble pakket og surret. Fikk med meg mye rart og vekten ble ikke for mye syns jeg på opp-pakningen selv om det kan se rart ut på bildene. :lol

Torsdagen kom og avreisen var der. Jeg våknet tidligt pga mye surr i hodet som nevnt. Jeg skulle starte tidligere enn kameraten min som måtte jobbe sent før han kunne kjøre. Skulle egentlig ligge i telt begge på en plass som han visst om men jeg siktet meg inn på en campingplass for å få en slags myk overgang til dette nye mc-tur spetakkelet. :D

Jeg klarte ikke å vente lenger så kl 10:00 så var de siste tingene på plass. Kjørte innom kameraten min på jobben hans og pratet litt før jeg tok av fra ca Aksdal i Tysvær.
Kjørte avgårde ca kl 11:00 tror jeg. Stoppet allerede i Ølen for å toppe tanken slik at jeg kunne peile den ved neste påfylling og se forbruk med full opp-pakning. Kjørte videre og stoppet ved Langfossen for å ta bilder og lette på blæra. Sykkelen funket fint og Air-Hawk puten jeg investerte i så ut til å hjelpe på men jeg var allerede stiv i nakken og øvre del av ryggen pga anspenthet.
Kjørte videre til Røldal hvor jeg fikk meg litt mat og drikke og påfyll på tanken. Så ut som jeg brukte ca 0.5 liter på mila men senere viste det seg at jeg nok brukte mindre.
Kjørte videre opp mot fjellet. Været var grått så jeg gruet meg for regn. Hadde behandlet alt kjøreutstyret mitt med NikWax ved både vasking og spray. Men kjørte med noen gamle flusser av noen skinnhanser jeg har. Ikke akkurat råd til skikkelig utstyr her i gården.
Etter Røldal så kom regnet. Såpass at jeg var glad for tunellene når de kom pga det hvertfall ikke regnet der inne.
Oppe på selve fjellet så kom og tåka så sikten var minimal, men kjørte på alikevel.
Stoppet flere ganger. Blandt annet på Botn Skyss-stasjon som var stengt og til salgs så jeg. Stoppet igjen på Haukeliggrend. Hver stopp var pga tresmaken og herjingene på kroppen min av den 1-sylindra sykkelen min. :-)å
Ved Åmot så stoppet jeg og toppet tanken igjen. Her tok jeg så av til Dalen. Ikke noe GPS så kjørte forbi min avkjøring til Vrådal, men en hjelpsom kar sendte meg 2km tilbake og på rett vei og sa hvilken vei jeg skulle følge. Veiene der var skambra mc-veier med klatring og svinger. Et slags mini-trollstigen. Men sikten var dårlig og alt var vått så vanskelig å nyte det fullt ut. Jeg kjørte gjennom Vrådals lille sentrum og kom til Løyne Camping. Her fikk jeg meg en liten hytte istedenfor teltplass. Alt var ganske vått og måtte tørkes. Men jeg pakket ut og slo meg til ro i hytta. Fikk i meg noe mat og tørket på klær. Dusjen ble skippet pga ren trøtthet og verk i kroppen. La meg tidlig og sov til noen lokale ender vekket meg neste morgen. Var mange av dem så lurer på hva som skjer på den plassen når jakta starter?! :D

Kameraten min tok kontakt kl 09 om morgenen. Galningen hadde ikke kjørt hjemmefra før kl 21 men hadde hatt tørr vei hele tiden da. Drepte en god del generasjoner med mygg og måtte stoppe for å vaske visir og lykt pga han ikke så en dritt. Men om natta regnet det så alt han hadde inne i teltet ble vått. Gammelt telt med ny impregnering men var visst ikke godt nok. :scratch

Han kom bort til meg på campingplassen og vi kjørte til Vrådal igjen for å toppe tankene og så over til Seljord hvor han fikk seg mat og jeg kjøpte en sykkel vaierlås for å kunne låse hjelmen og annet i Notodden. Kjørte så til Bø og tok en kjekk mc-vei over til Notodden. Filmet med Gopro..

