Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Lamberghini
Innlegg: 193
Registrert: 29 mar 2011, 16:47
Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991
Sted: Bergen

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Lamberghini »

Fikk regning for neste periode i dag, samme pris som i fjor. Så langt alt vel.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av RuneMC »

Hmm, det Elolz sier tyder jo ikke bra for "overgangen" fra Bilsport & MC (et Tryg selskap siden 2009) og inn i standard Tryg-system (nordisk forsikringsgigant med dansk hovedkvarter). Det lukter "pristilpassing" til norsk prisnivå (=ta seg ekstra godt betalt av de rikeste og minst kravstore kundene i norden - via et generelt ugunstig og lite oversiktlig bonussystem).

Noen som vet hva tilsvarende forsikring koster i Danmark? (Der de har ca samme lønnsnivå og ca samme priser på kjøretøy).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av mekkern »

Hos tryg skal de ha 4700 for mine 4 sykler-1300 for CBR`n
1700 for hyosungen som 16åringen kjører
800 for XL 600
900 for gs 450
ca 500 mer enn storebrand.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Jompa »

evike skrev:
mekkern skrev:trodde sånn egentlig at det var FØREREN som var risikoelementet og ikke MC`n......uten fører skjer det ofte lite bortsett fra tyveri... :scratch
En kunne jo håpe at forsikringsselskaper var enig med deg Mekkern, men dessverre så har jeg hørt flere som har en dyrekjøpt erfaring så fort R er involvert. F.eks. er det dyrere for meg å forsikre en CBR enn en CBF, selv om jeg antagelig ville kjørt like pinglete på den :eh
Selskapene er vel enig med mekkern ?
Unge førere betaler mye høyere premie enn oss gamlinger.
I tilleg har selskapene oppdaget at visse typer sykler er mere ulykkesutsatt enn andre.
(Selv om det fremdeles er føreren som kjører)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Storm »

Tryg ville øke min forsikringspremie med ca. 100 % mot hva Bil og mc sport skulle ha :lol Og det var med full bonus +++++
Så jeg takka pent for meg :knegg

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Kawasaki »

RuneMC skrev:Isolert sett er kanskje prisen til NAF OK (uten å vite bonus), men ser at det koster 1000 å være medlem også - gir riktignok veihjelp, men jeg betaler heller 1000 for tauing det ene året det måtte bli aktuelt......
Lenge siden du har blitt taua,kanskje?

Undersøkte med Falken og NAF hva det ville koste å få bilen transportert ca 22 km ifjor vinter,da kjærringa fikk startprobkemer. Husker ikke nøyaktige tallet,men mener det var 5-6 tusen de skulle ha. :sk?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Intruder »

Har mange forsikringer hos Sparebank 1 Forsikring , på mandag skal jeg kreve en skikkelig nedgang i prisene.
Det samme gjelder i Sparebank 1 på lånesida...!! :-)å :skriver :ills
Er vel ikke for mye forlangt med henseende på banksektorens kjemperesultater i det siste... :evil
Følg med....følg med...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av RuneMC »

Kawasaki skrev:Lenge siden du har blitt taua,kanskje?

Undersøkte med Falken og NAF hva det ville koste å få bilen transportert ca 22 km ifjor vinter,da kjærringa fikk startproblemer. Husker ikke nøyaktige tallet,men mener det var 5-6 tusen de skulle ha. :sk?
:oh =;
Behov for tauebil...vel, det er over 20 år siden... var kun i begynnelsen av min automobile karriere da man måtte kjøpe det som pent sagt kan kalles vrak...
Men ja, du har absolutt et poeng hvis forsikringen ikke inkluderer inntauing.

Dog, argumentasjonen min henger fortsatt på greip... med 20+ NAF-frie år så har jeg fortsatt spart nok til å kunne taues inn et par ganger med full pris for det jeg har spart... men har jo også generelt valgt forsikringer som har 1000 i egenandel for inntauing og var vel mest det jeg tenkte på.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av ZZR-Tom »

Kawasaki skrev:
RuneMC skrev:Isolert sett er kanskje prisen til NAF OK (uten å vite bonus), men ser at det koster 1000 å være medlem også - gir riktignok veihjelp, men jeg betaler heller 1000 for tauing det ene året det måtte bli aktuelt......
Lenge siden du har blitt taua,kanskje?