I Notodden så parkerte vi syklene våre og låste så godt vi kunne, men jeg hadde ikke tro på at vi ville unngå å miste noe! Men jeg er jo pessimist av natur. Kameraten min er heldigvis Optimist! :D

Vi gikk ned gjennom sentrum og kikket litt. Jeg kjøpte meg en Kebab for første gang på ca 15 år. Fikk den i meg mens vi pratet og hadde OL på tv'en inne på sjappa. Var varmt fint vær. Delvis skyet.
Vi gikk ned og stilte oss i kø til konsert. Kom inn og fikk tribuneplass for å spare bena våre, eller mine er vel mer korrekt. Et Jente/Rocke band med navn The Cocktail Slippers åpnet greia. Jeg var skeptisk men ble positivt overrasket. Bra låter og god vokalist. Fargefulle kostymer som var inspirert av 60-70 tallet tror jeg pluss litt tattos :thumleft
Så etter en lydsjekk og pause kom ZZ Top på scenen. De var rustne i starten men tok seg hele tiden opp og ble bedre og bedre. Prøvde å nyte konserten så mye jeg kunne men var vanskelig med alt det fulle folk rundt oss 2 enslige edru karer. Var en full bergenser som ramlet med 2-3 øl og sølte på meg pga jeg også falt pga denne idioten. Han ødela en god del. Synd at det skal være slikt på konserter ofte syns jeg... :[-(

Etter konserten så veddet jeg 1 krone med kameraten min på at noe garantert var stjålet av syklene. Heldigvis fikk han beholde den krona! :thumleft

Vi kledde oss, pakket klart og kjørte mot Oslo. Dæven døtte det går treigt gjennom Kongsberg. Trodde jeg skulle dø på den ristende motarden min! Ble ikke noe fart før etter Drammen men da gikk det greit. Jeg reiste meg i salen rett som det var for å strekke litt på rygg å lettet på tresmaken. Men vi kjørte til Ekeberg camping fra Notodden uten å stoppe. Sjekket inn og fikk opp teltene. Jeg svettet som en gris så tok en stund før jeg var tørr nok til å legge meg til å sove. Men ble noen skiver før det. Sonvnet greit når folk roet seg og våknet når de begynnte å rope/prate igjen neste morgen. Men første natt i telt siden militæret var unnagjort! :D

Været var fint og varmt men delvis skyet. Dagen var lørdag og vi ville på dragrace! Pakket sammen igjen og la avgårde mot Gardemoen Raceway. Fant ikke fram helt men stoppet for å toppe tankene og da fikk vi gode instrukser om hvor det lå. Betalte oss inn og parkerte. Skiftet igjen til vanlige klær. Var ikke så opptatt av å låse ned alt pga.. vel dette var jo motorfolk. De stjeler jo ikke fra andre motorfolk som oss?! ;-) :D

Vi hørte rå lyder i det lille fjærne og ble veldig opphisset. Kameraten min som tydligvis har forsterkede sanser luktet Nitro i lufta og flirte godt. Bort til dragstripa bar det og vi var glade for å se denne deilige galskapen. Konsert og fulle folk var et glemt kapittel Her gikk det i slush og vafler, hvertfall for meg. Folk forlot tribuene en del når Junior dragsterne holdt på inn i mellom etter kort tid hadde vi veldig gode plasser helt øverst. Jeg tok bilder og filmet. Dette var knallrått. 402 meter på kortest mulig tid. Veldig enkelt. Lyden var enorm og de råeste bilene og syklene trykket mot oss med en bølge av lyd, luft, svidd gummi og andre deilige ting. Øreplugger var et must!! :D
Jeg nøt hvert sekund og hadde det kjempemoro!! Men ble skambrent av sola pga jeg ikke hadde pakket solfaktoren... :lol

Vi var usikre på veien hjem og været på enten Haukeli eller over Hardangervidda. Ble motstridene meldiger hjemmefra og yr.no som de muligens brukte. Gikk en del sms'er frem og tilbake. Men vi bestemte oss for Hardangervidda. Men før vi gikk så tok vi oss en tur rundt i depoene og så på disse rå og vakre skapningene. Fikk desverre ikke sett noen dragsykler, mulig de sto den plass som unngikk våre øyne eller kanskje det var vi som var rusa på Nitro. Tok masse bilder hvertfall og siklet en god del. Kom en del kommentarer og ideer om sprø drag-prosjekter og lignd. :D

Men vi kom oss tilbake til syklene. Ingenting var stjålet selvfølgelig! :thumleft Det så dårlig ut på himmelen i den retningen vi skulle men vi pakket opp og kjørte avgårde med mål om å nå kanskje Geilo før vi tok kvelden.
Himmelen åpnet seg og renget kom ned såpass at ideer om å stoppe ved noen trær og lage en slags stor Ark gikk gjennom hodet. Det lynte godt flere ganger men jeg hørte ikke torden pga øreplugger og det faktum at jeg kjørte en motard med Powercore eksos! :D
Jeg kjente sykkelen glapp 1 gang på framdekket og 2 ganger på bakdekket mens vi jobbet oss oppover mot Gol via Hønefoss. Var nok det kraftige regnet som gjorde det og kanskje noe grus. Har lest at mine Avon dekk ikke er så bra på vått føre.

Når vi kom til Nesbyen så stoppet vi og fikk oss en kjekk liten hytte for natta. Det ble pakket ut og mye ble hengt til tørk. Ovnen ble slått på og hansker og støvler forsøkt tørket. Regnet gav seg her og vi spiste og pratet mye frem og tilbake. Dragrace ble diskutert og ideer om tur til neste sommer. Bedre tur-sykkel for meg kom også opp som hett tema. Til slutt så sovnet vi av pga trettheten. For kameraten min så var det første overnatting i hytte hvor alt var tørt. :P :p

Neste morgen så lå vi frampå til kl 09 før vi begynnte å bevege oss. Tok oss god tid og stresset ikke. Alt ble pakket opp etter litt mat og diverse annet. På med klær og regnbukse. Været så skummelt ut. Vi kjørte opp til Gol og toppet tankene før vi forsatte til Geilo. Her stakk vi inn på Peppes pizza og delte en god medium pepperoni pizza og hadde oss varm sjokolade. Etter Geilo så kom det noen småbyger men ikke noe alvorlig. Over vidda så gikk det fint på deilige svingete veier med en del humper og diverse. Men dette gikk jo greit på en motard. TRX'en til kameraten min flatet ut gaflene en del ganger. Værgudene så ut til å være litt snille med oss og lot oss være i fred. Stoppet og tok litt snøbilder selv om vi ikke er fan av det hvite pudderet. Men er vel anderledes når det ligger på 1000 meter over havet der det hører hjemme! :D :thumleft

Vi kom til demningen på vidda til sol og varmt vær. Vet ikke hva plassen heter? Men bilder ble tatt. Hardangerjøkulen kunne ses i det litt fjerne. Kjørte videre til Vøringsfossen og fikk et kraftig innblikk i hvor små vi er som mennesker. Jeg ble helt paff og mektig imponert. Har jo ikke reist mye i mitt liv pga angst så dette var store greier for meg, men kameraten min og ble begeistret og ba meg snappe en haug med bilder. :oh :prf

Her ble det pratet litt med en kar på en Honda VFR1200 som skulle tilbake til Sandnes. GoPro ble montert og vi kjørte videre nedover. Heftig nedstigning herfra i mørke tunneller og på svingete veier. Kjørte videre til Kinsarvik men stoppet ikke før Odda. Været var nydelig hele veien og naturen likeså. Vel fremme i Odda så toppet vi tankene en siste gang og la da merke til dugg på linsa i det «vanntette» huset på GoPro'en... men det gjorde ikke noe... siden det viste seg at det pekte for dypt ned så alt var forgjeves inkl det klippet mellom Bø og Notodden. Men hadde hvertfall bilder og film fra dragracing! ;-)

Fra Odda og hjem så gikk det unna. Campingbiler og vogner var ikke populære på dette tidspunket.. Men det ble ikke kjørt galmann! Vel hjemme i Karmøy Kommune så snappet vi et par bilder av 2 trøtte turkamerater før jeg kjørte hjem og pakket ut alt. Mammen hadde passet på div mens jeg var borte. Og så hadde hun vasket absolutt alt i hele leiligheten. :D Kjekk måte og komme hjem på kan du si :prf

Turen er nå over men jeg er fremdeles ganske høyt oppe. At jeg som har en angstlidelse kan fullføre et slikt «stort» hvertfall for meg «eventyr» er ganske moro! :D :D :D
Jeg er veldig stolt over dette og ser jo mot fremtiden med masse drømmer om flere småturer og kanskje lengre turer. ;-)

Er veldig glad for at kameraten min fikk meg med på dette og det faktum at han alltid har et svar når jeg er usikker eller lurer på noe. Jeg kjørte med min egen private GPS nemlig turkameraten min. Og det var enorm trygghet i det må jeg si.
Air-Hawk puta hjalp nok en god del men måtte jo stå mye i salen. Det gikk alikevel. Mye giring på min 1-sylindrede motard, men har jo splitter ny Barnett racing clutch så det gikk greit. Ser alikevel at jeg bør få meg en sykkel med 2 sylindre og mer effekt og moment. Yamaha TDM850 inkl de første modellene med 360 graders veiv kan være et billigt alternativ. Men må jo trimme stallen her først. Synd det er kjøpers marked. Kommer til å tape mange tusen på min XT600E Motard men det er et nødvendig tap ser det ut til.
Den «store» opp-pakningen gikk greit med god hjelp fra Biltema stropper. Hadde stor Jula sovepose i ryggen som faktisk fungerte veldig greit som støtte til korsryggen min og dermed muligens vil overleve som løsning til neste år. Må hvertfall ha sovepose som kan åpnes på begge siden slik at jeg ikke får klaus men kan breie meg ut slik jeg gjør hjemme. ;-) :D

Sykkelen fungerte greit hele veien. Jeg mistet hengelåsen til toppboksen når jeg kjørte fra Gardemoen men det gikk greit. Magneten til det digitale speedometeret som er montert nede på felgen hoppet ut rett før Geilo men gikk jo greit å kjøre uten speedo da jeg hele tiden kunne følge turkameraten min heldigvis. Kameraten min sier det ikke er problem å finne ny.
Det lekker litt fra inspeksjonshullet til tenningsmerket på motoren, men dette er en bagatell sier kameraten min igjen og han har peiling. En liten O-ring eller kobberpakning vil løse det problemet og han har begge deler på jobb etter hva jeg forstod.

Så i det hele tatt så har denne turen vært en stor suksess og veldig stor seier for meg personlig. Håper jeg og kameraten min finner på en slik tur til neste år også. Nok en kar som har en Honda XL600LM ble giret av turen vår så skal se det blir 3stk karer på tur til neste sommer. Det kan jo bli moro det. :mc6 :thumleft :thumleft

Tilsammens så ble det tilbakelagt 1163km på en Yamaha XT600E Supermotard med kvass motor og kameraten kjørte en TRX850. :thumleft

Her er noen bilder:

Ferdig pakket og klar for avreise:

Bilde

Langfossen:

Bilde

Hordadalen:

Bilde

Mat i Røldal:

Bilde

Nærmer meg Vrådal:

Bilde

Bilde

Første overnattingsplass på Løyne Camping:

Bilde

Kveldsmat:

Bilde

Stor Jula sovepose venter:

Bilde

Ser hvertfall sol her:

Bilde

Da kjører turkameratene i sammen. Bukseskift her..

Bilde

Parkering i Notodden. Tok ikke med kamera ned til konserten pga trodde det var ulovlig... ](*,)

Bilde

Lørdags morgen på Ekeberg over Oslo. Teltet funket fint! 299kr på tilbud en gang for 1 sommer siden. ;-)

Bilde

Ferdig pakket igjen.

Bilde

Trøtt bikerdude men fit for fight eller Dragracing!

Bilde

Parkering for MC på Gardemoen.

Bilde

Dragrace !! Skulle hatt kamera med god zoom her.. :P :p

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Snop i depoet !! :yeyeye

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Kult bygg som stod på mc-parkeringen når vi skulle kjøre avgårde.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Topping av tank igjen... ;-)

Bilde

Siste overnatting i liten hytte ved Nesbyen.

Bilde

Klestørk av ... vel alt!

Bilde

Bilde

Litt kvelds..

Bilde

God mat og varm sjokolade på Geilo.

Bilde

Snø på vidda.

Bilde

Snø-engler....? :P :p

Bilde

Bilde

Demningen på Vidda med Hardangerjøkulen i bakgrunnen.

Bilde

Fantastiske Vøringsfossen! :oh

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Elven i Odda. Snart hjemme.

Bilde

2 glade og trøtte turkamerater. Den ene en smule mer stolt enn han andre. :thumleft

Bilde

Bilde
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Bikerdude73. Første MC-ferie! Med bilder! Veldig stolt :

Legg inn av Banditmannen »

WOW! :notworthy:
Gratulerer med første mc-ferie!
Er mektig imponert! Kjempeflott skrevet, og flotte bilder! :thumleft

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Bikerdude73. Første MC-ferie! Med bilder! Veldig stolt :

Legg inn av Misha »

:notworthy:
Viser hvor mye man kan oppleve på en helgetur i dette fantastiske mc-landet vi tross alt bor i!

Takk for at du har tatt deg tid til å skrive reiseskildringen, du har brukt litt tid på den tenker jeg :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37958
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Første MC-ferie! Med bilder! Veldig stolt :

Legg inn av AJ »

Som Banditmannen sa!
Fantastisk tur-debut, må jeg virkelig si!! :=D> :notworthy:
Og en flott personlig seier :thumleft

Storkoste meg med å lese og se på kjempefine bilder du har valgt å dele med oss andre her inne på MCsiden.no!
All grunn til å takke for at du gjør nettopp det :vs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bikerdude73. Første MC-ferie! Med bilder! Veldig stolt :

Legg inn av ArcticTiger »

:yeyeye :knegg :thumleft Grattlere med fantastisk tur Bikerdude! :vs Flott rapport og fine bilder, jeg tipper dette blir ikke siste gangen nei.
La du merke til at det er jo ikke så langt over til Austlandet :D .
Og ang ant sylindre, så vil jeg sterkt anbefale 3 stk for silkemyk gange og bredt effekt- og momentregister :mk

Svar