Undersøkte med Falken og NAF hva det ville koste å få bilen transportert ca 22 km ifjor vinter,da kjærringa fikk startprobkemer. Husker ikke nøyaktige tallet,men mener det var 5-6 tusen de skulle ha. :sk?
Meiner eg har tauing i forsikringen på bilen og sykkelen. Det er då fullkasko på begge.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av Coach »

Storm skrev:Tryg ville øke min forsikringspremie med ca. 100 % mot hva Bil og mc sport skulle ha :lol Og det var med full bonus +++++
Så jeg takka pent for meg :knegg
Me 2. Flytta alle forsikringene til NAF.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Fantstav
Innlegg: 17
Registrert: 20 mai 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX7R 1992 & Versys 1000 2014

Bilsport & MC avvikles i Norge

Legg inn av Fantstav »

Gikk inn på siden dems nå og så dette under her, rart de ikke har sendt ut mail/brev om det.
Blir vel et realt påslag på forsikringspremien ved hovedforfallet da. :sorry

Bilsport & MC avvikles i Norge

Bilsport & MC Spesialforsikring har siden 2010 som kjent fungert som et eget brand under Tryg Forsikring, som har spesialisert seg på forsikring av motorsykler.

Tryg Forsikring har nå besluttet å avvikle den norske delen av Bilsport & MC. Årsaken til dette er at konseptet ikke har de samme forutsetningene for å drive lønnsomt nok i Norge som det har i Sverige, samt at Tryg Forsikring har egen MC-forsikring. Selskapet har derfor funnet det mest hensiktsmessig å overføre den norske porteføljen til Tryg.

Det er ikke gitt noen dato for avviklingen, men det vil skje så raskt som praktisk mulig. Nytegning av forsikring i Bilsport & MC stoppes allerede i dag.

Kundesenteret vil bestå så lenge det er løpende forsikringer i Bilsport & MC. Skadene vil fortsatt bli regulert og oppgjort på vårt skadesenter.

Vi regner med å bruke hele 2013 på å konvertere kundemassen over til Tryg, og vi skal selvsagt sørge for at kundene blir godt ivaretatt i prosessen. Vi er sikre på at kundene vil bli like fornøyde i Tryg som de var i Bilsport & MC.
Fantstav
Kawasaki ZXR 750 j2 & Versys 1000

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Bilsport & MC avvikles i Norge

Legg inn av Coach »

Sjekket ut dette da jeg har forsikring hos dem fram til mai 2013. Betalte 2900 med kasko for sykkelen min. Sjekket da med Trygg som jeg har alle andre forsikringer hos. de skulle ha 7900.- for samme sykkel.

Her ble det faktisk bytte av selskap på alle forsikringer fra Trygg til Unison/NAF. de skulle ha 3200.- for sykkelen og stort sett like priser for resten.

Ikke bra TRYGG. dette er måten dere kan benytte, hvis dere IKKE vil ha kunder. :[-X
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av gorbys »

Har byttet jeg og nettopp, siden tryg skulle ha seg MEEEGET godt betalt for min gamle veteran, og enda mer for en ny v-strom.
Så da vart det gjensidige istedet, 4000 for full kasko på begge sykklene :)

Dumt det ikke gikk rundt for bilsport & mc men, de skal ha for forsøket iallefall :thumleft

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av bikerdude73 »

Har XTZ'en hos Bilsport og MC under klassiker forsikring. Litt over 1300kr med full kasko..
Sjekket Tryg og de skulle ha over 7.000kr!! :oh

Forsikringen er god for 7-8 måneder enda.. men må nok lete rundt og desverre få dyrere og dårligere forsikring.
Tenkte på blivende klassiker gjennom NVMC men de setter maks kjørelengde til 5.000km...

Argh! ](*,)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bilsport og MC forsvinner inn i Tryg

Legg inn av mekkern »

Sjekk med storebrand også-jeg fikk bra priser der...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar